Priser till thai i vinter

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Undrar vad det kostar när man beställer från Thailand...Fruns son kommer hit med 3 mån besöksvisa och skall åka omkring 5 nov från Bangkok till Köpenhamn med Thai.
Kan man beställa resan från Sverige?

Frank

"areeya " sa:
Undrar vad det kostar när man beställer från Thailand...Fruns son kommer hit med 3 mån besöksvisa och skall åka omkring 5 nov från Bangkok till Köpenhamn med Thai.
Kan man beställa resan från Sverige?

Frank
Självklart kan man beställa från Sverige. Gå in på deras hemsida och titta under promotion. Be gärna din fru titta på den thailändska hemdidan också för att dubbelkolla att inga special erbjudanden finns för de som kan läsa thai. Gå on under promotion.

"Janne " sa:
Självklart kan man beställa från Sverige. Gå in på deras hemsida och titta under promotion. Be gärna din fru titta på den thailändska hemdidan också för att dubbelkolla att inga special erbjudanden finns för de som kan läsa thai. Gå on under promotion.

Har försökt boka på promotionssidan, ut från Bangkok 5 nov-hem 29 jan 2014. Problemet är att jag inte kommer åt 1014 på denna sida! Måste väl gå?...men..jag reder inte ut detta! Någon? :wai:

Areeya

Jag skall säga ärligt och uppriktigt att jag gav upp när min svägerska skulle hit i vintras så jag skickade ner pengar så skötte dom bokningen därifrån. Det blev ungefär samma pris som härifrån om inte lite billigare (med Thai).

"Berralund " sa:
Jag skall säga ärligt och uppriktigt att jag gav upp när min svägerska skulle hit i vintras så jag skickade ner pengar så skötte dom bokningen därifrån. Det blev ungefär samma pris som härifrån om inte lite billigare (med Thai).
[

Ja får nog bli så här också. Pojken har ett Bangkok bankkort så får väl be han kollar från Thailand och vi överför pengar.

Areeya

Varför är det svårt att boka härifrån? Blir det en elektronisk biljett så måste du ju ha denna personens kortnummer. Blir det pappersbiljett måset denna skickas ner, blir det bara en bokningsbekräftelse går det ju maila.

Varför skulle det vara svårt att boka härifrån? Boka direkt på http://www.thaiairways.com/.

Förklara vad problemet är?

Ett stort problem är att pappersbiljetter inte finns längre, men det största är att Thai Airways kräver att man skall kunna uppvisa kortet med vilken resan betalades vid incheckning. Detta gäller även inrikes i Thailand och drabbade mina svärföräldrar när dom hade varit här på besök.

Dom kom till Suvarnabhumi och skulle checka in till Udon Thani-flyget. Personalen vägrade, det räckte icke med att dom kunde uppvisa en kopia på mitt kort. :thumbsdown: :thumbsdown: Helkorkat. Svärföräldrarna hade lyckligtvis tillräckligt med pengar till att köpa en biljett med Air Asia istället, dom flög fortfarande från Suvan då.

Det problemet slipper man om biljetten inhandlas på plats, en del vill åka direkt med Thai eftersom dom inte kan prata engelska.

Det verkar ju helt klart lite märkligt, borde ju inte spela någon roll hur man betalt biljetten, huvudsaken borde ju vara hur man vill att biljetten ska identifieras.

Vad händer om man köper biljetten via resebyrå?

Förstår att de vill flyga direkt, inte lätt om man inte flugit innan och inte kan engelska eller ens kanske kan läsa latinska bokstäver.

SAS flyger väl iofs direkt också till CPH?

Tips är att inte boka direkt via Thais hemsida. Alltid när jag jämfört med resebyråns (supersavertravel etc.) så är priserna mycket högre på egna hemsidan.

"gnage " sa:
Tips är att inte boka direkt via Thais hemsida. Alltid när jag jämfört med resebyråns (supersavertravel etc.) så är priserna mycket högre på egna hemsidan.
Nja inte om man bokar via promotion sidan väl?

Tidigare upplevde jag som dig men sen hittade jag promotion sidan och tycker priserna är likvärdiga. Så trodde de medvetet ändrat. Förr gick det ju aldrig boka dessa erbjudanden från deras sida men antar (utan att testa) att det går nu.

Jag bokade direkt från promotionsidan hos thai nu i februari när jag åkte sist. Var bra pris mot andra just då och funkade bra.

Men kontokort måste visas upp och det var svårt missa då det stod i stor färgad text både på webben vid bokning och i alla bekräftelsemail.

Jag klarar inte att boka promotion från Bangkok till Köpenhamn 4 nov och hem 29 jan i alla fall...kommer halvägs sen är det kört!!!Från Köpenhamn till Bangkok inga problem...Och den vanliga sidan fungerar ju utmärkt...men då blir det dyrt!Har alltid bokat via nätet...men då naturligtvis utresa Köpenhamn.Nån som klarar...

"areeya " sa:
Jag klarar inte att boka promotion från Bangkok till Köpenhamn 4 nov och hem 29 jan i alla fall...kommer halvägs sen är det kört!!!Från Köpenhamn till Bangkok inga problem...Och den vanliga sidan fungerar ju utmärkt...men då blir det dyrt!Har alltid bokat via nätet...men då naturligtvis utresa Köpenhamn.Nån som klarar...
Hittade ingen promotion som gällde den tiden från Bangkok till Skandinavien. Kan det var det som är problemet eller tittade jag lite för snabbt?

"areeya " sa:

Ring till jorden resor eller Oden resor så kanske dom kan hjälpa dig med allt.
Ibland kan det vara lättare att prata på riktigt när man ska köpa en resa från Bangkok.

S
"gnage " sa:

Skulle inte göra det.

Jag ringer Nonki Travel i Lund.
Han brukar ha bra priser och en mycket bra service.

Hälsar pigge01

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp