Militärkupp i Burma, Aung San Suu Kyi gripen och bortförd av militären.

Själv gillar jag conn igundens historieskildring om djinginz khan.
OT
Även serierna om Rosornas krig och Julius C./Rom är riktigt bra. Han utgår i stort från historiska förhållanden, men ibland är det lite fiction; mest beträffande personernas karaktärer och inbördes relationer. Böckerna är ju faktiskt romaner, men de väcker intresse för dessa historiska perioder och skeenden - historia är kul!

Hej

Aung San Suu Kyi anklagas för att olovligen ha importerat walkie-talkies som sen ska ha använts utan tillstånd, det låter som ett dåligt skämt men det är vad Reuters uppger efter att ha fått ta del av polisdokument i fallet.

Mvh isan lover

Hej

Aung San Suu Kyi anklagas för att olovligen ha importerat walkie-talkies som sen ska ha använts utan tillstånd, det låter som ett dåligt skämt men det är vad Reuters uppger efter att ha fått ta del av polisdokument i fallet.

Mvh isan lover
Samma typ av resonemang som nazisterna använda i Europa under andra världskriget

Hej

Mvh isan lover
Aftonbladet får du nog ta med en nypa salt tror jag....

Hej

Mvh isan lover
Och för det kan hon få 7års fängelse. Skulle det rättfärdiga en statskupp. Allt är ju bara undanflykter för att militären vill få bort henne från makten. Hon har ju inte lyckats göra så mycket när hon satt vid makten. Vissa vill ju dra tillbaka fredspriset hon fick. Undra hur bakbunden hon har varit.

Samma typ av resonemang som nazisterna använda i Europa under andra världskriget

Hej

Och Putin i Ryssland mot Navalnyj, där denne dömdes till 3.5 års fängelse för att han inte inställde sig under sin villkorliga frigivning, men skälet till detta var ju att staten hade försökt giftmörda honom med det Sovjetiska nervgiftet Novitjok, han vistades ju efter detta för vård i Tyskland och överlevde mot alla odds.
Men detta tog domstolen ingen hänsyn till alls.

Mvh isan lover

Aftonbladet får du nog ta med en nypa salt tror jag....

Hej

Det ska man nog göra med all media, men det var ju Reuters som stod för uppgifterna om vad hon anklagades för och som sa sig ha fått ta del av polisens dokumentation i ärendet, Reuters nyhetsbyrå är väl ansedda i branschen.

När militären tar över och diktatur råder kan man väl i princip anklaga och fälla vem som helst för vad som helst, att just rättssystemet sätts ur spel är väl en av dom stora nackdelarna med militärstyre..

Mvh isan lover

Jag håller mid dig delvis, men under vissa år framtills 2014 så va det förjävligt gällande brottslighet.
På Pattaya news så kunde du läsa om 1-3 mord i veckan ett tag uppe på soi yaba och sai sam.
Dock ser det ut att öka nu igen runt Bangkok och Isaan.. suttit och glott på kanal 7 idag och nyheterna, sjukt vilken aggressivitet det finns här.
Familjemord, knark och mord, frugan vill inte längre upp till Isaan för har ju ballat ut helt där uppe.
Nyheterna för par dagar sen, son dödade mor och far påverkad av yaba, blev ihjälskjuten av polisen.
Men här i Pattaya är det upprensat och tryggt nu.
Usch så du skriver, faan när jag är i Thailand är det ju just isan jag är i
Men är det inte så att det är uppgörelser inom knarkhanteringen de mesta morden sker ( lika som i Sverige och övriga världen) för en lugn farang hoppas jag det är som förut, jag har aldrig känt mej hotad på något sätt

Hej

Och Putin i Ryssland mot Navalnyj, där denne dömdes till 3.5 års fängelse för att han inte inställde sig under sin villkorliga frigivning, men skälet till detta var ju att staten hade försökt giftmörda honom med det Sovjetiska nervgiftet Novitjok, han vistades ju efter detta för vård i Tyskland och överlevde mot alla odds.
Men detta tog domstolen ingen hänsyn till alls.

Mvh isan lover
Nu hinner han få många doser råttgift!

Usch så du skriver, faan när jag är i Thailand är det ju just isan jag är i
Men är det inte så att det är uppgörelser inom knarkhanteringen de mesta morden sker ( lika som i Sverige och övriga världen) för en lugn farang hoppas jag det är som förut, jag har aldrig känt mej hotad på något sätt

Hej

Har i princip samma uppfattning som dig, har också alltid känt mig trygg i Thailand under alla år och har aldrig blivit utsatt för våld, rån eller annat, detta inte ens när jag var ung, singel och rumlade om som värst.

Mvh isan lover

Hej

Demonstrationer mot militären och gripandet av Aung San Suu Kyi har under lördagen hållits på flera platser i Yangoon, dessutom har militären stängt ned internet och nästa alla kommunikationsvägar i landet, en Australiensisk rådgivare till Aung San Suu Kyi sägs också ha gripits.

Protesters take part in a demonstration against the military coup in Yangon on Saturday. (AFP Photo)
Protesters take part in a demonstration against the military coup in Yangon on Saturday. (AFP Photo)

Mvh isan lover

Hej

Som utlovat fortsatte protesterna mot militären i Burma även nu på söndag, tusentals människor deltog trots att det är förbjudet.

Thousands have rallied in Myanmar on the weekend against the military coup that ousted civilian leader Aung San Suu Kyi. (AFP photo)
Thousands have rallied in Myanmar on the weekend against the military coup that ousted civilian leader Aung San Suu Kyi. (AFP photo)

Mvh isan lover

Tråkig utveckling förut var ju Burma på väg att öppnas upp för turism det är ju bara att glömma nu, synd om folket

Hej

Ja verkligen dom har ju till skillnad mot grannlandet Thailand haft en utveckling mot demokrati, nu börjar befolkningen i Burma dessutom protestera mot militären, hur omfattande dessa protester blir och hur militären kommer att reagera blir ju avgörande.

Sen ska man nog inte utesluta att detta kan spilla över på Thailand och Kambodja också, blir dom folkliga protesterna i Burma tillräckligt stora kanske även folken där sporras till uppror mot sin militärregim och ställer krav på demokratiska val där också.

Mvh isan lover

Hej

Hörde precis nu på TV4 nyheterna att skottlossning har rapporterats vid dagens protester i Burma, hoppas att det inte är något allvarligt som har inträffat.

Mvh isan lover

Liknande trådar

S
Svar
21
Visningar
8 K
A
B
Svar
8
Visningar