Naken falang vandrade omkring i Pattya och greps av polis.

Ja nu vet jag ju inte med säkerhet om Räven har någon fru. Mitt inlägg var mest allmänt menat. Väldigt många thailändskor är mycket svartsjuka och bevakande. Det vet jag av egen erfarenhet.
Och om nu räven skulle ha en fru så finns det ju goda chanser att han oxå är ganska hårdbevakad och kanske inte kan ta en öl i en beerbar på egen hand.

BTT
Varför bekymrar du dig om mitt civilstånd? Se till att Berit har det bra i din frånvaro. Hon vill ju inte ens bo med dig.

Hej

Du får som sagt kontakta Thai Immigration om dina problem och missnöje med nuvarande typer av Visum och säga till att du inte tycker att det spelar någon roll vilken typ av Visum folk söker och att alla oavsett typ av Visum borde registretas som Turister.

Jag kan som sagt bara önska dig lycka till med detta, men tror tyvärr inte att du kommer att ha någon större framgång med det här.

Du undrar vad jag skriver i min Visumansökan och för O-visa (1-års Family Multiple entry) är det som vanligt vistelse i vårt hem i byn, tillsammans med familj, släkt och vänner, är man gift och har fru och barn som är Thailändska medborgare så har det aldrig varit några problem och mig veterligen har du inte fått igenom några ändringar hos Thai Immigration ännu och jag tvivlar på att du någonsin kommer att få det. :)

Mvh isan lover
Non-O familjevisum finns väl bara som 90 dagars enkel sedan några år.

Fast nu gjorde du det, till Cafe Kronborg.

Gå förbi nästa gång du åker till Thailand istället, ta med dig brodern så slipper ni resa med Google.

De blir inte fler av de gamla ställena som är kvar.

Hasses Softrock slängde in handduken.

Jans Bar and Guest house lika så.

Och det är inga nya som axlar manteln efter dem vilket är ganska naturligt.
Du frågade efter informationen och jag googlade fram den till dig. Att googla information är för mig inte att resa som det kanske är för dig. Till Thailand har jag rest minst en gång om året i nästan 25 år och kommer förmodligen att fortsätta med det i alla fall så länge jag är gift med min thailändska fru. Just Kronborg är inget ställe jag bruka hänga på även om jag har besökt det några gånger. Gått förbi stället har jag nog gjort närmare 1000 gånger.

Hej

Ja att folk inte kan förstå att det är Thai Immigration som hanterar och visumansökningarna efter sina regler och inte bryr sig ett smack om vad ex.vis Kurant tycker . :)

MVh isan lover
Jag är ganska säker på att det är Thailändska ambassaden i Stockholm om hanterar visumansökningarna från oss svenskar och inte immigration.

Hej,

Jag är lite förvånad över ert intresse för mig som person, visumtyper o.s.v, kanske speciellt i en tråd som handlar om något helt annat, men det hjälper ju bevisligen inte att hänvisa till den tråd där ämnet möjligtvis hör hemma.

Som du kanske kommer ihåg så skrev jag häromdagen att vi vistades i Thailand mellan 3 och max 6 månader per år fram tills pandemin, där tog det lite stopp för vår del och det blev ett uppehåll en vinter under pandemin, efter detta har pojken börjat på gymnasiet där det inte längre går att ta ledigt 3 månader per åt, själv har jag opererat hjärtat och kunde tyvärr inte åka ned alls förra vintern.

I år kommer vi iväg men vi kommer inte att kunna stanna våra normala tre månader i år heller eftersom vi fortfarande inte vill lämna pojken hemma själv, så vi har beslutat att bara stanna 1 1/2 månad mer går dom inte med på för pojkens del, men nästa år blir han 18 år och får eget körkort o.s.v så då klarar han sig själv hemma, då kan jag och frugan stanna lika länge som vanligt igen.

Vilken typ av visum vi kommer att få nästa 3 månaders resa 2026/2027 är inget jag oroar mig för alls, som gift med Thailändsk fru och barn behöver man knappast oroa sig för det.

Mvh isan lover

Hur länge har du varit i Thailand de senaste 5 åren?

/ SatanG

Du frågade efter informationen och jag googlade fram den till dig. Att googla information är för mig inte att resa som det kanske är för dig. Till Thailand har jag rest minst en gång om året i nästan 25 år och kommer förmodligen att fortsätta med det i alla fall så länge jag är gift med min thailändska fru. Just Kronborg är inget ställe jag bruka hänga på även om jag har besökt det några gånger. Gått förbi stället har jag nog gjort närmare 1000 gånger.
Nu på morgonen

IMG20251004081411.webp

IMG20251004081441.webp

Liknande trådar

Tillbaka
Topp