legolas - Min berättelse - Jag flyttade till Thailand - Fråga mig vad ni vill

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag föredrar Country framför dansband ;D,fö. Så väger jag in på 98 kilo nu ,så jäkla illa är inte det , vägde in på 92 kilo när det begav sig i tjugoårsåldern , 6 kilo på 42 år ......

Men kanske skulle en del bytas ut mot muskler ..

Jag säger bara song kran i isaan. En ensam kille med elgitarr, en förstärkare driven av ett bilbatteri. Allt förankrat på en punkterad cykelkärra som skjuts på av en asfull yngling. Musiken närmast atonal. Fyra toner i ett uppskruvat tempo. Snacka om stämning i byn. Spritångorna likt dimman i London medan folk hamnar i fel säng för en kort herdestund. Rena rama svensk midsommar... Kanske därför man känner sig så hemma där upp i Isaan.

Går det fort med försäljningen av mitt hus nu så hinner jag ner till Songkran i Isaan ;D

"Phonta " sa:
Går det fort med försäljningen av mitt hus nu så hinner jag ner till Songkran i Isaan ;D

Fö så är det nu på G att förbjuda användandet av " Midsommar" ,det är ett alldeles för Svenskt uttryck vilket har gjort att vissa grupper i Ert hemland Sverige har tagit anstöt.
De politiskt korrekta har nu lagt ett förslag till att det allmänt skall kallas " Sommarfest"

Sorgligt men tyvrr sant .... :(

En liten bild till lego om hur man kan äta kräftor i Sverige!

neworleanscrayfish.jpg

Känns lite märkligt stora skillnader mot oss om det beror på bank region eller kanske att min fru själv kunnat visa upp relativt bra inkomst ca 250 000 kr/år även om den kommer från falangland kan spela in.

Vi har nu fått tillbaks vad jag tror alla papper dom står ju såklart bara på thai så får förlita mig på fruns översättning men vad gäler räntan var det lite bättre vilkor än jag skrev sist
månad 1-8 räntefritt 9-12 5,25% 12-36 Mlr - 1.30 Mlr i dagsläget 7,00 så lika med 5,70
sedan månad 36 till slut Mlr - 0,5 Vad gäller livförsäkringen har vi fått betala ett engångsbelopp på 80 000 bht och även nån sorts garanti på 100 000 bht utöver amortering årligen i 6 år sätts in på ett låst konto varav dom sen betalas tillbaks till oss med hög ränta efter 10 år men har inte den räntesatsen ännu.

Lego min vän, du får karma för alla fina fågelbilder ,jag sparar dessa och lägger som bakgrund i I paden ,detta när jag inte vill se min Shadow pga. Att jag längtar så djävligt till värmen .....
Mer om detta med kräftor och Araber så skall jag ösa karma över Dig ;)

Fråga ang transport av mc till Thailand ,är det ekonomiskt försvarbart ? ca pris på transport och ev tull ?
mc n HD 2006 , bif bild

HD 2012 004.webp

Detta med att ta hojen till Thai .... 200 % av cycelns värde + transport samt att du tyvärr kan glömma bort att regga den här vackra hojen i Thai , tror eller nästan vet till 100 procent att du aldrig får en bok ,det innebär att den tyvärr kommer att falla i polisens händer då dom efter 1juli 2012 beslagtar alla mc som inte har bok samt skatt och försäkring .. Detta tror jag inte ,Jag VET .....
Att du har sk. Invoice papper på den gör inte att du får en bok , även plåtar kan du lyckas att " köpa " men en ok " tabien lot" kan du glömma

Tyvärr min vän , jag har inte lagt timmar på detta ämne utan veckor på plats hos Trafficoffice samt policemyndigheter i Thai, ville ta min hoj till Thai ,men NEJ ...

"legolas " sa:
OK och stort tack Phonta för jobbet du lagt ner. Agir!!!! Jag struntar i att kolla vad det kostar då,,, lika bra att du säljer den hemma, och köper en ny (begagnad) härnere i Thailand istället.

ha det gött.....
MVH
legolas

Hoppas jag nte förstör får Dig nu Lego, det blir i alla fall det resultatet ,eller i värsta fall att han står i Thai med sin mycket fina Hd som då har kostat kanske hundra tusen kronor ingen bok och kan inte använda den , vore synd . Om jag har lagt tid på något så är det just detta med att ta hojen till Thai ....

"Phonta " sa:
Detta med att ta hojen till Thai .... 200 % av cycelns värde + transport samt att du tyvärr kan glömma bort att regga den här vackra hojen i Thai , tror eller nästan vet till 100 procent att du aldrig får en bok ,det innebär att den tyvärr kommer att falla i polisens händer då dom efter 1juli 2012 beslagtar alla mc som inte har bok samt skatt och försäkring .. Detta tror jag inte ,Jag VET .....
Att du har sk. Invoice papper på den gör inte att du får en bok , även plåtar kan du lyckas att " köpa " men en ok " tabien lot" kan du glömma

Tyvärr min vän , jag har inte lagt timmar på detta ämne utan veckor på plats hos Trafficoffice samt policemyndigheter i Thai, ville ta min hoj till Thai ,men NEJ ...

Ja tyvär så har du ju rätt har me kollat upp detta
ville ju me plocka me min hoj ner men men

thailand+athena 085.webp

thailand+athena 084.webp

"Phonta " sa:

tack så mkt Ponta , det är med sorg jag lämnar den hemma men som du säger det går inte :-(((( och stora förluster på försäljning :-(((

"Jerry46 " sa:
Hej!
Vad menas med "bok" på mc:n, undrar en novis.

Jerry

Gröna boken e det viktigaste du kam ha på hojen har du inte den så kan snuten sno hojen av dig
hur ska jag förklara detta det e so ett id kort för hojen eller har ja fel någon

"glimten66 " sa:
Gröna boken e det viktigaste du kam ha på hojen har du inte den så kan snuten sno hojen av dig
hur ska jag förklara detta det e so ett id kort för hojen eller har ja fel någon

Jo det stämmer bra ,de nummer som står i boken skall stämma mot Mc ramnummer samt motornummer , även ägare skivs in ,förr gick det att ta in mc samt köpa bok efter man tullat in hojen . Men för ca. Ett år sen så var det kört dvs totalkört. Enligt en kriminalchef som en kompis till mig är släkt med så är det totalkört ,samt att alla Mc utan alla giltiga papper konfiskerad på plats ...Hua :(

Dina bilder på fåglar är in i hel vete bra, dom skall jag använda i jobbet. Klockrena! har Du sett linjen från näbb till svans på Domherren? Inte jag heller, fast jag borde sett den för trettio år sedan. Den sortens referensbilder är guld värda för en yrkeskonservator!
Du får senapssill, fast inte burkarna. Dom tar för mycket plats. Jag hällde möket i en foppatoffel, som ändå skulle med. Det skall nog gå bra.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonym
A

Tillbaka
Topp