Arbete och löner, flytta eller inte

 
Men snälla du åsyftade en medlem eller hur men du kanske vill lära folk att förstå utan att ha träffat dom, ??
Man behöver inte träffa någon för att hitta stavfel i inlägg. Man kan dessutom inte ställa en diagnos bara genom att träffa någon, mina barn har inga problem med det talade ordet och dom är dyslektiker trots det.
 
Nej absolut inte. Vad jag menade med att nonchalera var att man inte skall klandra någon som skriver illa, kanske fel ordval. Jag har själv jagat skolorna med blåslampa för att barnen skulle få den hjälp dom är berättigade till och det fick dom.
Tack för det förtydligandet.

Det klandras tyvärr rätt friskt på en medlem vars starkaste sida kanske inte är det skrivna ordet. Och på ett skrivet forum blir det lätt att uppfattas fel då.
 
Man behöver inte träffa någon för att hitta stavfel i inlägg. Man kan dessutom inte ställa en diagnos bara genom att träffa någon, mina barn har inga problem med det talade ordet och dom är dyslektiker trots det.
Ni kör med google stavning på telefonen så 9o% av er som skriver här skriver inte själva. Men du kan se att den är dyslexi bara genom
att läsa här. Du valde fel yrke, spågubbe vore bättre
 
Jag läste bara förstasidan i denna tråd, så kan därför inte redogöra i någon större omfattning. Det är många åsikter kring hög eller låg lön på 27.000. som någorlunda nybakad lastbilschaufför tjänar jag ca 28.100 före skatten är dragen. Blir strax över 20.000 kronor efter skatt. Har en universitetsutbildning, men det hjälper mig förstås inte att få upp lönen. Jag lever ensam och donerar en slant till min flickvän i Thailand.
Hade jag gått på a-kassa så hade jag haft ut ca 14.000. Eftersom jag inte har mer än timjobb så går jag delvis på a-kassa.

Vill bara förtydliga att de som går på "soc" har 4000-5000 kronor att förfoga över, som ska täcka internet, telefon, mat, kläder och nöje. De har också krav på sig att söka jobb i den utsträckning som Arbetsförmedlingen tycker (eller det är deras dator som tycker).

Så jag tycker inte att de som har försörjningsstöd glider på några räkmackor. Det är rätt tufft att leva på de slantarna.
 
 

Liknande trådar

A
  • Låst
  • Poll
Svar
92
Visningar
4 K
Caveman™
C
T
Svar
153
Visningar
11 K
Anonym
A
S
Svar
123
Visningar
13 K
P
A
Svar
50
Visningar
6 K
Farang53
F
T
Svar
29
Visningar
5 K
glimten66
G
M
Svar
1
Visningar
1 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar
2 K
A
A
Svar
12
Visningar
7 K
A
 
Tillbaka
Topp