Arbete och löner, flytta eller inte

 
Hej

Det var inte riktat mot en speciell individ utan rent allmänt, jag föredrar precis som Boa52 livet på landet men det gör verkligen inte alla, det är väl tvärtom så att en klar majoritet föredrar livet i staden före landet. Vi är alla olika och det finns dom som tycker att ett liv på landsbygden är en total katastrof och tvärtom.

Mvh isan lover

Ett absurt nonsenssvar. Mitt inlägg handlade inte om huruvida staden eller landet var bättre utan om att ta sitt ansvar att försörja sin familj. Mitt inlägg gjorde ingen värdering om huruvida livet på landet eller i staden är bättre, varför babblar du om det?
 
Kanske hade han förr eller senare hittat ett annat jobb i Avesta eller Säter med det här var 2014 och han såg inga möjligheter och ville kunna försörja sin familj utan allmosor. Tycker inte du att det bör uppmuntras att folk vill göra rätt för sig och inte leva på bidrag?

Igen, precis som jag skrivit förmodligen ett par dussin gånger till dig på TS och MPS, jag gillar småstäder och landet. Måste man hugga ved och jaga om man inte bor i Stockholm? Jag har inget emot de som gör det men jag verkligen hatar de som anser att man måste göra det. Om du vill skjuta en orre får du givetvis göra det men måste man göra det för att kvalificera sig som "icke-Stockholmare"?

Eftersom du fortsatte med inlägget efter att du hade skrivit 8 ord……hur har du då tänkt att mottagaren ska processera inlägget i sitt egna huvud.
 
Inte tillnärmelsevis lika mycket som den jag åsyftar kan vara. Dyslexi är ett medfött handikapp dessutom och inget man kan rå för. Har själv två bonusbarn med den åkomman så jag vet.
Bra, då vet du att de med dyslexi behöver stöd och hjälp. Inte nonchaleras.

Tidigre fick de som mycket stryk i den svenska skolan för den den denna funktionsvariationen uppfattades som tröga.

Vår Kung och Kronprins är ypperliga ambassadörer för Dyslexi.
 
Vår Kung och "Kron"prins är ypperliga ambassadörer för Dyslexi.
Även kronprinsessan är dyslektiker. Bortsett från det handikappet verkar inte kungafamiljen lida av någon överdriven hög intelligens. :unsure:
Å andra sidan är de väl inte särskilt mycket dummare än folk i allmänhet.
 
Min lön tex är fastställd enligt förbundsavtal för offshore arbetare inget som jag har ens laglig rätt att förhandla fram själv utan alla måste rätta sig efter.
Det är ingen lag mot att betala mer än avtalet. Om du vill ha mera så är det upp till dig att motivera för cheferna att du skall ha mer. Avtalen ser jag mera som ett golv där det finns kollektivavtal. Ex. några företag betalar extra till pensionärer. var visst pengar som var rabatterade arbetsgivaravgifter.
 
jag tänker lägga om min åsikt om rimlig lön och anser en svensk outbildad skall ha ca 7500 kronor i månaden.
då blir det bostadsbidrag till hyran. Dessutom kan socialen inte neka bidrag eftersom de uppfyllt arbetskravet.
Med andra ord så flyttas kostnaderna för att leva från arbetsgivarna till skattebetalarna.
 
Inte tillnärmelsevis lika mycket som den jag åsyftar kan vara. Dyslexi är ett medfött handikapp dessutom och inget man kan rå för. Har själv två bonusbarn med den åkomman så jag vet.
Du menar att man kan påstå att nån har dyslexi utan att känna personen utan bara på sina egna tankar. Hva
 
Du menar att man kan påstå att nån har dyslexi utan att känna personen utan bara på sina egna tankar. Hva
Nej men man kan söka en förklaring. Inget elakt alls, det kan dock vara så om man har problem med t ex stavning. Ett försök att få folk att förstå, dyslexi är inget att skämmas över.
 
Nej men man kan söka en förklaring. Inget elakt alls, det kan dock vara så om man har problem med t ex stavning. Ett försök att få folk att förstå, dyslexi är inget att skämmas över.
Men snälla du åsyftade en medlem eller hur men du kanske vill lära folk att förstå utan att ha träffat dom, ??
 
 

Liknande trådar

A
  • Låst
  • Poll
Svar
92
Visningar
4 K
Caveman™
C
T
Svar
153
Visningar
11 K
Anonym
A
S
Svar
123
Visningar
13 K
P
A
Svar
50
Visningar
6 K
Farang53
F
T
Svar
29
Visningar
5 K
glimten66
G
M
Svar
1
Visningar
1 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar
2 K
A
A
Svar
12
Visningar
7 K
A
 
Tillbaka
Topp