legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja Phonta, du har redan fått en karma av mig och lego skall också få en och likaså ledarn.

Män som sysslar med kvinnomisshandel, såväl fysisk som psykisk, borde hängas upp i ögonlocken och tvingas att blinka. Och att misshandla thailändska kvinnor (eller någon annan nationalitet) är om möjligt ännu värre. Dessa stackars kvinnor är ju totalt försvarslösa och livrädda för att bli utsparkade ur landet. Jag blir fullständigt vansinnig varje gång jag läser om sådant. MIGRATIONSVERKET, SKÄRP ER!! >:( >:( >:(

Du fick en gosig karma av mig "Berra " mest för att Du är en vidsynt och till viss mån accepterande moderator ,iofs även på din syn om detta med Thaikvinnor. Om jag Tänker på min hustru så begrep hon inte ett skit vad den falangen sade ,dels så var hans Engelska katatrof , hennes var och är än idag obefintlig då hon var nere för att sälja siden då hon träffade denne " fantastiskt trevliga " farang... När ljuset gick upp för henne var dom redan i Sverige ,hon satt sedan här mens han var tillbaka i Thai utan henne ,vad han gjorde där kom hon snart underfund om .... Nåväl slutet gott allting gott ,hon är nog en av Thailands snällaste människor ..

Jag tycker inte att det finns något att ursäkta för i något av dessa inlägg, Phonta. medmänsklighet är för mig helt naturlig. Vi gör inga personliga påhopp och jag känner ingen kvinnomisshandlare, tack och lov. Han hade inte fått det lätt vill jag lova.

Min kära hustru har inte varit utsatt för något sådant tidigare, hennes enda tidigare förhållande var med en thaikille som stack när barn nr 2 var fött. Härligt att din hustru har kommit över den hemska delen av sitt liv, lev väl båda två! :wai:

Exakt samma hände min fru, när barn två var fött kom han hem med en ung kvinna och tyckte att hon kunde få bli en Mia Noi , vilka skitstövlar det finns ..
Men nu skall vi inte trasa sönder Legolas tråd med detta....

Tack för mig ett tag ,nu skall jag ta det lugnt med inlägg ettvtag och mest läsa ;)

"Phonta " sa:
Bra! då kan jag " kliva ur garderoben" som det så populärt heter, 2007 skrev jag ett brev till Migrationsverket samt till Thailands ambassad. Jag anförde på det bestämdaste att de måste begränsa hustruimport till Sverige från Thailand , jag kan inte skriva vad jag sett i Verige under de senaste sju åren , jag blir fly [¤#@@¤%] på berörd gubbar som importerar den ena efter den andra potensiella livspartnern från Thai, för att efter 3-6 månader skicka tillbaka dessa och även kvickt är tillbaka för att importwra yttwrligare en [¤#@@¤%]....is ...
>:( >:(.detta anförde jag efter jag sett hur min nuvarande hustru blev och under flera år blev behandlad av sin dåvarande Svenske man , konsekvent otrogen ,fysiskt och psykiskt misshandlande är tyvärr vanligt , detta anförde jag i min skrivelse som anledning till att snarast begränsa hustruimporten från Thai ... Anförde även att så okunniga att de ansvariga på myndigheten inte visste om dessa förhållanden finns inte möjlighet till ..

Intet har hänt ,vilket smärtar mitt hjärta :( , Låt vara att många är person som muntrar upp stämningen från baren , men det ger inte rätt att se ner samt kasta medmänniskor i skiten ....
De flesta har säkerligen inte valt detta liv självmant och kan säkert i många fall anses som skötsamma om dom får chansen

Vet Du med säkerhet att ens något av det Du skriver om är sant, eller tror Du bara? Just så där skrev och talade man för sjuttiofem år sedan om de ohyggliga missförhållandena som skapades av den "judiska massinvandringen" från öst, just så talar man idag om "Islamiseringen av väst" men vad vet vi och vad är ev propaganda?
Exhustrur är sällan trovärdiga och feminister är notoriska propagandister.

Lego!

Nu har jag packat färdigt och utöver all annan bröte till Dig har jag plats för något avlångt, om jag sticker ner halsen i foppatofflorna. Särskilda önskemål?

Detta betyder ju tyvärr att Du måste vänta ännu ett år på det Du behöver allra mest för att bekämpa Din förträngda hemlängtan -Dalahästen. Den får inte plats. I stället kan jag ta med ett ex av "allmän självdeklartion, med bilagor" som Du kan rama in och hänga på väggen. Den åsynen botar också ev. förträngd hemlängtan... Hähä...

"Birger " sa:
Vet Du med säkerhet att ens något av det Du skriver om är sant, eller tror Du bara? Just så där skrev och talade man för sjuttiofem år sedan om de ohyggliga missförhållandena som skapades av den "judiska massinvandringen" från öst, just så talar man idag om "Islamiseringen av väst" men vad vet vi och vad är ev propaganda?
Exhustrur är sällan trovärdiga och feminister är notoriska propagandister.

Jo Birger,

Jag VET att denna kille hade detta beteende ,anledningen är att han själv berättade för mig mellan fyra ögon vilken kurtisan han var, hur många Thaikärringar han hade på sidan om ,och inte bara Thai samt vad han gjorde på sina " semestrar" ,det han berättade har jag först på senare år berättat för min fru ,tyckte inte att jag behövde spä på skiten , det fanns
redan så det räckte ,så detta Birger är inget jag tror utan jag VET....

När jag läser Ditt inlägg om ungdomarnas klädstilsföredöme, förstår jag att Du aldrig var något mods, eller?`Det var jag, spetsmanchetter, spetskrås runt halsen, sammetskavaj och halvlångt hår -vi såg nog ut som kateuy hela bunten. Feminint var bara förnamnet! Svårt att tro idag.....

Det fanns Mods och Sunar , själv var jag en Sune med skinnjacka ,jeans och myggjagare ... ;D Modsen åkte vi regelbundet och spöade upp , dom hade ett ställe som dom håll till på ,själva åkte vi jänkare Och höll till på " Stubben" eller " Pråmen" ( var ju 18 år och åkte med en gammal Chevy impala ) Jobbade som flygmek och var tvungen att ha bil pga dom oregelbundna arbetstiderna . Nä ,riktiga killar bär INTE spets och krås och annat skit .... ;D

Ja, men sjunga kan han!! Sen...vilket kön..de ski...r jag i. :blank:
Men tacka vet jag VIKINGARNA .."blue hawai".... :)

Frank

DSC_0034.webp

Karma till dig för Ditt insiktsfulla utlägg om VarförvThai alltid ler , mycket insiktsfullt och tyvärr troligen helt sant ....... ;)

Ja falsk leendets land borde det heta finns ingen med glatt leende här mer ett ansträngt grin.

"Phonta " sa:
Det fanns Mods och Sunar , själv var jag en Sune med skinnjacka ,jeans och myggjagare ... ;D Modsen åkte vi regelbundet och spöade upp , dom hade ett ställe som dom håll till på ,själva åkte vi jänkare Och höll till på " Stubben" eller " Pråmen" ( var ju 18 år och åkte med en gammal Chevy impala ) Jobbade som flygmek och var tvungen att ha bil pga dom oregelbundna arbetstiderna . Nä ,riktiga killar bär INTE spets och krås och annat skit .... ;D

Fast jag boxade på den tiden, och det gjorde mina polare också. Jag var prosparring i stall Ahlquist bl.a och det var mer än en mellanölspåstruken "Sune" som fick lära sig att inte döma hunden efter håren. Var man bra, skulle man sänka dom på tre slag, och utan att rufsa till frisyren.....

"legolas " sa:
hahah, du har kanske t.om. sänkt Phonta då... kanske att det var efter den smällen som han tog "skada" och började älska dansbandsmusik??? ;D ;D

legolas
Hahaha... Birger vet att även jag höll på med Boxning många år ,just undet tiden 18 - 30 års ålder , så enkelt var det nog inte att sänka mig inte ... Visst har jag fått nån smäll ,min sneda och platta boxarnäsa vittnar om att jag fått ta en del smällar ,iofs så hände just det med näsan under ett krogslagsmål , på matcherna hade vi hjälm och munskydd .....
Så huvet är oskadat ,båda två hävdar min hustru här på sidan om .... ;).

:D Jo, mn som bekant så söker ju Thaikvinnor inte vackra ansikten utan vacker och fet ekonomi , dessutom värdesätts ett stort hjärta och ett fast handslag i Thailand :wai:

"legolas " sa:
hahah, du har kanske t.om. sänkt Phonta då... kanske att det var efter den smällen som han tog "skada" och började älska dansbandsmusik??? ;D ;D

legolas

Näru, göbbe.

Pontha väger tungvikt och jag lätt mellan. Jag har självbevarelsedrift!

På den tiden det begav sig, skickade vi fram "Ristoff", en kille som såg ut som Homer Simpson och vars åsyn uppväckte gapflabb. Han var fet, han vägde 102. men av 40 matcher hade han förlorat två... och vunnit 22 på KO. Sunarna fick mycket att sörja... Tjugo år senare mötte jag "Ristoff" och frågade varför en knockoutkung som han slutat med boxningen ? " F-n, Ristoff -Du kunde ju änna blitt en ny Ingo" sa jag.
Jag orkade inte leva med rädslan, svarade Ristoff. Nu var han bibliotekarie.....

"ledarn " sa:
Tror du att räcker med en snyting för att börja gilla sånt ??

Det måste vara något fel på grundvattnet minst för att börja gilla dansband..

Nja, f-n, säg inte det! Efter tolv timmar utomhus, i full storm och arton meter grogg, säg vid en svensk kräftskiva så kan man allt bli änna melankolisk och börja reagera på "hjärta o smärta", " röda lilla stugan bak hängbjörkens skugga, " Du har bedragit mig" och alla sorters plattityder, klyshor och svammel och då har man bara två alternativ. Antingen lyssnar man på country and western ( I´m so lonely in my saddle, since my horse died...) eller så får man ta till dansband, men resultatet blir alltid det samma - man blir apfull!

Och morgonen efter......!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonym
A

Tillbaka