"legolas " sa:
Med skinkan i stort sett tycker jag inte verkar så konstigt. Skinkan kom och de bekräftade att den var förkokt jag smakade på den och den smakade bra. Alltså de hade gjort som jag bett dom, kokat den.... Jag var då inställd på att handla hem saker för griljeringen, fick då se att de faktiskt hade griljerat skinkan redan.....
Sedan efter ett tag till (nån dag) så tyckte jag att griljeringen verkade vara rent ut sagt mjölig och mjuk och lite småslafsig, så jag tänkte att jag gör om det och kör in skinkan i alla fall halva den normala griljeringstiden.....
Så här kan det gå till ute bland de stora pojkarna i köket. Skinkan är nu OK och bra. slut. Det där med att koka skinkan 2 ggr - det är nog bara en Ubon-anka tror jag..
legolas
Javisst, det var ju lite med detta att skinkan skulle eventuellt saltas ur, man vill ju inte att gästerna tycker att skinkan är för salt.....
Legolas, Du tar dig, känner mig hedrad, att av dig få en maträtt uppkallad efter mig,
för det är väl mat vi talar om?
Ubon-anka
Sitter just och funderar på tillagningen, vad sägs om ankans bröstfile"er i ett vattenbad,
vacumpackad påse, 65 grader, efter denna, inbakad och in i ungnen, sticker ut hakan lite och vill servera denna med en grönpepparsås, ångkokta grönsaker med smörstekta kantareller, inte att förglömma sidesalladen, isbergsallad, gurka, till denna vill jag ha en lätt dusch av vad vissa kalllar för fransk dressing, olja och vinäger, att dricka till detta,
en halvrund, smått sträv, flaska rött, om någon skulle vilja till detta ha en öl, vilket matmäster förbjude, och är det någon som nämner ölsorten Leo, gå tillbaka till trädgårdslandet,
Leo smakar matjord redan munnen.
Nu vet vi vad som gäller när denna kulinariska upplevelsen serveras, Ubon-anka
Postat och granskat av Ubon