Så att alla poliskontroller ökar betyder mer korruption, ja jag hörde ungefär samma från en Svensk när jag och polaren var på News och käkade.
"Bara skit nu kontroller överallt, ökad korruption kan ju inte ens ta moppen ut och ta sig några glas längre"
Annan Svensk jag läste på Svensk Thailand grupp på FB.
"Jävla korrupta poliser, fan var nere och drack lite öl blev stoppad av polisen och ville bötfälla mig för jag körde utan hjälm och hade druckit, korruptionen har ju till motsats vad regimen säger ökat här, snutar överallt"
Ja så det låter bland stenbordsnissarna så förstår jag att dom tycker korruptionen ökat, själv säger jag bara IDIOTER ni har ju förfan begått brott.
Nä lyssnar inte på dom nere i barerna eller runt stenborden, där gäller att så fort en farang blir stoppad av polisen skriks det poliskorruption och historierna när dom berättas låter så efterkonstruerade för att göra sig själv till god guy och polisen till bad guy, trots att man sett densamme vingla iväg på moppe efter några öl.
Lever hellre i mitt egna rosa skimmer
Jag har blivit stoppad i 3 kontroller sista 4 månaderna inga problem, allt grönt ena snuten var till och med lite rolig och skämtade så till och med jag skrattade
Kört igenom ännu fler kontroller där jag bara blivit förbivinkad.
Fick 2 böter 2015 och dom var båda rättfärdigade och inget att motsäga, jag körde utan giltigt körkort (innan jag tog ett)
Och parkerade i parkeringsförbud zon.
Jag kör aldrig fordon med en droppe alkohol i kroppen, jag har alltid riktig hjälm på huvudet och ser alltid till att ha med mig dom papper som det är krav på sen jag fixade körkortet och aldrig haft några problem i min Rosaskimriga värld