Naken falang vandrade omkring i Pattya och greps av polis.

Tror! Ja det är mkt fult att blanda in folks anhöriga .

Ja nu vet jag ju inte med säkerhet om Räven har någon fru. Mitt inlägg var mest allmänt menat. Väldigt många thailändskor är mycket svartsjuka och bevakande. Det vet jag av egen erfarenhet.
Och om nu räven skulle ha en fru så finns det ju goda chanser att han oxå är ganska hårdbevakad och kanske inte kan ta en öl i en beerbar på egen hand.

BTT

Ja nu vet jag ju inte med säkerhet om Räven har någon fru. Mitt inlägg var mest allmänt menat. Väldigt många thailändskor är mycket svartsjuka och bevakande. Det vet jag av egen erfarenhet.
Och om nu räven skulle ha en fru så finns det ju goda chanser att han oxå är ganska hårdbevakad och kanske inte kan ta en öl i en beerbar på egen hand.

BTT
Röven har berättat mycket om sin familj i Thailand på forumet, bara att söka om du är intresserad.

Hej

Fast nu handlar ju inte visum om vad andra svenskar ”tycker” utan om hur Thailändska myndigheter väljer att hantera och kategorisera sina olika visumtyper, det kan man naturligtvis ha åsikter om som svensk, men möjligheterna att påverka Thai Immigration är nog mer eller mindre obefintliga.

Mvh isan lover

Ingen som diskuterar visum, jag svarade på turism vs fastboende.

Att thailändska skattemyndigheten anser att du blir skattepliktig efter 6 månader i landet/år säger väl allt.

/ SatanG

Du är riktigt ur balans som inte förstår att en svensk som besöker ett annat land i några månader är en turist oavsett visum.

Det är inte något personligt tyckande från min sida utan exakt vad du är, bara en turist i mängden.
Hej

Ja du får kontakta Thai Immigration och påpeka att du inte är nöjd med deras olika typer av Visum och att du vill ha en förändring, :)

Önskar dig lycka till och så får du väl återkomma senare och berätta hur det har gått för dig.

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Hej

Ja du får kontakta Thai Immigration och påpeka att du inte är nöjd med deras olika typer av Visum och att du vill ha en förändring, :)

Önskar dig lycka till och så får du väl återkomma senare och berätta hur det har gått för dig.

Mvh isan lover
När du lämnar över ditt svenska pass till immigration på Suvvan kan du fråga om du är turist med ditt tillfälliga besök eller inte?

Återkom om svaret du får.

Vad tänker du fylla i TDAC att ditt syfte är med besöket och datum för hemresa?

Visumtyp har ingen betydelse för några månader när du inte är bosatt på heltid där.
Bara en vanlig utländsk turist som ryssar, indier och kineser i statistiken

När du lämnar över ditt svenska pass till immigration på Suvvan kan du fråga om du är turist med ditt tillfälliga besök eller inte?

Återkom om svaret du får.

Vad tänker du fylla i TDAC att ditt syfte är med besöket och datum för hemresa?

Visumtyp har ingen betydelse för några månader när du inte är bosatt på heltid där.
Bara en vanlig utländsk turist som ryssar, indier och kineser i statistiken
Hej

Du får som sagt kontakta Thai Immigration om dina problem och missnöje med nuvarande typer av Visum och säga till att du inte tycker att det spelar någon roll vilken typ av Visum folk söker och att alla oavsett typ av Visum borde registretas som Turister.

Jag kan som sagt bara önska dig lycka till med detta, men tror tyvärr inte att du kommer att ha någon större framgång med det här.

Du undrar vad jag skriver i min Visumansökan och för O-visa (1-års Family Multiple entry) är det som vanligt vistelse i vårt hem i byn, tillsammans med familj, släkt och vänner, är man gift och har fru och barn som är Thailändska medborgare så har det aldrig varit några problem och mig veterligen har du inte fått igenom några ändringar hos Thai Immigration ännu och jag tvivlar på att du någonsin kommer att få det. :)

Mvh isan lover

Hej

Du får som sagt kontakta Thai Immigration om dina problem och missnöje med nuvarande typer av Visum och säga till att du inte tycker att det spelar någon roll vilken typ av Visum folk söker och att alla oavsett typ av Visum borde registretas som Turister.

Jag kan som sagt bara önska dig lycka till med detta, men tror tyvärr inte att du kommer att ha någon större framgång med det här.

Du undrar vad jag skriver i min Visumansökan och för O-visa (1-års Family Multiple entry) är det som vanligt vistelse i vårt hem i byn, tillsammans med familj, släkt och vänner, är man gift och har fru och barn som är Thailändska medborgare så har det aldrig varit några problem och mig veterligen har du inte fått igenom några ändringar hos Thai Immigration ännu och jag tvivlar på att du någonsin kommer att få det. :)

Mvh isan lover
Du räknas ändå som turist eftersom du är bosatt i Sverige.

Jag frågade vad du kommer att fylla i TDAC?
Du behöver inte något visum längre.

Vet du ens vad TDAC är för något?

Gör dig inte extra dum och försöka inbilla oss att du är thailändare och glida undan.

Med ett svenskt pass är du svensk och därmed turist till den dag du bosätter dig på heltid och skriver ut dig.

Du räknas ändå som turist eftersom du är bosatt i Sverige.

Jag frågade vad du kommer att fylla i TDAC?
Du behöver inte något visum längre.

Vet du ens vad TDAC är för något?

Gör dig inte extra dum och försöka inbilla oss att du är thailändare och glida undan.

Med ett svenskt pass är du svensk och därmed turist till den dag du bosätter dig på heltid och skriver ut dig.
Hej

Vi har ju både yttrande och åsiktsfrihet i Sverige så du får som sagt tycka och tro vad du vill.

Något inlägg från min sida där jag påstår att jag skulle vara en Thailändare kan jag absolut inte påminna mig ha skrivit någonsin, så det får du gärna länka till ?

Mvh isan lover

Länka till att du inte är turist i Thailand

Hej

Så det fanns alltså inte någon grund för det du påstod ?

Sen finns det ju faktiskt en egen tråd om Uppehållstillstånd och visum, kanske borde du vara aktiv i den med ditt intresse för Visum, länkar till den nedan.

Mvh isan lover

1759470763856.webp

Hej

Så det fanns alltså inte någon grund för det du påstod ?

Sen finns det ju faktiskt en egen tråd om Uppehållstillstånd och visum, kanske borde du vara aktiv i den med ditt intresse för Visum, länkar till den nedan.

Mvh isan lover
Du accepterar in den definition av turism som används i hela världen.
FN organet UNWTO.
Skit i visum har absolut inte något med att du är en turist.

Huvudkomponenter för turism:
Resande:
Rörelse till och från platser utanför den egna, permanenta miljön.
Vistelse:
Tiden man tillbringar på en plats som inte är ens permanenta hem.
Varaktighet:
Vistelsen är för kortare tid, typiskt mindre än ett år.
Syfte:
Resan kan göras för fritid, rekreation, avkoppling, affärer, eller andra syften.

Du accepterar in den definition av turism som används i hela världen.
FN organet UNWTO.
Skit i visum har absolut inte något med att du är en turist.

Huvudkomponenter för turism:
Resande:
Rörelse till och från platser utanför den egna, permanenta miljön.
Vistelse:
Tiden man tillbringar på en plats som inte är ens permanenta hem.
Varaktighet:
Vistelsen är för kortare tid, typiskt mindre än ett år.
Syfte:
Resan kan göras för fritid, rekreation, avkoppling, affärer, eller andra syften.
Hej

Jag vänder mig inte till UNWTO när jag söker Visum till Thailand.

Återigen, jag har förstått att du brinner för frågan omVisum och tycker att alla oavsett typ av Visum borde ses som och Registreras som turister i Thailand, men så fungerar det bevisligen inte.

Återigen, det finns en egen tråd om Uppehållstillstånd och visum, kanske borde du vara aktiv i den med ditt intresse för Visum, länkar till den nedan.

Uppehållstillstånd och visum mm

Här har vi samlat frågor som rör visum, uppehållstillstånd (UT, PUT) , arbetstillstånd, studietillstånd och medborgarskap.
thaisnack.se
thaisnack.se

Mvh isan lover

Hej

Jag vänder mig inte till UNWTO när jag söker Visum till Thailand.

Återigen, jag har förstått att du brinner för frågan omVisum och tycker att alla oavsett typ av Visum borde ses som och Registreras som turister i Thailand, men så fungerar det bevisligen inte.

Återigen, det finns en egen tråd om Uppehållstillstånd och visum, kanske borde du vara aktiv i den med ditt intresse för Visum, länkar till den nedan.

Här har vi samlat frågor som rör visum, uppehållstillstånd (UT, PUT) , arbetstillstånd, studietillstånd och medborgarskap.
thaisnack.se
thaisnack.se

Mvh isan lover
Du registreras som turist hur som helst med dina semesterresor.

Du registreras som turist hur som helst med dina semesterresor.
Hej

Så har det dock inte stått i vare sig min visumansökan eller stämplar i pass sedan 1985.

thaisnack.se

thaisnack.se

Mvh isan lover

Liknande trådar

Tillbaka
Topp