Gottland
Forumveteran
Khon kaenHej
Var det nere vid havet?
För uppe i Isaan brukar dom vara billigare.
Mvh isan lover
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Khon kaenHej
Var det nere vid havet?
För uppe i Isaan brukar dom vara billigare.
Mvh isan lover
Gamla Yai. En av de minsta kvinnor jag sett utan att hon fördenskull var dvärg. En stackars människa som hade otur i livet. På ålderns höst fick hon ett barnbarn som övergav hennes barnbarns barn och Yai fick ta hand om pojkstackarn. Grabben fick så småningom en sponsor från Sverige så att Yai kunde låta honom gå i skolan. Hon blev hundbiten och drabbades av blindhet, men blev trots alla umbäranden mycket gammal, men fick till slut frid förra året. Minns henne som en rar gammal dam.
Det är ära att få titta på dina fina foton . Sötnosarna är verkligen fina . Tack igen
En glad kaffetjej nere vid floden i Phitsanulok som gärna visade upp sina hundvalpar, som hon döpt till Pepsi och Co-co.
Jag är alltid ute själv och reser nuförtiden vilket jag tycker är till stor fördel om man vill träffa nya människor.
Åker man med kompisar är det väldigt lätt att man bara binder och tyr sig till dom.
Som ensamresenär blir det så att man tar kontakt med vilt främmande människor när man typ sitter vid en bar...eller väntar vid någon tågstation och det kan vara väldigt intressant att lyssna på folks historier och livsöden...tyvärr är det sällan jag fotar mina offer ... men en synnerligen trevlig tråd detta
Blir nog en sjujävla begravning folk från när och fjärran.R.I.P. Mr Jorgen Lundbeck
Min gamla Sjoformedlare i Bangkok. han kom till Thailand 1961 dar han blev kvar till och med igar, Han efterlamnar sig Hotel Mermaid pa Soi 29 och en massa annat bade i Thaailand och Vietnam. En av fa Scandinaver jag kanner som har Thailandskt medborgarskp
Ja herrejavlar , kronprins henrik var dar nar dom invigde hotellet, men han ar dod han med sa han kommer inte , men det blir massor av folk blir visst den 20 allt han skall kremeras i BKKBlir nog en sjujävla begravning folk från när och fjärran.
Det lär ta många år innan bilden dyker upp här också. Bilder försvinner här och ingen bryr sig!
Två herrar som jag mötte i en liten by i norra Vietnam. Han till vänster ville att jag skulle ta en bild av honom tillsammans med sin gode vän. Så skedde, men tyvärr fanns inget fotolab i den lilla staden så det dröjde något år innan han kunde få en papperskopia.Om jag inte hade haft bilden hade jag nog aldrig hittat honom igen, eftersom vietnamesiska inte tillhör mina favoritspråk. Alla som jag frågade på byvägen bara skakade på huvudet så förmodligen uttalade jag hans namn helt fel, men när de fick se bilden funkade allt och jag blev lotsad till hans hus.
Ser att vissa bokstäver har ersatts med asterisker. Tydligen någon slags automatfunktion som man får leva med. Alla förstår förhoppnings ändå min väns namn....annars är de ersatta bokstäverna O och R........555555555
Holländaren h**atio mötte jag i Muang Khuha i vildaste Laos i januari år 2011. Vi var de enda farangerna i byn vid det tillfället. Man hade numera elström dygnet runt och en bro skulle byggas över floden. Vägen till Vietnam höll också på att förbättras. Det stundade nya tider för Muang Khuha. Jag visste sedan tidigare besök, att det på ytan finaste och dyraste hotellet i själva verket var det klart sämsta så jag tog in i ett av byn många guesthouses och fick ett mysigt och välstädat rum utan råttor som åt upp tandkrämen under natten.
Bergsfolket Khamu firar sitt nyår litet senare än vi och det slumpade sig så att h**atio och jag blev inbjudna till deras fest......och det blev en fest det. Förutom deras traditionella tävlingar och lekar, som vi ibland inte förstod mycket av, blev det även dragkamp där vi medverkade i var sitt lag. Det vankades hur mycket mat som helst OCH obegränsade mängder med lao-khao. Alla ville förstås skåla med farangerna....helst flera gånger. Efter ett tag insåg vi att vi måste tacka, bryta och gå hem medan vi över huvud taget kunde gå för egen maskin. Så skedde tydligen för jag vaknade upp vid middagstid dagen efter i mitt hyrda rum. Ett nyår jag aldrig glömmer....