Rätt och fel Också skriver vissa att Sin Sod inte är en del av Thaikultur.

Hej
Hur visste du det. Älskar hundar har 8st hemma och tuppdjävlar dom är roliga. En som bor inte så långt ifrån mitt hus väcker mig med sitt ljuva läte på klockslaget 04 varje morgon, härligt:D:rolleyes:

Hej

Har du en bychef som spelar musik också tidigt varje morgon innan han börjar prata?

Själv gillade jsg inte den musik han spelade för några år sedan, så jag åkte och köpte några CD med Isaan musik som jag gillade, dessa lämnade jag sedan till bychefen och bad honom spela dessa istället, det gjorde han med besked, det blev till att vakna till egen favorit musik flera år i rad, men nu har han bytt igen, kanske dags att köpa honom några nya till vintern.

Mvh isan lover

Hej

Hej

Har du en bychef som spelar musik också tidigt varje morgon innan han börjar prata?

Själv gillade jsg inte den musik han spelade för några år sedan, så jag åkte och köpte några CD med Isaan musik som jag gillade, dessa lämnade jag sedan till bychefen och bad honom spela dessa istället, det gjorde han med besked, det blev till att vakna till egen favorit musik flera år i rad, men nu har han bytt igen, kanske dags att köpa honom några nya till vintern.

Mvh isan lover
Haha, skulle kanske göra samma,min bychef har haft samma musik i 4år.

Haha skulle kanske göra samma,min bychef har haft samma musik i 4år.

Hej

Då är det inte bara hos mig detta händer, förstår inte att dom står ut med samma musik hela tiden i flera år, frugan som är morgontrött blir förbannad varje gång bychefen drar igång, själv störs jag inte dirkt eftersom jag är morgonpigg, men det är ju betydligt trevligare om han spelar något man gillar och varierar sig lite, prova du och ge honom några CD får du se om han nappar.

Mvh isan lover

Vill vi våra ”darlingar” väl,
så vet vi ju också att dom inte ärver vår pension utan den går tillbaka kollektivet som arvsvinst.
De pengar ni inte får med er på enkelresan till nästa dimension kan ni ju säkra till viss del, sätt av 10.000 baht mens det går är inte dumt alls. Bara 15 år tar det att bli miljonär.

Läste någon undersökning, säkert 20 år sedan, som sa att män är ofta rädda för självständiga kvinnor. Det rubbade visst maktbalansen i förhållanden. Undrar hur många som det kan appliceras på av oss med thaifruar, om det nu stämmer, högre eller lägre än genomsnittet. Själv tror jag det bidrar till ett stabilare/mer jämlikt förhållande om båda är självständiga och ingen är beroende av den andra vilket sällan är normen med thai-svenska förhållanden. Är ju svårt att få tankar som "är hon bara med mig för pengarna" och liknande ideer som verkar frodas bland allmänheten mot oss som är gifta med thailändskor.
Hade jag däremot varit pensionär skulle jag antagligen föredra om båda var lediga.
I övrigt hoppas jag det dröjer ett tag innan man plockar ner skylten då jag inte hunnit fylla 50 än.

Jonas - Intressant att du har som mål att skrapa ihop 300 mille innan du pensionerar dig men samtidigt inte vill ha en baht över när du drar sista sucken. Kanske jag har taskig humor/läsförståelse och jag fattar att du skrev det med glimten i ögat men jag hajar inte resonemanget att jobba häcken av sig bara för att bränna det? Absolut inget illa menat eller nåt, alla gör vi som vi vill. Möjligen beror det på att jag är ganska lat och ser jobb som något man gör för att få ett bra liv, inte att man lever för att jobba alltså vilket verkar skilja oss åt. Och jodå, jag bränner gärna pengar med för att ha kul.

/ SatanG

Läste någon undersökning, säkert 20 år sedan, som sa att män är ofta rädda för självständiga kvinnor. Det rubbade visst maktbalansen i förhållanden. Undrar hur många som det kan appliceras på av oss med thaifruar,
Hehe. Undrar hur många du kommer få att erkänna att de har svårt för självständiga kvinnor? Här på TS skulle jag gissa att alla som yttrar sig älskar starka och självständiga kvinnor. Men det är bara min gissning;)

Självständiga kvinnor var det. Känner igen det för Noi kör sitt race och inte en tanke på mig. Har förstått att hon har varit singel och den som bestämmer i familjen p g a inkomst kan jag gissa. Nu har jag bromsat ibland eller tvärbromsar ibland och hon bara skrattar för hon tänker på mig hela tiden :eek:
Kanske är det så men jag har dragit även i magnetbromsen ibland om det finns någon som förstår det hela.
Förstår att hon har styrt hela släkten p g a sin ställning men mig skall hon inte styra.
Vi har tagit upp detta och är överens, det gäller att man förstår den andras historia, även min.
Det går faktiskt jättebra numera men jag har fått dra i bromsen några gånger riktigt rejält.

Mitt ex var enveten, jag är enveten, farsan sa tror fan att det inte funkar mellan 2 så envetna personer.

Min nuvarande fru funkar det bättre med.
Hon vill ha en gubbe som tar ansvaret.

Många verkar skylla på principer att slippa showa sinsod, eller att det skulle handla om någon slags trafficking där man köper sig en fru. Själv tillhör jag dem som tror att det ordnar sig om man träffat rätt partner hur det nu än går till.
En av frugans kollegor, en vacker 37-åring i managementlevel på ett internationellt företag i centrala Bangkok ligger på drygt 200k/mån (tackade nyss nej till en högre befattning med lön på 350k/mån). Har aldrig varit gift, inga barn, äger redan hus/bil och skulle gärna dejta/gifta sig med en farang.
Skulle ni boys som är så principfasta mot sinsod hellre mista en sådan vacker begåvning än att showa med lite sinsod?

/ SatanG
Rätt roligt, för träffade en chef för en statlig myndighet här i norr och hon frågade helt frankt om jag känner någon som vill bli hennes man. Hmm hon är körsnygg och hade jag varigt ledig så.
Visst hon tjänar väl mera än vi som ligger rätt högt på pensionsteget. Om jag hade varit ledig hmmmm. Kan säga att det finns många men de vill ha ordentliga män.
Inga tatuerade hjältar utan en familjefar som har omtanke om sin partner. Kan säga att de finns många sådana kvinnor

Rätt roligt, för träffade en chef för en statlig myndighet här i norr och hon frågade helt frankt om jag känner någon som vill bli hennes man. Hmm hon är körsnygg och hade jag varigt ledig så.
Visst hon tjänar väl mera än vi som ligger rätt högt på pensionsteget. Om jag hade varit ledig hmmmm. Kan säga att det finns många men de vill ha ordentliga män.
Inga tatuerade hjältar utan en familjefar som har omtanke om sin partner. Kan säga att de finns många sådana kvinnor
Fan jag som trodde att jag hade omtanke om min familj men det funkar visst inte om man är tatuerad.
Idiotinlägg, sånt som spär på fördommar, är man tatuerad så är man väl kriminell med.
Jaja du är som tur är från en tidsålder som håller på och gå ur tiden.

Många verkar skylla på principer att slippa showa sinsod, eller att det skulle handla om någon slags trafficking där man köper sig en fru. Själv tillhör jag dem som tror att det ordnar sig om man träffat rätt partner hur det nu än går till.
En av frugans kollegor, en vacker 37-åring i managementlevel på ett internationellt företag i centrala Bangkok ligger på drygt 200k/mån (tackade nyss nej till en högre befattning med lön på 350k/mån). Har aldrig varit gift, inga barn, äger redan hus/bil och skulle gärna dejta/gifta sig med en farang.
Skulle ni boys som är så principfasta mot sinsod hellre mista en sådan vacker begåvning än att showa med lite sinsod?

/ SatanG
Om jag var ute efter en välavlönad kvinna skulle jag tacka nej då hon sagt nej till en dubbelt så hög lön :) :D

Men säg till nr hon är ledig, men vet ju aldrig ;)

/ SatanG
Är hon vacker och glad och inte har näsan i vädret så hade hon absolut fått en dejt, inte pga lönen för den behövs inte men för att jag gillar kvinnor som ansträngt sig lite för att skapa sig en framtid. Troligtvis en mycket bra tjej som hade lockat fram det bästa hos en.
Men stora kruxet är väl att hon måste bo i Bkk och där går min gräns, sinsod för en riktigt bra tjej ja kanske det men bo i Bkk nej tack. Den man som tar henne pga pengarna är troligtvis inte nåt för henne att stå efter.

Är hon vacker och glad och inte har näsan i vädret så hade hon absolut fått en dejt, inte pga lönen för den behövs inte men för att jag gillar kvinnor som ansträngt sig lite för att skapa sig en framtid. Troligtvis en mycket bra tjej som hade lockat fram det bästa hos en.
Men stora kruxet är väl att hon måste bo i Bkk och där går min gräns, sinsod för en riktigt bra tjej ja kanske det men bo i Bkk nej tack. Den man som tar henne pga pengarna är troligtvis inte nåt för henne att stå efter.
Släpp tankarna på henne, hon spelar i en annan liga;)

Liknande trådar

L
Svar
7
Visningar
2 K
A
H
Svar
2
Visningar
2 K