Ni som reser mycket i arbetet

Tycker du hade bra input i ämnet. Passar det för TS vet man ju aldrig, men information om upplevelser tror jag hjälper för att ge perspektiv. Det är lätt att bara se det positiva i en situation, i det här fallet kanske pengarna. Så var det för mig. Men jag var hemifrån må-fre, och på helgen var jag mest trött. Så i slutänden var det värdelöst i mitt fall.

Men TS får väl se vad som passar dem bäst, nu har de ju iaf fått lite input.

Jag hade flera kompisar som undrade hur jag kunde jobba borta då jag hade familj.
Tidigare hade jag antingen 3v eller 4v ledigt efter 2 arbetsveckor.
Nåja, var några som gav det ett försök och dom tyckte det var synd att dom inte gjort det tidigare.

Jobba två veckor och semester i 4 veckor.
Tror många hade bytt från sin måndag-fredag syssla. Dock så föredrar nog de flesta att inte jobba borta, vilket jag förstår.
Det är enklare för mig då jag alltid har gjort det och familjen känner inte till något annat liv.

Tanten har däremot nämnt att jag borde sluta, då jag inte behöver detta jobb rent ekonomiskt. Så vem vet, kanske jag ger fan i jobbet snart.

Jag jar bokat möten nästa vecka.
Det blir Tokyo/Yokohama
Sen Seoul/Busan
Kanske max 8 dagar
Sen inget inbokat förrän Nov/Des.
Men jag åker ensam:rolleyes:

Ska hon in i en karriär snart så behöver nog hon all den hjälp och allt stöd hon kan få, för att underlätta det hela.
Du har ju en ok inkomst med det du gör nu, så det är väl ingen ekonomisk panik för eran del.
För min del är möjligheten till ledighet viktig.
Jag undrar om jag hade stått ut med att jobba ett helt år för några ynka semesterveckor.

Visst sliter det att vara ifrån familjen. Men det kan slita lika mycket med små barn som gråter måndag till fredag när man går på jobb även om man kommer hem på kvällen.....lagom till läggdags.

Offshore i Norge är rätt bra.
Står man it med att vara borta 2v så har man 4v hemma där man är tillgänglig 24t per dygn

Som det är nu är jag redan ledig 16-17 dagar i månaden. Så ledigheten kommer jag nog att sakna ibland.

Lite roligt när jag var på intervju för en annan tjänst och chefen frågade om jag hade problem med att vara ledig drygt var tredje vecka. Tydligen fanns det folk som inte klarade av att vara lediga för ofta eller för länge utan att bli stressade... Jag kontrade med att jag kan tänka mig att jobba drygt var tredje vecka :p

Nä de största fördelarna är roligare arbetsuppgifter, större utmaningar och att få se många företag och ställen på jorden vilket lockar. Men viktigast är tjejen. Ekonomiskt har vi det rätt bra oavsett vad jag väljer och den dagen hon börjar jobba heltid så har vi det riktigt bra.

Har hur som helst lovat bägge företagen att bestämma mig till veckan.

Återigen ett stort tack för allas synpunkter och erfarenheter. Det skadar aldrig att lyssna på folk som har mer erfarenhet inom något än man själv har :)

Som det är nu är jag redan ledig 16-17 dagar i månaden. Så ledigheten kommer jag nog att sakna ibland.

Lite roligt när jag var på intervju för en annan tjänst och chefen frågade om jag hade problem med att vara ledig drygt var tredje vecka. Tydligen fanns det folk som inte klarade av att vara lediga för ofta eller för länge utan att bli stressade... Jag kontrade med att jag kan tänka mig att jobba drygt var tredje vecka :p

Nä de största fördelarna är roligare arbetsuppgifter, större utmaningar och att få se många företag och ställen på jorden vilket lockar. Men viktigast är tjejen. Ekonomiskt har vi det rätt bra oavsett vad jag väljer och den dagen hon börjar jobba heltid så har vi det riktigt bra.

Har hur som helst lovat bägge företagen att bestämma mig till veckan.

Återigen ett stort tack för allas synpunkter och erfarenheter. Det skadar aldrig att lyssna på folk som har mer erfarenhet inom något än man själv har :)

Nu är ju inte direkt i början av din karriär, så du vet nog vad du hålet på med.
Roliga jobb brukar som oftast bara bli ett helt vanligt jobb efter ett tag. Och då står man där och undrar var nästa roliga jobb/utmaning finns.

Som sagt, skulle du kunna kombinera jobbet med familjelivet, så varför inte för en stund i alla fall.
Nu verkar du ha det oförskämt bra med ditt jobb som du har idag.

Men känns det som att det är det du verkligen vill göra och du kommer att ångra dig resten av ditt liv om du inte gör det. Ja, då kanske din dam får ställa upp på ett lite jävligare liv.
Frågan är hur länge hon skulle göra det.

Håller i stort med, vill bara tillägga att för mig känns det lite bättre med upplägget att jobba i thailändska gulfen då det känns som man kan dra hem snabbt till reservatet i utkanten av Bkk om det skulle behövas.
Körde upp till 11 veckors kontrakt i Colombia/Aruba/västindien/US/Argentina och mycket sån skit., tidsskillnaden suger som du säger och det blir lite trögare med kontakten med stor tidsskillnad.
Satt 7 veckor över tiden i us-gulfen medans frugan och grabben då två år fick åka ensamma till Sverige på våran tilltänkta familjesemester. Så även om man är kompis med flygplatser, kör Bose & kemikalier så känns det faktiskt lite bättre att vara nära hemmet än dom där 30-timmarsresorna, för mig. Jag börjar nog bli för gammal för det här, snart 50 bast och det finns ju roligare saker än att vara tankluder, typ farsa :)

Jag tror även många av oss som är borta mycket har ett sting av kompensationsbehov som vi ofta försöker trycka ner genom att köpa lite mer presenter/leksaker/godis. Men så kanske alla känner, balans med allt är bäst hur man nu gör det.

/ SatanG

DSC_0539.JPG
Hur långa turer kör du normalt?
Jag jobbar 4 veckor, tycker det är lagom skulle aldrig kunna byta mot ett landjobb, somna framför tv:n, för trött att umgås med barnen som fostras på ett dagis och full/bakfull på helgen.
Fast känner inte att jag är borta sålänge, när man kommer hem är allt som vanligt och något godis eller presenter har jag inte med mig, men hade jag haft 30 timmars flygresor hade jag börja kolla på annat ;)
Bara när man skall på kurser i Norden allt är piss för jag verkligen hatar att vistas där.
Hade ju tänkt en semester i Sverige nästa år med familjen, den är cancelerad tillsvidare, kände bara direkt jag landa i Sverige nu ta mig härifrån, kanske aldrig blir av.

Nä det är nog svårt att ställa en sådan här fråga på nätet allt är så individuellt.
Själv skulle jag aldrig ta ett utlandsjobb om det innebar att ränna runt på olika hotell.

Och du ser dig som självvald försvarare för trådskaparen;)
En ödmjuk fråga, jobbar du på bank?
Blev ju så, verkar som man inte skulle gjort. Den jag anklagade verkar vara en klenod på forumet och får inte kritiseras. Man får ursäkta så mycket.

Är din bild av de som jobbar på banker att de försvar andra, inte reser eller jobbar du på bank?

Men eftersom du är ny har du givetvis ingen kännedom om medlemmar som har varit medlemmar här i många år. Då kanske kanske lite ödmjukhet vara på sin plats. Skriver man schysst så blir man oftast schysst behandlad. Men välkommen trots det!

Du får nog inse att om Gunnar läst lite här så har han insett att ödmjukhet mot Andrejs är som att kasta pärlor till svinen.

Multinationella företag. Och svenska sådana.
Kan inte mycket om de företagen.
De multinationella företag jag jobbar åt är i en bransch som inte har så mycket inblandning av svenskar. Exxon Mobile, Equinor, BP, Shell, Conoco m.m.
Du kan ju nämna ett svenskt företag som är större än något av dessa.
Dessa företag letar inte direkt efter några svenskar.

Vilken nationalitet ha chefen på BP?

Du får nog inse att om Gunnar läst lite här så har han insett att ödmjukhet mot Andrejs är som att kasta pärlor till svinen.
Tjenna
Har du läst inläggen i tråden? Inlägg nr 12 sista meningen vad hade den för syfte i denna tråden enligt dej? Sen håller jag med dej om att ödmjukhet och andrejsdenruskige är som att kasta pärlor till svinen

Tjenna
Har du läst inläggen i tråden? Inlägg nr 12 sista meningen vad hade den för syfte i denna tråden enligt dej? Sen håller jag med dej om att ödmjukhet och andrejsdenruskige är som att kasta pärlor till svinen

Sista meningen i inlägg #12 hmm, för mej så är den tämligen onödig och fyller inget syfte men en professor i litteratur kan ha en helt avvikande mening.

Tillbaka
Topp