Tror dom flesta här betalat mer än vad man vill säga inklusive mig själv

för egen del har allt jag ställt upp med varit på mina premisser har allt sagt nej åxå.
Är inte så att jag vill drömma någon som betalat sinsod var och en gör som dom själva vill ingen som har med det att göra, men personligen har jag svårt för den typen av uppgörelser

Självklart gör man som man vill och vill man inte ha kommentarer över sitt handlande skall man inte skriva om det.
Själv sätter jag mig, fru och barnen i centrum.
Jag tror inte svärföräldrna hade blivit så mycket gladare om jag hade byggt nåt fint hus till dom som hade stuckit ut bland dom andra byhusen, dom har det rätt bra som dom har det.
Alla är i arbetsför ålder, finns ingen anledning till att vi skall ordna för dom.
Frugan skickar väl ca, 3000 baht i månaden (kan vara varannan månad med jag har ingen större koll på det men mer är det inte) till svärmor för mat.
Svärfar har väl haft tidigare stroke eller nåt han är inte i arbetsför tillstånd, innan band dom han efter några bufflar som han hasade efter men inte längre.
Dem lever gott i byn och jag hade lätt bytt mot det livet om jag hade växt upp där från början men flytta in i det livet som utlänning nej.
Någon Sinsod frågades det aldrig efter, att vi sen då hjälper med matpengar är en annan sak det är principen att köpa ut sin fru för pengar jag inte ställer upp på.
Och vissa fortsätter ju betala efteråt även om dom betalat sinsod med att betala hus, bil, mat och uppehälle för svärföräldrarna, det förstår jag inte sen försöker dom inbilla och försvara sig själva med att det hör till kulturen.
Jag har löst ut ett banklån för svärföräldrarna på 40.000 baht för det var dom tvugna att skriva över 2 rai på frugan.
Först försökte dom slingra sig, tyckte dom kunde skriva över senare etc.
Då kan vi betala senare, efter 10 månader gav dom med sig frugan skrev under papprena på marken och jag har hand om chanott papprena.
Dom skall inte tro att dom kan gå och skuldsätta sig också löser farangen ut dom, hade jag bara betalat lånet hade marken snabbt vart belånad igen.
Nu fick dom ge något för att få något men det är upp till var och en men hoppas ni som är så generösa mot släkt här nere är lika generösa mot era föräldrar i Sverige "era föräldrar".