11 grupper av människor får flyga till Thailand, idag.

I mitt fall är det Filippinerna som lockar.

Denna Pandemi suger verkligen.
Just nu går förhållandet upp och ner mycket pga det.
All osäkerhet och att inte ens kunna ses på ett turistvisa.
Mycket skit går att kämpa mot men osäkerheten med tanke på Covid 19 är åt helvete.
Inget vet nåt och man kan inte planera nåt.

Räckte det med 14 dagars karantän så skulle jag åka imorgon men jag skulle inte få komma in ens i phils. Undrar hur många förhållanden som knakar pga detta virus?!
Ja, även jag som är i Filippinerna har nya problem inom kort.
Mitt visum/uppehållstillstånd har bara tre veckor kvar.
Dagens läge är att jag inte kan resa till ett IM för att förlänga.
Vi får lita på familjens kontakter.

I mitt fall är det Filippinerna som lockar.

Denna Pandemi suger verkligen.
Just nu går förhållandet upp och ner mycket pga det.
All osäkerhet och att inte ens kunna ses på ett turistvisa.
Mycket skit går att kämpa mot men osäkerheten med tanke på Covid 19 är åt helvete.
Inget vet nåt och man kan inte planera nåt.

Räckte det med 14 dagars karantän så skulle jag åka imorgon men jag skulle inte få komma in ens i phils. Undrar hur många förhållanden som knakar pga detta virus?!

För min del inväntar jag tills karantänkraven är över , finns inte en chans att jag sitter 2 veckor i karantän. Vi gjorde klart redan när min aprilresa blev inställd att det kommer ta lång lång tid innan vi ses och vi är båda medvetna om det , tycker ändå att vardagen rullar på ganska bra. Jag jobbar och hon tränar plus börjar så smått starta upp shoppen på Koh Lanta . Livet går vidare och Covid - 19 har inte en chans att förstöra mitt och frugans förhållande

over and out

Nej inte hjälper det att gnälla och lipa.

Nu räknas väl mitt förhållande som färskt.
Vi passerar snart 2 år så det är ju ganska nytt och med mycket motgångar sista tiden.
Vi pratar iaf igen mycket tack vare tjejens syster som sagt åt flickvännen att skärpa sig.

Det går upp och ner helt enkelt.
Enda jag ångrar idag är att jag inte friade till damen sist, men vi har det planerat tills nästa gång vi ses. Hon vet att vi har nåt som är värt att kämpa för.

Ja, även jag som är i Filippinerna har nya problem inom kort.
Mitt visum/uppehållstillstånd har bara tre veckor kvar.
Dagens läge är att jag inte kan resa till ett IM för att förlänga.
Vi får lita på familjens kontakter.

Ouch låter inte kul.
Jag vet inte hur hårda dom är men det finns ju orsaker att du inte bara kan besöka ett IM.
Dom har ju lockdown titt som tätt vad det verkar på tjejen iaf

För min del inväntar jag tills karantänkraven är över , finns inte en chans att jag sitter 2 veckor i karantän. Vi gjorde klart redan när min aprilresa blev inställd att det kommer ta lång lång tid innan vi ses och vi är båda medvetna om det , tycker ändå att vardagen rullar på ganska bra. Jag jobbar och hon tränar plus börjar så smått starta upp shoppen på Koh Lanta . Livet går vidare och Covid - 19 har inte en chans att förstöra mitt och frugans förhållande

over and out
Lite enklare i Filippinerna om du är gift.
Turismen är dock stoppat helt.
Uppfyller du kraven är det ett PCR test och vänta på ett hotell på resultatet.
3-4 dagar och du är fri.

Ouch låter inte kul.
Jag vet inte hur hårda dom är men det finns ju orsaker att du inte bara kan besöka ett IM.
Dom har ju lockdown titt som tätt vad det verkar på tjejen iaf
Mycket lokala påhitt.
Åker jag till Cebu är det flera dokument och några tillstånd som krävs och 14 dagar karantän vid ankomst.
När jag åkervänder är det 14 dagar karantän igen här....

En hel månad för ett enda ärende..... och boende på.hotell eller godkända boenden med egna pengar....

Allt det är ganska exakt vad tjejen sagt.
Jag ångrar att vi inte gifte oss sist hon var här men det är enbart mitt fel.

Jag valde att vänta även om jag vet att hon vill det.
Jag har lovat henne att om vi klarar oss genom detta så gifter vi oss.
Hon är väl värd det löftet och om man tittar hur hon varit mot min dotter sen tidigare så behandlar hon henne som jag önskar att hennes riktiga mamma engagerat sig och visat intresse.

Allt det är ganska exakt vad tjejen sagt.
Jag ångrar att vi inte gifte oss sist hon var här men det är enbart mitt fel.

Jag valde att vänta även om jag vet att hon vill det.
Jag har lovat henne att om vi klarar oss genom detta så gifter vi oss.
Hon är väl värd det löftet och om man tittar hur hon varit mot min dotter sen tidigare så behandlar hon henne som jag önskar att hennes riktiga mamma engagerat sig och visat intresse.
Sen första augusti räcker det inte med att vara gifta.
Nu ska gifta söka visum på ambassader eller konsulat dessutom för att få resa in.

Flickvännen har lärt känna många sen vi träffades.
Och många tjejer som tagit chansen med giltiga visa,godkännande från ARN och MIG dom har inte ens fått gå ombord på flygen bara för att Filippinerna vägrar släppa iväg dom.

Jag börjar bli vän med en väldigt ung kille nu mer tack vare det. Hans flickvän är gravid och ska snart föda. Hon blev vägrad att kliva på planet pga att arlandas mail var inte nog. Phil immigration krävde ett handskrivet brev.
Helt sjukt

Hon hade papper både från MIG att hon fick resa hit,från immigration på arn att hon skulle bli gebomsläppt. Men nej i phil blev det stopp. Inget handskrivet brev så fick hon inte gå på planet.

Flickvännen har lärt känna många sen vi träffades.
Och många tjejer som tagit chansen med giltiga visa,godkännande från ARN och MIG dom har inte ens fått gå ombord på flygen bara för att Filippinerna vägrar släppa iväg dom.

Jag börjar bli vän med en väldigt ung kille nu mer tack vare det. Hans flickvän är gravid och ska snart föda. Hon blev vägrad att kliva på planet pga att arlandas mail var inte nog. Phil immigration krävde ett handskrivet brev.
Helt sjukt
Filippinerna släpper inte iväg några med visum alls.
Det krävs uppehållstillstånd/arbetstillstånd dit dom ska resa.
Sen är Filippinerna ett land som Sverige inte godkänner än.
Thailand är godkänt sen en tid tillbaka.

Den delen hade dom avklarat.
Godkänt av flygbolaget och hon hade fått tillstånd av sverige att resa in både av MIG och av Arlanda Immigration. Men Phil immigration vägrade låta just den tjejen gå ombord på planet.
Läst mailen som varit och det som blivit sagt.
Problemet var av det jag läst var enbart att nån inte godtog mail utan det skulle vara ett handskrivet brev.
När detta hände var det i början av sommaren.
Dom är inte gifta heller.

Det är bara ett bevis på allt galet som händer.

Nu kommer han att resa dit så fort han får dock så barnet blir skrivet som hans och svensk. Men när det händer får vi se

Allt detta är offtopic så bee om ursökt att tråden tog ett snedsprång.

Den delen hade dom avklarat.
Godkänt av flygbolaget och hon hade fått tillstånd av sverige att resa in både av MIG och av Arlanda Immigration. Men Phil immigration vägrade låta just den tjejen gå ombord på planet.
Läst mailen som varit och det som blivit sagt.
Problemet var av det jag läst var enbart att nån inte godtog mail utan det skulle vara ett handskrivet brev.
När detta hände var det i början av sommaren.
Dom är inte gifta heller.

Det är bara ett bevis på allt galet som händer.

Nu kommer han att resa dit så fort han får dock så barnet blir skrivet som hans och svensk. Men när det händer får vi se

Allt detta är offtopic så bee om ursökt att tråden tog ett snedsprång.
Hur får han skrivet barnet som svenskt om han inte varit på plats,?
Så enkelt är det inte.
Krävs både advokat och pengar.
Ambassaden kan bistå med DNA test.
Sverige brukar inte godkänna intyg från denna del av världen.

Nej eftersom hon inte fick föda i sverige eller med barnets pappa på plats så blir det massor med juridiskt om jag med förstått allt rätt.

Jag själv kan inget om detta mer än det jag läst.
Själv vill varken jag eller tjejen ha fler barn så i vårt fall kan vi inte göra fullknep

Nej eftersom hon inte fick föda i sverige eller med barnets pappa på plats så blir det massor med juridiskt om jag med förstått allt rätt.

Jag själv kan inget om detta mer än det jag läst.
Själv vill varken jag eller tjejen ha fler barn så i vårt fall kan vi inte göra fullknep
Dessutom godkänner bara myndigheter i Filippinerna och även Thailand bara dokument utgivna av Svenska myndigheter.
Email duger inte som är lätt att förfalska.
Det krävs både underskrift och stämplar samt ofta en legalisering av svensk ambassad eller konsulat.

Känner en svensk här som gjort allt fel.
Gjorde en gift kvinna på smällen och krävde att barnet skulle registreras på honom som svensk medborgare.
Det gick inte alls bra.
Trots flera hundra tusen i advokatkostnader är han långt ifrån en framgång.
Barnet registrerades per automatik på maken.

Ojoj det där är helt klart avskräckande för dom dom råkar beblanda sig med en tidigare gift
dam.

Skilja sig finns knappt i Phil, heter det annulment kanske det var men i många fall så får man öppna plånboken rejält för att få tidigare man att skriva på.
Finns säkert massor om det online i övrigt.

Av vad jag märkt så finns ingen sin sod ell sin sot eller hur det stavas i Phil jämfört med Thai.
Men kan som sagt jämna ut sig om damen är gift sen tidigare.
Jag är säker på att Kurant vet betydligt mer om phils in mig.
Jag lär mig nåt nytt av hans inlägg varje dag.

Han visar en sida av Filippinerna jag inte hunnit se än. Stort tack och fortsätt med dina trådar.

11 grupper av människor får flyga till Thailand, idag.

Thailands turismmyndighet och Thailändska luftfartsmyndigheten har utfärdat ”Meddelande om villkor för flygplan som är tillåtet att ange Thailand version 3.

UPPDATERING: CAAT har listat 11 grupper av thailändska och icke-thailändska medborgare (utlänningar) som får ta sig in i Thailand. Grupperna består av följande ...

(1) Thailändska medborgare.

(2) Personer med undantag eller personer som betraktas, tillåtas eller inbjudas av premiärministern eller chefen för ansvariga personer ansvariga för att lösa nödsituationer.

(3) Personer på diplomatiska eller konsulära uppdrag eller under internationella organisationer eller företrädare för utländska regeringar som utför sina uppgifter i kungariket, inklusive deras make, föräldrar eller barn.

(4) Transportörer av nödvändiga varor som omedelbart återlämnas efter färdigställd (last).

(5) Besättningsmedlemmar som är skyldiga att resa till kungariket på ett uppdrag och har ett angivet datum och tid för återkomst.

(6) Icke-thailändska medborgare som är make, föräldrar eller barn till en thailändsk medborgare.

(7) Icke-thailändska medborgare som har ett giltigt intyg om permanent uppehållstillstånd i kungariket eller tillstånd att få bosätta sig i kungariket, inklusive deras make eller barn.

(8) Icke-thailändska medborgare som har ett arbetstillstånd eller har fått tillstånd från myndigheter att arbeta i kungariket, inklusive deras make eller barn; eller utländska arbetare eller de som har fått tillstånd.

(9) Icke-thailändska medborgare som är studenter vid utbildningsinstitutioner godkända av thailändska myndigheter, inklusive elevernas föräldrar eller vårdnadshavare, med undantag för studenter vid icke-formella utbildningsinstitutioner enligt lagen om privata skolor.

(10) Icke-thailändska medborgare som är i behov av medicinsk behandling i Thailand och deras deltagare (medicinsk behandling för Covid-19 ingår inte).

(11) Icke-thailändska medborgare som får ta sig in i kungariket under en särskild överenskommelse med ett främmande land eller har fått tillstånd av statsministern - som alla måste hålla sig till kungarikets förebyggande och kontroll av smittsamma sjukdomar.

CAAT har tidigare meddelat att innehavare av Thailand Elite Card också kan återvända till Thailand.

Kontakta den Thailändska Ambassaden före du planerar att resa till Thailand.

Mvh Roffe
För mig gäller bara 2an, om premiärministern bjuder in mig 555555

Liknande trådar

P
Svar
22
Visningar
3 K
Anonymius
A

Tillbaka
Topp