Nytt År - Nya möjligheter

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Vi närmar oss 2015 med stora kliv, ett nytt år med nya möjligheter. Har ni några särskilda planer för det kommande året?

Vi har inga särskilda planer men tyvärr blir det ingen thailandsresa nästa år, vi stannar i Sverige. Jag vill gärna visa familjen lite av vårt vackra land. Och det är ju ett fantastiskt land vi bor i. :)

Ser ut att bli en Sverige resa för oss nästa år 2 veckor slutet av Maj till början av Juni i samband med kurs så tanten får se vårat land.

Mina planer är att komma ner så fort det bara går (och så fort det är torrt nog) för att övervaka grävningar på tomten. Helst utan familj, dom är bara en extrakostnad i sammanhanget, men frugan är ovillig att släppa iväg mig. Hon tror jag kan komma bort i Bangkok.....

Sen hoppas jag på att kunna avveckla här och flytta ner, men jag tror inte riktigt på det. Kan ta längre tid.

Gott slut, allihop!

Bli dollarmiljonär. Köpa Lamborghini och villa i Örgryte...
Kanske lite högt ställda mål, men om jag realiserar ett så e ja nöjd.

Jaha jag planerar att börja bygga hus för mig och frugan inte något stort men ett fullt mordent hus . Räknar att börja bygga i början av feb. el. slutet av månaden. Vi får se
men nåt ska det bli.

Har alltid långt gående planer men funderar mer och mer om det blir till dra ner på thairesorna nu när snart mellangrabben börjar skolan. Har inte bestämt hur jag gör ännu, så får se hur det blir.

Om jag skall stanna i Sverige på vintern så blir det nog till att montera upp musikstudion och kanske ta upp en gammal hobby och odla akvariefiskar.

Annars kanske det blir till att fixa sig ett vinterboende på kanarieholmarna, närmre framförallt.

Annars blir det väl som vanligt, spara, gneta, investera och invänta börsfall så man kan börja köpa aktier igen :)

Funderar på ny bil 2015 oxå.. får se hur det blir :)

God fortsättning!!!

:nod: Nu har jag studerat 140 lektioner thai-english

Hoppas att komma in på Universitetet
i Bangkok och bli fluent.......

Nytt år - nya möjligheter..

Nya året på thai ;)

:wai:

I år blir det verkligen nya möjligheter. Vi kommer seriöst att titta på möjligheten att flytta till Khon Kaen för gott. Det är frugans innersta önskning och jag har egentligen inget som håller mig kvar i Sverige så varför inte? Familjens väl och ve går före allting annat.

Senast ändrad:
I år blir det verkligen nya möjligheter. Vi kommer seriöst att titta möjligheten att flytta till Khon Kaen för gott. Det är frugans innersta önskning och jag har egentligen inget som håller mig kvar i Sverige så varför inte? Familjens väl och ve går före allting annat.
Det låter ju inte fel, KK är en helt ok stad att bo i

I år blir det verkligen nya möjligheter. Vi kommer seriöst att titta på möjligheten att flytta till Khon Kaen för gott. Det är frugans innersta önskning och jag har egentligen inget som håller mig kvar i Sverige så varför inte? Familjens väl och ve går före allting annat.
Nu undrar jag bara, finanser till att bo och leva Issan?
Vad skall du göra?
Finns det möjligheter till flytt?
Hoppas att du vill bara finnas för familjen!
Schock dii och lycka till............
Ha det bra Berralund och hälsningar nu för framtiden.................
Johann Bergstrand

Nu undrar jag bara, finanser till att bo och leva Issan?
Vad skall du göra?
Finns det möjligheter till flytt?
Hoppas att du vill bara finnas för familjen!
Schock dii och lycka till............
Ha det bra Berralund och hälsningar nu för framtiden.................
Johann Bergstrand
Tack Johann! En hyfsad pension plus en del över efter husförsäljning i Sverige skall borga för det. Jag har inget annat än familjen att tänka på. Lev livet så länge jag har hälsan och kan är mitt motto, man kan inte ta pengarna med sig i graven.

Liknande trådar

B
Svar
0
Visningar
947
Boonruam Karlsson
B
W
Svar
32
Visningar