Löner

Vilken bruttoinkomst har du per månad?

  • Över 50 000

    Röster: 7 29.2%
  • 35 001 - 50 000

    Röster: 7 29.2%
  • 25 001 - 35 000

    Röster: 3 12.5%
  • 15 001 - 25 000

    Röster: 5 20.8%
  • Under 15 000

    Röster: 2 8.3%

  • Totala väljare
    24
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Kan vara intressant att se vilka löner medlemmarna här inne har. Flera av oss har ju en thai som vi ska stötta och få igång i Sverige utan bidrag, så vi måste ju ofta tjäna för två ett tag.
 
Det är ju anonymt ... då kan ju inte jsg lägga in min först ;)
 
Tjänar tillräckligt för att sponsra min tjej varje månad o att kunna leva som en kung i thailand 2 ggr om året 1-1.5månader i taget
 
Jag tjänar tillräckligt för att klara villa,bil,nöjen,semestrar,mat mm.
Men jag sponsrar ingen heller.

Jag jobbar som montör på en fabrik och är teamleader där.
Denna regionen som jag bor på är underbetalda om man jämnför med övriga Sverige men tror att våra privata mat och nöjeskostnader ligger under övriga Sverige.
 
Jag brukar ta hand om alla utgifter och ser till att det blir över till sparande också.
 
Jag tjänar tillräckligt för att dra runt en familj på 2 vuxna och 3 barn samt att skicka en slant till familjen i Thailand ibland. Men det blir nästan ingenting över. Förhoppningsvis får frugan ett jobb till hösten och då kan vi unna oss lite extra ibland.
 
Är familjen i Thailand gamla , halta eller lytta ??? Annars kan de väl försörja sig själva .. Hur gick det innan du fanns med i bilden Berra ... Blir inte så mycket över ???

Vet du vad du gör ;) jag anser naturligtvis att det är din ensak men jag kan inte förstå varför familjen i Thailnandet skall ha allmosor från Farang...

Blir så trött på deras tänk i detta bara ..

Ta det på rätt sätt , inget ont i detta , bara en tanke Berra :D
 
"Phonta " sa:
Är familjen i Thailand gamla , halta eller lytta ??? Annars kan de väl försörja sig själva .. Hur gick det innan du fanns med i bilden Berra ... Blir inte så mycket över ???

Vet du vad du gör ;) jag anser naturligtvis att det är din ensak men jag kan inte förstå varför familjen i Thailnandet skall ha allmosor från Farang...

Blir så trött på deras tänk i detta bara ..

Ta det på rätt sätt , inget ont i detta , bara en tanke Berra :D

Nu tar dom ju almosor från Thai med, hade en Thai kompis som jobbade för mig några månader uppe i norr, han fick en lön på 10 000 bath i månaden han skulle spara och köpa sig en moppe. Gick ju så bra 5555 direkt lönen kom var det bara åka hem och lämna pengarna till familjen han fick la behålla 300 bath själv, han var 30 år allt till familjen.
 
"Phonta " sa:
Är familjen i Thailand gamla , halta eller lytta ??? Annars kan de väl försörja sig själva .. Hur gick det innan du fanns med i bilden Berra ... Blir inte så mycket över ???

Vet du vad du gör ;) jag anser naturligtvis att det är din ensak men jag kan inte förstå varför familjen i Thailnandet skall ha allmosor från Farang...

Blir så trött på deras tänk i detta bara ..

Ta det på rätt sätt , inget ont i detta , bara en tanke Berra :D

Nej dom är inte halta eller lytta. Dom gör så gott dom kan och det är inga astronomiska belopp det rör sig om, ett bidrag till bilen. Och det är något som jag själv har valt, några krav har aldrig kommit.

I mina ögon är dom värda en slant, dom är underbara människor och dessutom är dom mamma och pappa till min älskade fru. Utan dom hade hon inte funnits. :love_transparent:

Och nej Phonta, jag tar inte illa upp.
 
"Jonas " sa:
Han som sponsrar dig då med andra ord ;)

Haha, det beror på hur man ser det.
Hade jag gett honom 80% av min lön och låtit honom sköta alla utgifter som räkningar, mat och sparande så tror jag inte våran ekonomiska situation hade vart som den är idag.
Jag är nog egoistisk, jag visste inte det innan jag läste vad jag själv har skrivit. Jag litar på mig själv när det gäller ekonomin, jag litar inte fullt ut om någon annan ska ta hand om min ekonomi.
 
Tjänar tillräckligt..
Fn va alla är nöjda helt plötsligt då, å ni ska kalla er svenskar.. :D :D
 
Tydligen bara jag som vill tjäna mer, resten verkar vara nöjda med sina löner :)
 
"Berralund " sa:
Jag tjänar tillräckligt för att dra runt en familj på 2 vuxna och 3 barn samt att skicka en slant till familjen i Thailand ibland. Men det blir nästan ingenting över. Förhoppningsvis får frugan ett jobb till hösten och då kan vi unna oss lite extra ibland.

En lön räcker inte långt om man är två vuxna och tre barn, - vad jag förstår tjänar du bra, - 40,000kr efter skatt tror jag lätt går i din situation.
Fick en tankeställare igår när jag åkte till Nyköping med en kompis....Det var fint där, har lagt in några bilder i glimtens tråd. Vi tänkte käka på restaurang, minst runt 200-250:-kr....En familj får det jobbigt där! Fastigheterna ligger nästan på samma nivå som Stockholm! Vi tänkte äta på Max, infarten till Nyköping, fullt av barnfamiljer där....
En jättefin stad, nära Stockholm!
De flesta behöver två inkomster om man inte bor gratis!
 
Ser att det ær många høgavlønade, lyckligt lottade era Thai kærringar ;)
 
"Jonas " sa:
Ser att det ær många høgavlønade, lyckligt lottade era Thai kærringar ;)

Ja kanske är dom lyckligt lottade...men vi också tror jag :nod: som har hittat bra kvinnor som i de flesta fall sliter och står i själva. Jag har en bra pension som jag själv sett till att ordna...sen jobbar jag just nu med något som jag gillar...nästan fulltid..och vi "gamlingar" har ju förmånen att bara skatta 18 % på inkomst av tjänst...förutom att den "statliga" pensionen ju stiger. Och...visst skickas en slant ibland till mor och far i Thailand. För övrigt räcker min lön samt frugans till en dräglig tillvaro här i Sverige..2 vuxna,2barn. :thumbsup:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 
 
Tillbaka
Topp