Norweigians priser

Nu var jag otydlig igen, My bad.
"Bråka" var inte riktat till dig, utan nästa inlägg som jag kommenterade senare.

Avresa i april?
Bild på bilden som visades. Förvisso har jag tagit ett par GT men visst står det oktober?

IMG_1742.PNG
Ja dom ska hem i Oktober!

Jaha...
Jag trodde du var lång o bredaxlad med tillräckligt med stålar som räcker till en premiumbiljett för att slippa trängas med turister bak i djurtransporten 555
Att man är lång och välbyggd innebär inte att man tror man är bättre än andra , inte heller att man slänger bort stålar i onödan .har åkt premium några ggr , absolut inte värt slantarna , Har inga behov av att spela kung 555:):)

Att man är lång och välbyggd innebär inte att man tror man är bättre än andra , inte heller att man slänger bort stålar i onödan .har åkt premium några ggr , absolut inte värt slantarna , Har inga behov av att spela kung 555:):)

Gillar din ärliga "rakt på sak" grej:)
Jag är lång men inte vältränad och tycker 5.000kr för en enkelbiljett är guld värt för mig.
Jag tycker om att frakta prylar när jag reser. 2x20 kg är i minsta laget när jag ser glädjen hos mina föräldrar när jag packar upp väskorna och plockar fram bananer från grannens trädgård.

Mina kompisars thaifruar dräglar när jag kommer med nyplockad papaya och lite "gammal" fisk.
Ja det finns att köpa på plats, men dom är lika galna som jag, att få känslan att det plockades idag (tidskillnad).
Att jag sedan sitter bekvämare än i en sardinburk under dessa 11-12 timmar så är det pengarna värt.

Bizclas hade jag däremot inte rest varje gång.
Men premium på Norwegian... så jäkla dyrt är det inte

Gillar din ärliga "rakt på sak" grej:)
Jag är lång men inte vältränad och tycker 5.000kr för en enkelbiljett är guld värt för mig.
Jag tycker om att frakta prylar när jag reser. 2x20 kg är i minsta laget när jag ser glädjen hos mina föräldrar när jag packar upp väskorna och plockar fram bananer från grannens trädgård.

Mina kompisars thaifruar dräglar när jag kommer med nyplockad papaya och lite "gammal" fisk.
Ja det finns att köpa på plats, men dom är lika galna som jag, att få känslan att det plockades idag (tidskillnad).
Att jag sedan sitter bekvämare än i en sardinburk under dessa 11-12 timmar så är det pengarna värt.

Bizclas hade jag däremot inte rest varje gång.
Men premium på Norwegian... så jäkla dyrt är det inte
Du får väl knappast en Premium för 5000kr på Norwegian , kanske när de har tomma platser ,, men jag har kollat ett antal ggr och normalt ligger det betydligt högre . eller har jag fel ... 20 kg extra bagage har jag haft många ggr kostar 500 kr extra , det kan det vara värt ibland när man skall frakta något speciellt

Premium eller biz går an om man reser 1 gång per år själv, men med 4 vändor årligen blir det för dyrt.
Men skickar man kärringen i apklassen och själv väljer biz kan det fungera :D
Då är tysta leken ett faktum när man landat ;)

Här vill ni åka billigt och bra ser jag. Jag har aldrig nyttjat Norrbaggarna till Thailand, för det finns mycket bättre alternativ från Cph,, därifrån jag/vi åker, nämligen Emirates. Visst en mellanlandning, men den tycker jag bara är trevlig, dessutom får man sitta i världens bästa economy.
Kollade nyss på vår kommande resa slutet av Juni till Augusti, September ,, runt 6000. Den tar vi sa polisen:police:

Undrar om de tar en hund ?? Påvilket sätt är de bra , stor plats för ben , eller ??

Här vill ni åka billigt och bra ser jag. Jag har aldrig nyttjat Norrbaggarna till Thailand, för det finns mycket bättre alternativ från Cph,, därifrån jag/vi åker, nämligen Emirates. Visst en mellanlandning, men den tycker jag bara är trevlig, dessutom får man sitta i världens bästa economy.
Kollade nyss på vår kommande resa slutet av Juni till Augusti, September ,, runt 6000. Den tar vi sa polisen:police:
Vi åker också från Cph, och tog också Emirates nu när vi var nere. 4.100/biljett betalade vi. Helt ok för att åka en stor fin A380:)

Letar efter flygbiljetter för Tirak o Dottern (2år) på Norweigian.se där hittade jag bra pris på ToR Bangkok - Arlanda April - Oktober totalpriset blev 7.466Sek men när jag skulle betala med bankId så får jag ett felmeddelande (felkod: EXPIRED_TRANSACTION).

Är det någon annan som råkat ut för detta ?
Låter bara som du inte bestämde dig i tid och eller att någon köpte de sista platserna till just det priset framför ögonen på dig!

Norwegian gillar jag mest till Thailand, jag gillar flyga direkt och Norwegien är ju betydligt bättre än allt annat :)

Sen flyger jag gärna billigt och fler gånger istället, sån är jag. Samma sak med hotell, hellre lite billigt och vara borta längre eller fler resor. Bor på dyra hotell i tjänsten har aldrig sovit bättre för att det varit dyrt eller lite finare ...

Norwegian köprman lämpligtvis direkt av Norwegian på deras hemsida Norwegian .com ,har aldrig haft ett problem med detta , notera att Lowfare + priset ingår mat , ej i vanlig Lowfare , och det är dyrt att köpa på planet , jag köper nu mest Finnair , direkt på Finnairs hemsida
Hade gärna köpt direkt av Finnair men jag snålar lite och köper från andra sidor.

Låter bara som du inte bestämde dig i tid och eller att någon köpte de sista platserna till just det priset framför ögonen på dig!

Norwegian gillar jag mest till Thailand, jag gillar flyga direkt och Norwegien är ju betydligt bättre än allt annat :)

Sen flyger jag gärna billigt och fler gånger istället, sån är jag. Samma sak med hotell, hellre lite billigt och vara borta längre eller fler resor. Bor på dyra hotell i tjänsten har aldrig sovit bättre för att det varit dyrt eller lite finare ...

Mycket troligt att det var att någon annan snodde "mina" biljetter.
Men det var låga priser 1.500-2.400kr på hela April och Oktober just när jag skulle boka, så jag tror det var något annat som spökade.

Senast redigerad av en moderator:
Bra tips Krille!! Har aldrig rest med Emirates. Vad skiljer sig deras economy class från Tex Thai?
Vi brukar av vana åka med Thai Airways. Eftersom jag är 1,90 lång så sitter man som i en sardinburk på deras plan.
Antika plan. Exakt samma mat i alla år jag åkt. Och samma kärringar som serverat i alla år..
Försöker man sova så får de bryta loss en från stolen när man vaknar.
Hörde mig för vad det skulle kosta för att sitta i de fina stolarna fram i planet där man kan sträcka ut benen och sova.
Business class
Vanlig biljett i sardinburken kostade ca 9 000/person och om jag ville flytta fram till de fina stolarna så fick jag lägga till 50 000 till per person. Det är det inte värt. Helt sjuk pris sättning. Thai har även infört att man skall betala extra för att man skall få en plats vid nödutgångarna. I princip omöjliga att boka nuförtiden. Det bör finnas andra flygbolag som har vettiga priser där man kan sträcka ut benen. Lufthansa går bort. De har noll sevicetänk.
Glad för vettiga tips...

Tillbaka
Topp