Olika priser

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jisses..
Har man så ont av lite ot kanske man ska göra nåt annat, erat snack om ot har ju verkligen spammat sönder tråden, vill ni prata om huruvida en tråd är ot så starta en ny tråd om det då.
Eller ...

"Phonta " sa:
Du vet ju fan inget om Pattis 20 min :D från järnvägsgatan till mig , max 10 min ;) Men du överdriver ju efterssom du inte gillar Pattis eller i alla fall inte Nongprue (Darkside)
Retar dig lite Phonta och det gick ju hem ;D

Ska ju ner nu i November 3 dagara så får väl gå runt och kolla då. Men hur är det med att bada då. Enligt några här så går det inte att bada i Pattaya. Är det samma med Jomten och chonuri?? Vill ju inte åka halav dagen för att komma til et hav sm det går att bada i och som är trevligt att ligga och sola hela dagen. Är det skapligt väder så vill jag vara på stranden hela dagen och slappa

"hillmer " sa:
Ska ju ner nu i November 3 dagara så får väl gå runt och kolla då. Men hur är det med att bada då. Enligt några här så går det inte att bada i Pattaya. Är det samma med Jomten och chonuri?? Vill ju inte åka halav dagen för att komma til et hav sm det går att bada i och som är trevligt att ligga och sola hela dagen. Är det skapligt väder så vill jag vara på stranden hela dagen och slappa
Med Kata som referens lär du inte ens vilja doppa tårna i pattis/jomtien.

Så ser man det från synvinkeln hos nån som sätter strand och badliv högt är nog Phuket värd varenda baht extra som det kostar där.

Största fördelarna eg med städerna i siambukten är nog vädret som är betydligt stabilare än söderöver.
Men vill du åka till en badvänlig strand här måste du ut på en ö.

"hillmer " sa:

Inte långt från Majestic till stranden, du kan promenera eller hyra moppe...! Stranden=jomtien beach!

Skall du bada så är Kozy beach bra uppe på pratumnak soi kasetsin, men nu var det grumligt sist jag var där (men låg en pålandsvind som drev in en del sjö den gången och den låg på flera veckor, plus rejält tidvatten) inte varit där sen i Maj ligger längst ut på udden mellan pattaya och jomtien, den är rätt okänd så inte så knökfull, ligger några små restauranger om man kan kalla det så längs på stranden enda stranden i Pattaya som har det, Jomtien är badvänligast efter den. Men det är lågsäsong nu allt sköts ju inte lika bra renhållningen blir sämre.
Men är du på pattaya beach så tar det ca 15 min ut till Kho larn en ö med flera fina stränder och klarblått vatten det är klart bästa badområdet. Pattaya beach åker jag bara jetski vid för det är halva priset mot dom andra stränderna 700 bath för 30 min.

"Hans Svensson " sa:
På mitt condo långtidshyr en del för runt 7000bath/mån. Det finns condon en bit längre bort från stranden där priset ligger runt 5-7000bath om man hyr på litet längre tid, ex MAJESTIC (eller liknande namn). Jättetrevligt condo Majestic, mitt emot en marknad Hillmer där finns allt, frukt och mat till thai priser!! Säg nu inte att du inte fått bra tips!
Hyr något och titta runt på plats!! Lycka till!
Mycket prisvärt Majestic...rum med terass, pool, mitt emot en toppenbra marknad där allt finns!
5-10 min från stranden beroende på om du promenerar eller tar moppen, flera mil lång strandpromenad, badvänligt i mitt tycke och många andras.
Har kompisar som bott på Majestic, helnöjda, många "gubbs" där, man behöver inte känna sig ensam, alltid någon att prata med. Lycka till!

Får kolla upp allt när man kommer ner och se om det något att bo i. Vet ju var jag har i Kata och även skaplig närma när man ska göra Visarun. Sen bra med Phukt Town med när man ska göra 30 dagars förlängning. Jetski och allt det andra är jag inte intreserad av för tycker inte det är värt pengarna. Lägger då hellre pengar på att åka och titta runt överallt.

På Walking Street vad ligger priserna på öl på barerna där ???

Oj oj,, priser på öl , priser på shorttime mm,vad har ni för intressen gubbar .. bara skit i skallen tydligen ;D ;D Walking street är en lång fucki... bordellgata , inget annat , en skam för Thailand anser jag ..................Stäng ner skiten ......... :D

Tänker ta tillbaks den 2an på Jomtien för blir bara värre och värre ligger och flyter plast överallt luktar sopor, var där idag. så efter Kozy beach är det Pattaya beach som är fräschast men badar själv bara vid Kho Larn eller poolen och efter någon öl kozy beach men aldrig en öl som fått mig att bada i Jomtien eller pattaya, men Pattaya har blivit mycket fräshare där åker jag jetski och skulle doppa mig där innan Jomtien..

Soi LK menar han nog ;) där Soi Diana och Soi Beukaw korsar.

Kolla hotellet LK metropole på google map så ligger gatan runt det hotellet, finns flera LK hotell och restauranger så LK metropole som sagt annars kommer du fel.

Ok Ska nog hittat det Men ska det inte finnas ett ställe till eller??+

Finns många ställen finns.även en massa borta där phonta bor i darkside ;)
När ska du ner då

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp