Mountain bike trails around Pattaya.

 
A

anonymous

Gäst
Någon som känner till några bra mountain bike trails i Pattaya och utanför men inom 3 mils radie från Pattaya?
Inne i Pattaya fann jag att det finns ett spår vid motionspåret runt templet Pratumnak.

Men borde ju finnas bra uppkörda Öst, Syd, Nord om centrum.


Inga såna här turer man betalar för men om någon vet var spåren börjar där dom cyklar.

http://www.pattayabikeandboattours.com/gb/mountain-bike-trail
 
Någon som känner till några bra mountain bike trails i Pattaya och utanför men inom 3 mils radie från Pattaya?
Inne i Pattaya fann jag att det finns ett spår vid motionspåret runt templet Pratumnak.

Men borde ju finnas bra uppkörda Öst, Syd, Nord om centrum.


Inga såna här turer man betalar för men om någon vet var spåren börjar där dom cyklar.

http://www.pattayabikeandboattours.com/gb/mountain-bike-trail

Jag vet att Pattaya City Cycling Association brukar mötas och cykla vid Khao Mai Keao Reservation Park, Khao Phai och Wat Tham Prathon. Det kanske kan vara något för dig också. Du skulle kunna försöka gå med i Pattaya City Cycling Association också. Det är nog en bra idé att vara flera när man är ute och cyklar i den thailändska terrängen, och roligare också kanske...
 
Jag vet att Pattaya City Cycling Association brukar mötas och cykla vid Khao Mai Keao Reservation Park, Khao Phai och Wat Tham Prathon. Det kanske kan vara något för dig också. Du skulle kunna försöka gå med i Pattaya City Cycling Association också. Det är nog en bra idé att vara flera när man är ute och cyklar i den thailändska terrängen, och roligare också kanske...
Ja nog kul om man tränat lite innan
 
Det går nog fint det. :) De brukar ju vara ganska många i sådana här sammanhang så att det naturligt bildas olika grupper baserade på förmåga och ambitionsnivå.
Känner till detta, cyklar rätt mycket med ungdomar här i norr och visst försöker de knäcka en farang inte tu tal om det. Fast här går det inte än, bara en i klubben som hänger med fast det är snart historia tror jag
De tränar som sjutton men än så länge är dom inte ikapp. Jonas kodition känner jag inte till men du får jobba upp det, svenska färgerna bör försvaras :p
 
Känner till detta, cyklar rätt mycket med ungdomar här i norr och visst försöker de knäcka en farang inte tu tal om det. Fast här går det inte än, bara en i klubben som hänger med fast det är snart historia tror jag
De tränar som sjutton men än så länge är dom inte ikapp. Jonas kodition känner jag inte till men du får jobba upp det, svenska färgerna bör försvaras :p

Du får starta lite sent och cykla lite sakta så kan du bekanta dig med laokhao-gruppen. :p
 
Var på Bikenet uppe på Sukhumvith, nån Fransman som hade cykelaffär där.
Detta var den billigaste mountainbiken han hade 12.500 baht.
Annars låg dom på +20k men lite mycket för mig kanske sån seriös biker skall jag inte bli ;)
20180320_111738.jpg
20180320_111754.jpg
20180320_111758.jpg
 
Här är den dyraste på Tesco 6990 baht, ser ut som samma växlar Shimano, båda har aluminum ram, halva priset på Tesco mot cykelaffären.
Trycket på stötdämparna var ställbart på den i cykelaffären inte på Tescos.
20180320_113426.jpg
20180320_113432.jpg
20180320_113421.jpg
20180320_113436.jpg
 
Fransmannen verka lite dyr, tycker jag, men har han bra after sale service så kan det ju vara en bra deal ändå. :) Tror den bör kosta ca 10k.

Köp ingen cykel på Lotus, Big C etc om du inte är beredd att plocka isär den fullständigt och sätta ihop den riktigt.
 
Fransmannen verka lite dyr, tycker jag, men har han bra after sale service så kan det ju vara en bra deal ändå. :) Tror den bör kosta ca 10k.

Köp ingen cykel på Lotus, Big C etc om du inte är beredd att plocka isär den fullständigt och sätta ihop den riktigt.
12.500 var det lägsta han kunde gå ner till sa han.

Nu skall jag ner och kolla på sportaffären inne i Central Festival.

Får väl kolla runt i lite fler affärer, vet ju inget om cykelpriser så jag är väl lättlurad ;)

Men jag kände rejäl kvallitetsskillnad på den jag testa hos Fransmannen jämfört med den här på Tesco.
 
12.500 var det lägsta han kunde gå ner till sa han.

Nu skall jag ner och kolla på sportaffären inne i Central Festival.

Får väl kolla runt i lite fler affärer, vet ju inget om cykelpriser så jag är väl lättlurad ;)

Men jag kände rejäl kvallitetsskillnad på den jag testa hos Fransmannen jämfört med den här på Tesco.

Det kan ju hända att fransmannen är bra på att skruva på cyklar och att han sätter ihop varje cykel riktigt innan han säljer den, och isf tycker jag inte att han säljer dyrt. :) Det är ganska mycket jobb med att sätta ihop en cykel riktigt från grunden. Vi köpte varsin relativt billig cykel på FN outlet som jag har monterat på nytt från grunden, men hade jag inte varit införstådd med den extra påkrävda egna insatsen från början så hade jag nog blivit besviken.
 
Det kan ju hända att fransmannen är bra på att skruva på cyklar och att han sätter ihop varje cykel riktigt innan han säljer den, och isf tycker jag inte att han säljer dyrt. :) Det är ganska mycket jobb med att sätta ihop en cykel riktigt från grunden. Vi köpte varsin relativt billig cykel på FN outlet som jag har monterat på nytt från grunden, men hade jag inte varit införstådd med den extra påkrävda egna insatsen från början så hade jag nog blivit besviken.
Nu är jag i en annan affär.
Här var en för 8500 baht.
27 växlar, hydrauliska bromsar, auliminium ställbart tryck stötdämpare.
Kändes lika bra som Fransmannens.
20180320_121633.jpg
20180320_121636.jpg

Här är en för 12.000 baht men dom säger att igentligen ingen skillnad mer än märket på dom 2.
20180320_121840.jpg
20180320_121848.jpg
 
Nu är jag i en annan affär.
Här var en för 8500 baht.
27 växlar, hydrauliska bromsar, auliminium ställbart tryck stötdämpare.
Kändes lika bra som Fransmannens.
20180320_121633.jpg
20180320_121636.jpg

Här är en för 12.000 baht men dom säger att igentligen ingen skillnad mer än märket på dom 2.
20180320_121840.jpg
20180320_121848.jpg

Verkar som att de har billigare priser iaf, men så kanske du får mindre insats på before-sale och after-sale också... Trinx:en verkar mest prisvärd utifrån det du skriver, tycker jag.
 
Kolla in drevpaketen noga och testa gaffel och styrlager så ser du skillnad.
 
Kolla in drevpaketen noga och testa gaffel och styrlager så ser du skillnad.
Kände skillnad mot Tesco cykeln helst gaffelstötdämparna men den för 8500 och 12500 kändes likadana.
Kollade man på delarna som växlar, bromsar, och där man ställde trycket på dämparna på gaffeln såg dom exakt lika ut och samma märke på dom delarna.
Tror en 8500 baht cykel passar bra för en hobbycyklist, blir säkert den bästa cykel jag haft så kommer kännas bra jämfört med vad jag haft innan ;)
 
 

Liknande trådar

A
Svar
312
Visningar
14 K
A
A
Svar
25
Visningar
3 K
A
 
Tillbaka
Topp