När ljög du sist och om vad? (Bra plats att erkänna)

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

A

Anonym

Gäst
Ja avskyr lögner. Kanske för att ja har lätt för att gå på dom själv. Man ska ju kunna lita på sina medmänniskor och kan man inte säga sanningen så tycker ja man kan hellre vara tyst.

OK, senast ja ljög lite var nog när ja deklarerade min inkomst. Ja ljög även lite i morse när en kille ringde och ville kränga försäkringar, då sa ja att ja inte hade tid (men det hade ja)

Jag ljuger ytterst sällan, när jag gör det så är det oftast en vit lögn. För familjen och min fru ljuger jag aldrig och vi försöker uppfostra barnen att göra likadant, med varierande framgång.

Ärlighet varar längst, och det kan man ju hoppas att även politiker inser.

Jag ljuger ytterst sällan, när jag gör det så är det oftast en vit lögn. För familjen och min fru ljuger jag aldrig och vi försöker uppfostra barnen att göra likadant, med varierande framgång.

Ärlighet varar längst, och det kan man ju hoppas att även politiker inser.

Ärlighet varar längst, endast tills den finns???

Nä, Berralund, lev i en dröm. Idag kan vi inte vara ärliga, vi har förstört allt som har med moral samt ärlighet att göra så det finns endast smulor kvar, se i detta forum, hur resonemangen går, hur skall vi då tro att vi aldrig ljuger?

Politiker ljuger aldrig, de för fram en ideologi eller budskap, vill du köpa den eller inte?

Nja @Lyco , jag kan nog hålla med om att politiker aldrig ljuger. Dom har bara en annan definition på vad sanning är än vad jag har.

Och jag har alltid sagt som @pontiac-51 , jag är också alldeles för ärlig för att bli politiker.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp