Löner

Vilken bruttoinkomst har du per månad?

• Över 50 000

Röster: 7 29.2%
  • 35 001 - 50 000

Röster: 7 29.2%
  • 25 001 - 35 000

Röster: 3 12.5%
  • 15 001 - 25 000

Röster: 5 20.8%
  • Under 15 000

Röster: 2 8.3%

• Totala väljare
    24

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Jonas " sa:
Ser att det ær många høgavlønade, lyckligt lottade era Thai kærringar ;)

Min man och jag är inte högavlönade, vi är helt vanliga arbetare. Men vi har varandra och vi klarar oss ekonomiskt, vi är lyckligt lottade. Men jag hade inte tackat nej till högre lön men inte till vilket pris som hellst.

Jag är inte speciellt överaskad att många här tjänar bra. Der krävs ju en hyfsad lön eller besparingar under tiden sin nyfunna vän etablerar sig. Sen kanske man få några barn (innebör ju högre utgifter så som barnomsorg, fritids, cyklar, terminsavgifter etc). Sen ska man ju ha råd med resor till både Thailand och till andra ställen. Sen restauranger ibland, bil och boende allt att dra runt på en lön ett tag.

Men som Areya skrev vi har blivit lyckliga.

Själv tjänar jag bra men skattar för mycket.

Trådfrågan är ju en omröstning som du inte ser om du bara göra Tapatalk ... Tror ingen kan vill ange sin lön helt öppet ...

Efterssom vissa här påståd att jag har en skitpension så redovisade jag klart densamma i en annan tråd .. Från början när jag gick i pension så uppstod ett fel hos myndigheten som sen rättades till ....

Jag lever bra här i Thailand och klarar att försörja mig själv och min fru utan problem ...........

Jag har uppgett min løn øppet men den ær ingen hemlighet ændå før den går enligt fasta avtal inte førhandlingsbar. Ær væl bara att gå in på fackets sida i Norge før att hitta den.
Om inte annat brukar løneavtalen stå i facktidningen så ingen hemlighet.

"Phonta " sa:
Efterssom vissa här påståd att jag har en skitpension så redovisade jag klart densamma i en annan tråd .. Från början när jag gick i pension så uppstod ett fel hos myndigheten som sen rättades till ....

Jag lever bra här i Thailand och klarar att försörja mig själv och min fru utan problem ...........

Skitpension??
Trodde du inte gått i pension ännu utan levde på andra pengar?
E inte som om jag vill käfta men du skriver olika hela tiden :)
Vet att du skrev någonstans att du har 18500:- ut men e det pension eller är det nåt annat?

Det är pension , om jag sen lever på den eller sparar den är min ensak ..

;)

jag gick upplysningsvis i pension våren 2013 , men eftersom jag sålde min fastighet så kan det ju tänkas att jag har andra slantar ...................

"Phonta " sa:
Det är pension , om jag sen lever på den eller sparar den är min ensak ..

;)

jag gick upplysningsvis i pension våren 2013 , men eftersom jag sålde min fastighet så kan det ju tänkas att jag har andra slantar ...................

OK!

18500:- är onekligen en bra pension, speciellt om man går i förtid. Och de flesta pensionärer har antingen sålt sitt hus utan skuld på det eller har ett hus värt många miljoner utan nån skuld på det.. så tror inte det finns så många "fattigpensionärer" i Sverige egentligen!

Tyvärr så gör det det , kvinnor som inte som jag har jobbat hela livet utan vatit hemma och passat barn. De får mindre än våra Nysvenskar får i socialbidrag ..

Att jag har så pass bra är att jag tjänat riktigt bra de sista 15 åren ,samt att jag har pensionssparat en del, men tiden kommer då jag måste börja tulla av kapitalet ..
Men förmodligen har jag lämnat jordelivet om 20 år , men man vet ju aldrig .....
Skam den som viker i förtid ;D

"Phonta " sa:
Tyvärr så gör det det , kvinnor som inte som jag har jobbat hela livet utan vatit hemma och passat barn. De får mindre än våra Nysvenskar får i socialbidrag ..

Att jag har så pass bra är att jag tjänat riktigt bra de sista 15 åren ,samt att jag har pensionssparat en del, men tiden kommer då jag måste börja tulla av kapitalet ..
Men förmodligen har jag lämnat jordelivet om 20 år , men man vet ju aldrig .....
Skam den som viker i förtid ;D

Jag missunnar dig ingenting...men i en tråd(2012) berättar du att du har ca 10 000 kr att leva av ....netto i pension(Thailandsforum)...och att du väljer Thailand där du kan leva gott på dessa pengar....?...och att du inte kan överleva i Sverige utan flyttar till Thailand. Nu så har du blivit höginkomsttagare.. ;D ;D ;D ;D ;D

Om du är läskunnig så läs vad jag skriver om en felaktighet ang. min pension , .
2102 hade jag djäkligt dålig koll på vad jag skulle få i pension , framkom under sommaren 2013 . Vilket var mycket välkommet .. Ganska mycket jobb att få dem att förstå att det var /och vad som var galet . Myndighetspersoner är ofta medvetet korkade , vill bara inte inse att fel har begåtts .. ;)

"Phonta " sa:
Om du är läskunnig så läs vad jag skriver om en felaktighet ang. min pension , .
2102 hade jag djäkligt dålig koll på vad jag skulle få i pension , framkom under sommaren 2013 . Vilket var mycket välkommet .. Ganska mycket jobb att få dem att förstå att det var /och vad som var galet . Myndighetspersoner är ofta medvetet korkade , vill bara inte inse att fel har begåtts .. ;)
Mycket intressant Phonta, kan du inte berätta om vad som gick fel och hur du fick ordning på det? Kan ju vara fler som drabbas som har dålig koll.

"Phonta " sa:

Nej....och du har väl alltid rätt ;D ;D ;D ;D

"bson " sa:
Mycket intressant Phonta, kan du inte berätta om vad som gick fel och hur du fick ordning på det? Kan ju vara fler som drabbas som har dålig koll.

Man måste räkna på hur de har räknat , bla på vilken åldersgrupp du tillhör och gamla samt nya systemet . Dessutom hade de helt enkelt "glömt en arbetsgivare jag arbetat hos under 10 år !!!. Så ser det konstigt ut ge Er inte , bara på . Gör inte som Virrigya "ta Er för pannan " om ni inte har nån ;)

Sen kan man göra ganska stora val själv i fråga om utbetalningsperioder , man behöver inte köra livstidsutbetalning på tjänstepensionerna . Ex , jag är nu 63 år , om jag räknar med att jag i bästa fall får 20 år till samt har besparingar som ger mig ett bra liv i 10 år .
Jag kan då välja att ta ut all min tjänstepension under de första tio åren , sen välja att leva på besparingar samt allmännpension under nästkommande 10 år ..
Summan av detta tänk är således att jag om tio år har förbrukat större delen av min pension , dessa slantar skulle i annat fall gått till de som Virrigya vurmar för .. Detta faller inte mig i smaken utan det satte jag stopp för på detta sätt

DVS då har jag en ganska ansenlig pension under denna första tio år ;)

"Phonta " sa:
Man måste räkna på hur de har räknat , bla på vilken åldersgrupp du tillhör och gamla samt nya systemet . Dessutom hade de helt enkelt "glömt en arbetsgivare jag arbetat hos under 10 år !!!. Så ser det konstigt ut ge Er inte , bara på . Gör inte som Virrigya "ta Er för pannan " om ni inte har nån ;)

Sen kan man göra ganska stora val själv i fråga om utbetalningsperioder , man behöver inte köra livstidsutbetalning på tjänstepensionerna . Ex , jag är nu 63 år , om jag räknar med att jag i bästa fall får 20 år till samt har besparingar som ger mig ett bra liv i 10 år .
Jag kan då välja att ta ut all min tjänstepension under de första tio åren , sen välja att leva på besparingar samt allmännpension under nästkommande 10 år ..
Summan av detta tänk är således att jag om tio år har förbrukat större delen av min pension , dessa slantar skulle i annat fall gått till de som Virrigya vurmar för .. Detta faller inte mig i smaken utan det satte jag stopp för på detta sätt

DVS då har jag en ganska ansenlig pension under denna första tio år ;)

Det har väl inget med din statliga pension att göra...Privata och tjänstepensioner väljer ju ALLA hur lång utbetalningstid man vill ha....undanflykter på osanningar....Hur 10 000 kr netto =18 000 kr netto..."huga" professorn har nog "ljugit sej ur kjolen" ;D ;D ;D ;D....prata om virrighet... :xmas_smiley:

Om du lever tills du blir 100 då?
Du verkar ju vara en renlevnadsman.

Kanske kan man kalla sig en renlevnadsman bara för att man inte röker , super mycket måttligt och äter på bestämda tider.. Jo även om jag blir 100 så kommer jag att leva gott på mina slantar .. .... ;)

Mer tänker jag inte redovisa för Er ;D

"Phonta " sa:
Kanske kan man kalla sig en renlevnadsman bara för att man inte röker , super mycket måttligt och äter på bestämda tider.. Jo även om jag blir 100 så kommer jag att leva gott på mina slantar .. .... ;)

Mer tänker jag inte redovisa för Er ;D
Super måttligt.. du är väl i det närmaste absolutist ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp