Mistänkt terrordåd i Stockholm.

Jag har rätt att pissa på sverige!
Som inflyttad och senare på tvingat medborgarskap av staten och fri yttrandefrihet, så kan jag faan säga vad jag vill om sverige, jag kommer nämligen från ett land som har varit under andras styre i 650år!
Vi har endast varit självständiga sedan 1921, säg vilket land det är så kommer en puss genom Postnord...
@Krille, ställ dig själv då i ledet och införskaffa hög lön och tala för Sverige, men det verkar som att du inte har den ambitionen att göra det så du låter andra föra din talan, vilket i slutändan gör att allt barkar åt h--vete..

Tips!
Koppla in hjärnan innan du öppnar munnen...
Okej. Om du tycker jag ska koppla på hjärnan tycker jag du ska tagga ner. Sitt du och tyck synd om dig själv var du än befinner dig. Du känner inte mig så vilken rätt har du och dissa mig på detta sätt, skriv ett PM säger du, varför gjorde du inte det själv då? Därför skriver jag detta här nu. Jag ska tala om för dig att jag har ingen som helst kontakt med politikern som jag har i min släkt, jag gillar inte gangsters, och det står jag för, har också berättat detta för hen. Nej du jobe, eller va f,n du heter, ryck upp dig, va stolt över att va svensk, kämpa för saker och ting för att det ska bli bättre istället. Det gör jag, men det vet ju inte du.

Okej. Om du tycker jag ska koppla på hjärnan tycker jag du ska tagga ner. Sitt du och tyck synd om dig själv var du än befinner dig. Du känner inte mig så vilken rätt har du och dissa mig på detta sätt, skriv ett PM säger du, varför gjorde du inte det själv då? Därför skriver jag detta här nu. Jag ska tala om för dig att jag har ingen som helst kontakt med politikern som jag har i min släkt, jag gillar inte gangsters, och det står jag för, har också berättat detta för hen. Nej du jobe, eller va f,n du heter, ryck upp dig, va stolt över att va svensk, kämpa för saker och ting för att det ska bli bättre istället. Det gör jag, men det vet ju inte du.
Jag har en politiker i släkten,, JAG tycker många av dessa har alldeles för lite kött på benen, för att överhuvudtaget öppna käften, en hel del av dom tänker bara på sig själva. Jag gillar inte hur Sverige styrs, men det som retar mig mest är när det sitter folk på andra sidan jordklotet och pissar på vårt fosterland.

Sorry, boys and girls!

Efter dagens händelser, så kanske man är lite "taggad", vi har politiker som har eller sitter på info. om saker och ting.
Men näe! När det väl händer, då vet de f--n ingenting..
Det är ungefär som en AK4 skulle blåst rent i det vimlande grå massornas gångar..

@Krille, ber om ursäkt om du tog illa upp för vad skrivits.
Och jag delvis skrev också en informell ursäkt i inlägget efter det jag hade skrivit innan.
Min dag hade varit väldigt lång, vaknade 02:00 och kom inte hem förrän 22:30 och allt berodde på händelsen i Sthlm-city.
Så efter arbetets slut, blev det en lång vandring till Solna station från Årstaberg, 1 mil avverkades för komma till möjlig transport hem till V-tuna. Eftersom Sthlm var stängt och inga bussar, T-bana, spårvagn el. pendeltåg fick passera Sthlms central.

Jo-Be/Berra är mitt namn ;)

Så igen ber jag om ursäkt om du tog illa upp @Krille

Senast ändrad:
Sverige är ett fritt land och man får tycka vad man vill om landet och om hur det styrs.

MEN det är förbannat tråkigt att medlemmar här skall börja kasta skit på varandra en dag som denna. Det som hände är förfärligt, inget annat och att bråka är ett bevis på dåligt omdöme.

Åsikterna om hur Sverige styrs kan vi lägga åt sidan, detta är inte partipolitik överhuvudtaget. Så snälla, visa respekt mot dom avlidna och deras anhöriga.

Jag kan inflika att innan nedsläpp i gårdagens hockeymatch hölls en tyst stund för att hedra dom omkomna och deras anhöriga. 12.212 åskådare var så tysta att man hade kunnat höra en nål falla. Mycket högtidligt och respektfullt, vi skall inte vara sämre.
Berralund! Efter att läst inläggen i denna tråd så kan man undra lite.. Ditt inlägg var nog det enda seriösa av dem..
Vad jag förstått handlade tråden om "misstänkt terrordåd i Stockholm" ..
Också domineras inläggen av kritik mot regeringen, statsministern och politiker. SAMT hur fan flöt det in ett spånande om Ålands självständighet i frågan om en tosings terrorgrej i Stockholm ?... :confused: Det fattar jag inte... Dessutom en massa personliga påhopp på andra medlemmar.. Lite för många öl innan inläggen?
Okey! Det dog 3-4 personer i Sverige.. Tragiskt !! MEEEN !! HELA SVERIGE STANNAR UPP !! Man stoppar alla gränser till Sverige. I radion går man in i en sorg fas och spelar bara lugn musik... Som om kungen dött...
Man flyger helikoptrar över allt.
Det dör 1000 tals personer varje dag pga terror i övriga världen.. Inte fan bryr sig svenskarna om det då..
Medan folk dör som flugor så sitter man i Sverige och diskuterar hur man källsorterar... :eek:
Med all respekt för de omkomnas och skadades familjer så ber jag er att tagga ned...
Politik kan ni väl föra i en annan tråd... Och även källsortering.. ;)

En liten sorlig fortsättning på ämnet... Hela dagen har radion stoppat all glad musik, de stoppade ring så spelar vi mm
För det var en sorgens dag i Sverige... MEN när sporten skall sända en handbolls match finns det ingen sorg..
Pågår nu för fullt i radion.. Lite dubbelmoral i Sverige... Ingen sorg mer.. Konstigt..???
Det kan väl inte vara så att det finns pengar inblandade i en sportsändning? ;)

Och jag delvis skrev också en informell ursäkt i inlägget efter det jag hade skrivit innan.
Min dag hade varit väldigt lång, vaknade 02:00 och kom inte hem förrän 22:30 och allt berodde på händelsen i Sthlm-city.
Så efter arbetets slut, blev det en lång vandring till Solna station från Årstaberg, 1 mil avverkades för komma till möjlig transport hem till V-tuna. Eftersom Sthlm var stängt och inga bussar, T-bana, spårvagn el. pendeltåg fick passera Sthlms central.

Tack för den. Jag tog inte illa vid mig, jag blev förbannad, men du har nyss fixat detta nu. Tack Ha en trevlig Lördag.

Och jag visste inte ens att du är tillbaka i Sverige. Din frustration är förståelig och hade alla haft självinsikt nog att be om ursäkt som du hade vi levat i en mycket bättre värld.

En liten sorlig fortsättning på ämnet... Hela dagen har radion stoppat all glad musik, de stoppade ring så spelar vi mm
För det var en sorgens dag i Sverige... MEN när sporten skall sända en handbolls match finns det ingen sorg..
Pågår nu för fullt i radion.. Lite dubbelmoral i Sverige... Ingen sorg mer.. Konstigt..???
Det kan väl inte vara så att det finns pengar inblandade i en sportsändning? ;)
Nej men jag tycker det vore ännu värre om terrorister hade fått förstöra våra liv mer än vad dom redan gör. Om så vore fallet har dom ju vunnit f*n så mycket mer. Livet måste gå vidare, hur jobbigt det än må vara.

Har du flyttat till Vallentuna?

Nej men jag tycker det vore ännu värre om terrorister hade fått förstöra våra liv mer än vad dom redan gör. Om så vore fallet har dom ju vunnit f*n så mycket mer. Livet måste gå vidare, hur jobbigt det än må vara.
Som tur är kommer nog inte terroristerna till våra trakter Berralund... De skulle inte hitta så om de hade GPS..
Men det som hände var ju väntat.. Stockholm är en storstad som är känt och drar deras uppmärksamhet till sig.
De får publicitet.. Och det är vad de vill ha.. Idioterna som spränger sig själv eller dödar folk och tror de kommer till paradiset är bara så hjärntvättade att de inte förstår bättre... Nu har de fått hela världens publicitet pga av en idiot...
Men varför tar de en Pripps öl bil och förstör den??? Då kommer de aldrig till paradiset... :(

Som tur är kommer nog inte terroristerna till våra trakter Berralund... De skulle inte hitta så om de hade GPS..
Men det som hände var ju väntat.. Stockholm är en storstad som är känt och drar deras uppmärksamhet till sig.
De får publicitet.. Och det är vad de vill ha.. Idioterna som spränger sig själv eller dödar folk och tror de kommer till paradiset är bara så hjärntvättade att de inte förstår bättre... Nu har de fått hela världens publicitet pga av en idiot...
Men varför tar de en Pripps öl bil och förstör den??? Då kommer de aldrig till paradiset... :(
Det var en Spendrup ....

Och jag visste inte ens att du är tillbaka i Sverige. Din frustration är förståelig och hade alla haft självinsikt nog att be om ursäkt som du hade vi levat i en mycket bättre värld.

Vet du vad det bästa är @Berralund, ansiktet är kvar på sin plats och inte borttappat som en Thai skulle känt..
;););)

Jo! En är "hemma" igen, men det är inte en skön känsla, ville gärna vara kvar i LOS, men som vanligt så finns det en orsak till emigrationen, men det kan vi en annan gång. :)

Har du flyttat till Vallentuna?

Bor där tillfälligt hos en gammal kompis, min hemmaplats är ju LOS som alla vet, men livet har sina vägar att följa och denna är en av dem, om det låter kryptisk det jag skriver så kan jag säga att jag är här för att utnyttja systemet.
555! Näe, skämtåsido, ett sista år för jobb sen lägger jag ner arbetsbördan och sen utskrift från LOC..
;););)

Senast redigerad av en moderator:
Tycker man kan hänga ut en bild på den annhållne.

Mördaren2017-04.png
Inte alltid så bra, se bara hur det gick gällande Anna Lind, där hängde dom ut den förste anhållne, med bild, livshistoria, ja allting.
Så visa det sig att han var helt oskyldig.
Är av åsikten att inga skall hängas ut innan dom är bevisat skyldiga och dömda.

Inte alltid så bra, se bara hur det gick gällande Anna Lind, där hängde dom ut den förste anhållne, med bild, livshistoria, ja allting.
Så visa det sig att han var helt oskyldig.
Är av åsikten att inga skall hängas ut innan dom är bevisat skyldiga och dömda.
Håller med och därför väntar vi med att hänga ut någon. Bilden och inlägget tas bort.

Bilden jag la in är en av många som cirkulerar på internet nu, men är definitivt inte den anhållne.
Ett sk Mohammed skämt från Flashback 5555

Många skämt har ett inslag av alvar,
så även bilden av Salem Mohammed Ben Mohammed som jag visade i mitt föregående inlägg.

Jag bodde i Stockholm i 25 år innan flytten till Thailand. En mycket fin och trygg stad.

Under 6 år hade jag min arbetsplats på Bryggargatan, ca 100 m från Åhlens , och använde nästan dagligen den sidoingång som terroristen körde in lastbilen i.
Har idag även min son och barnbarn boende på Kungsholmen, inte långt därifrån.
Blev därför starkt berörd av denna terrorattack, och har följt händelserna och diskussioner på nätet
under många timmar nu.
Tänker på den stakars 11 åriga flickan, som var på väg hem från skolan men blev dödad på Drottninggatan av denne jihadist, och hennes anhöriga, de många skadade och deras anhöriga.

Varför har vi jihadism i vårt tidigare så trygga Sverige?

Även många andra storstäder i Europa har drabbats av Jihad terrorister de senaste åren.
Paris, Berlin, Brussel, London, Nice mfl.

Nice och Berlin var ju också lastbilar som kördes in i folkmassor för att döda.
Såvitt jag kan förstå så har alla förövare av dessa terrorist attentat anknytning till namnet Mohammed.
Därav mitt alvarliga skämt i tidigare inlägg med fotot av Salam Ben Mohammed.

De av er som inte vill se ocenssurerade foton från terrorangreppet på Drottninggatan i Stockholm, och inte vill se foton av den anhållne terroristen från Uzbekistan råder jag att inte öppna sidor om attentatet på alternativmedia som tex Flashback .

Där visas foton av flickan, en kvinna i tre delar, en turist medkrossad fot, en krossad hund, och på den anhållne.
Där visas även videosnuttar av lastbilens framfart i hög hastighet på Drottninggatan, som är en gågata där attentatet utfördes.

Även Avpixlat visar foto, dvs hänger ut den anhållne.
Jag tycker detta är bra , eftersom då kan fler vittnesuppgifter från människor som känner igen honom, komma in till polisen före rättegången. Uppgifter både till fördel och till nackdel för honom.

7eebbd6a-b61f-471b-8cb7-4231a395e241.png

Senast redigerad av en moderator:

Liknande trådar

M
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
P
Svar