Norweigians priser

 
Turkish har ganska bra utrymme tycker jag. Då är ändå jag hyffsat stor och kan inte luta mig bakåt på något plan utan att störa passageraren intill :/ Sitter som en jävla krabba varenda resa
 
Letar efter flygbiljetter för Tirak o Dottern (2år) på Norweigian.se där hittade jag bra pris på ToR Bangkok - Arlanda April - Oktober totalpriset blev 7.466Sek men när jag skulle betala med bankId så får jag ett felmeddelande (felkod: EXPIRED_TRANSACTION).

Är det någon annan som råkat ut för detta ?

Nu när jag skulle logga in i min bank nu, så får jag detta meddelande, banken kanske hade samma problem igår också.

Viktigt meddelande! För tillfället har vi störningar i våra internettjänster. Vi jobbar på att lösa problemet.
 
Nu när jag skulle logga in i min bank nu, så får jag detta meddelande, banken kanske hade samma problem igår också.

Viktigt meddelande! För tillfället har vi störningar i våra internettjänster. Vi jobbar på att lösa problemet.
Ring din bank... Har haft liknande problem.. De kan överföra pengar till kund. Alternativt betala med kortnummer.
 
Bra tips Krille!! Har aldrig rest med Emirates. Vad skiljer sig deras economy class från Tex Thai?
Vi brukar av vana åka med Thai Airways. Eftersom jag är 1,90 lång så sitter man som i en sardinburk på deras plan.
Antika plan. Exakt samma mat i alla år jag åkt. Och samma kärringar som serverat i alla år..
Försöker man sova så får de bryta loss en från stolen när man vaknar.
Hörde mig för vad det skulle kosta för att sitta i de fina stolarna fram i planet där man kan sträcka ut benen och sova.
Business class
Vanlig biljett i sardinburken kostade ca 9 000/person och om jag ville flytta fram till de fina stolarna så fick jag lägga till 50 000 till per person. Det är det inte värt. Helt sjuk pris sättning. Thai har även infört att man skall betala extra för att man skall få en plats vid nödutgångarna. I princip omöjliga att boka nuförtiden. Det bör finnas andra flygbolag som har vettiga priser där man kan sträcka ut benen. Lufthansa går bort. De har noll sevicetänk.
Glad för vettiga tips...
Jovisst skiljer det massor. Thai flyger 777, Emirates A380. Bättre utrymme både för benen och axlarna, jag satt vid fönstret på en av turerna, och det va kanon. Dessutom hade de 21 fantastiskt trevliga och serviceinriktade flygvärdinnor som kom från 19 olika länder, de hade en liten nationsflagga på sin uniform.
Maten var god, till det serverades vin och öl, om man så önskade fanns det även sprit, så som whiskey ,gin ,cognac mm.mm. och det kostade nada. Mellanlandningen tog ca 3 tim, men ni vet att DXB är en enorm flygplats, så den tiden försvinner snabbt. Så har du Pepsi aldrig flugit med dom, så prova. visst lite längre tid, men de tusenlapparna billigare än Thai, kan man ha annat roligt för.
 
Du får väl knappast en Premium för 5000kr på Norwegian , kanske när de har tomma platser ,, men jag har kollat ett antal ggr och normalt ligger det betydligt högre . eller har jag fel ... 20 kg extra bagage har jag haft många ggr kostar 500 kr extra , det kan det vara värt ibland när man skall frakta något speciellt

5.200 om jag ska vara noggrann men inte exakt. Men då måste man köpa ett par månader i förväg. Iaf från/till Kastrup. Vägrar dock att berätta vad biljetten gick på nu i april. Fick ändra datum på grund av plugget.
 
5.200 om jag ska vara noggrann men inte exakt. Men då måste man köpa ett par månader i förväg. Iaf från/till Kastrup. Vägrar dock att berätta vad biljetten gick på nu i april. Fick ändra datum på grund av plugget.
555:):):) Du ser , undantag du får en premium för det priset och då en enkelresa antar jag
 
Turkish har ganska bra utrymme tycker jag. Då är ändå jag hyffsat stor och kan inte luta mig bakåt på något plan utan att störa passageraren intill :/ Sitter som en jävla krabba varenda resa
Flög Norwegian ner den 16 e januari , satt vid nödutgång , hade två meter att sträcka ut benen på , kanon, bokade tre månader innan ,kostade med mat och sittplatsbokning 3200 sek enkel väg
 
Jovisst skiljer det massor. Thai flyger 777, Emirates A380. Bättre utrymme både för benen och axlarna, jag satt vid fönstret på en av turerna, och det va kanon. Dessutom hade de 21 fantastiskt trevliga och serviceinriktade flygvärdinnor som kom från 19 olika länder, de hade en liten nationsflagga på sin uniform.
Maten var god, till det serverades vin och öl, om man så önskade fanns det även sprit, så som whiskey ,gin ,cognac mm.mm. och det kostade nada. Mellanlandningen tog ca 3 tim, men ni vet att DXB är en enorm flygplats, så den tiden försvinner snabbt. Så har du Pepsi aldrig flugit med dom, så prova. visst lite längre tid, men de tusenlapparna billigare än Thai, kan man ha annat roligt för.

Det är inte flygplanstypen som avgör benutrymmet. Det är beställaren som avgör konfigurationen.
10 cm gör stor skillnad på hur många rader (betalande resenärer) som får plats.

Har man stålar som Emirates har, så kan man satsa på kvalitet.
Flög med dom när dom äntligen fick en kortare väntetid till anslutningsflyget.
Kul var att det var premiär för flighten o det var massor av ballonger vid gaten.

Har dock inte råd att flyga business med dom. Det ska tydligen vara en riktigt trevlig upplevelse.

Fattigmans bizz clas (premium) med direktflyg får duga för mig
 
Det är inte flygplanstypen som avgör benutrymmet. Det är beställaren som avgör konfigurationen.
10 cm gör stor skillnad på hur många rader (betalande resenärer) som får plats.

Har man stålar som Emirates har, så kan man satsa på kvalitet.
Flög med dom när dom äntligen fick en kortare väntetid till anslutningsflyget.
Kul var att det var premiär för flighten o det var massor av ballonger vid gaten.

Har dock inte råd att flyga business med dom. Det ska tydligen vara en riktigt trevlig upplevelse.

Fattigmans bizz clas (premium) med direktflyg får duga för mig
Varför ska man flyga business med Emirates, de slantarna har man väldigt trevligt för på plats.
Visst är det så som du skriver Pjodd, flygplanstypen bestämmer inte utrymmet, men att åka med 380 jämfört med 777, kan väl liknas med att åka fiskebåt VS finlandsfärja.
 
Sist jag åkte med Norwegian, i November 2017, så satt jag precis bakom Premium längst ut mot gången. Det var flera meters benutrymme. ToR med mat åt ena hållet, köpte med egen mat från Sverige och dubbla väskor under 4 000 ett par månader innan ...

Själv 184 cm, skulle kunna tänka mig betala 1000 SEK extra för säng men inte för att sitta bredare eller större plats för benen. Det handlar ju bara om mindre än 12 timmar ... hellre massage när man kommer fram och tillgång till hotellrummet direkt ..
 
Vill man veta exakt vad de olika bolagen har för avstånd mellan stolsraderna och bredden på sina olika flygplan så är det bara att kolla innan man bokar.

www.seatguru.com

Inte ovanligt att man hör att det är mer utrymme i Qatars B787 än i Norwegians B787 och då finns svaret på nätet.
Samma med Emirates, är det rymligare i deras A380 än i deras B777 i ekonomi?
 
Bra tips Krille!! Har aldrig rest med Emirates. Vad skiljer sig deras economy class från Tex Thai?
Vi brukar av vana åka med Thai Airways. Eftersom jag är 1,90 lång så sitter man som i en sardinburk på deras plan.
Antika plan. Exakt samma mat i alla år jag åkt. Och samma kärringar som serverat i alla år..
Försöker man sova så får de bryta loss en från stolen när man vaknar.
Hörde mig för vad det skulle kosta för att sitta i de fina stolarna fram i planet där man kan sträcka ut benen och sova.
Business class
Vanlig biljett i sardinburken kostade ca 9 000/person och om jag ville flytta fram till de fina stolarna så fick jag lägga till 50 000 till per person. Det är det inte värt. Helt sjuk pris sättning. Thai har även infört att man skall betala extra för att man skall få en plats vid nödutgångarna. I princip omöjliga att boka nuförtiden. Det bör finnas andra flygbolag som har vettiga priser där man kan sträcka ut benen. Lufthansa går bort. De har noll sevicetänk.
Glad för vettiga tips...
Mitt tips är KLM, utav Emirates,Thai,
Norweigan och KLM så tycker jag att
Holländarna är det flygbolaget som är
som ett ”riktigt” flygbolag ska vara, med proffsig service rakt igenom och
en bra economy cabin//Olov
 
Har haft det tråkiga måstet att boka resan till Sverige var slut premium med baggarna å jäkligt dyra ekonomi tänkte ett tag på Qatar låg på drygt 45000 bht för två till Luleå restid över 20 timmar så vart thai för ca 46700 bht å 14 timmars resa istället har inte flugit med dom sen 747 tid så blir lite spännande ändå se hur dom är nu.
 
Har haft det tråkiga måstet att boka resan till Sverige var slut premium med baggarna å jäkligt dyra ekonomi tänkte ett tag på Qatar låg på drygt 45000 bht för två till Luleå restid över 20 timmar så vart thai för ca 46700 bht å 14 timmars resa istället har inte flugit med dom sen 747 tid så blir lite spännande ändå se hur dom är nu.
Men det var väl bra pris. Anslutningen till LLA kostar ca 400 kr. Eller var den inkluderat i de 46700=6200 kr? Allt under 7000 kr med väskor o mat upp till LLA är väl OK?
Jag är snål men har glädjen att kunna sova stående. Så jag köper bara mina resor efter lägsta pris. För jag somnar direkt. Ibland har jag vaknat med knäskålarna i ögonen. Stel som istapp. Men, som någon sa, med lite massage och lite thailandsvärme är man åter tillbaka på fotbollsplanen.

Min kommande resa (23 april) från BKK-LLA kostade 2900 kr och för returen betalade jag 3300 kr från LLA-BKK (15 sept). Väskor men ingen mat. Resan beställdes i november.
 
Kan kanske vara bra att veta för er som brukar resa, jag har kollat in Norwegians pris från Jul till nu för en flygresa Bkk-Got i mitten av Mars. Priset har stigit med mer än det dubbla! Så en bra ide är att vara ute i tid!
 
 
 
Tillbaka
Topp