Pappa + 2 tonårssöner var ska vi bo och vad ska vi göra

Sådär Ja! Då är jag äntligen i Pattaya. Efter över 1 dygns resande eftersom flyget vart försenat från Arlanda så vi missade anslutningen i Qatar och blev sittande där 6 timmar extra :(
Twin palm verkar vara ett helt ok hotell och Nat fixade fram en bil trots förseningen.
Var ut och åt en bit på en italiensk restaurang i närheten eftersom jag inte orkade forska fram något bättre efter resan. Sen försökte vi komma in på Hard rock hotell för att ta något att dricka men misslyckades. Får kolla upp det bättre imorgon. Nu sova!
Går ni på beach road så ligger Hard rocks uteservering längs trottoaren.

Men Hard Rock är löjligt dyrt så inget jag rekomenderar igentligen, ta en vanlig liten restaurang eller nåt finns mängder.

Men Hard Rock är löjligt dyrt så inget jag rekomenderar igentligen, ta en vanlig liten restaurang eller nåt finns mängder.

Vill ni äta "Farangmat" så har ni 2 Lejon på Soi 9.Man går från hotellet upp på Pattaya Klang som är första stora gatan tv. när man går ut från ert hotell.
Soi 9 ligger en bit upp på gatan 400m. på höger sida. På samma sida innan soi 9 finns ett litet bra kafe.

Fråga om du har svårt att hitta för kan vara svårt att hamna rätt i denna stad.
Jag landar imorgon kanske vi kan mötas på en middag på News på Fredag och lite go-cart.
Kanske @Långeman och hans son vill hänga på.
Skall se efter jag landat imorgon men tror jag har det rätt lugnt en vecka framöver.
Kan frugan köra så vi kan ta lite vin till maten ;)

Låter super! Vi har bokat eftermidags atv turen på fredag (4 timnar) så jag vet inte riktigt när vi kommer hem dock. Vi åker vidare till koh samet på lördag

Då är ni nog tillbaks sent, jaja vi får se, jag har precis landat så har la lite att göra när man kommer hem.
Har ni varit på Ramayana?

Vi var på väg dit vid 10:30 men min äldsta son drabbades av akut magsjuka så vi fick vända tillbaka hem igen tyvärr. Hoppas han blir bättre till att turen imorgon.

Vi var på väg dit vid 10:30 men min äldsta son drabbades av akut magsjuka så vi fick vända tillbaka hem igen tyvärr. Hoppas han blir bättre till att turen imorgon.
Det var ju tråkigt att ni missa det och att han blev magsjuk, tyckte själv det var riktigt roliga rutchkanor där, blev som barn på nytt.

Vi tänkte försöka igen på lördag och sen åka direkt till koh samet

Tror du får det svårt att ta dig till Koh Samet sent på en eftermiddag, kanske speed båt för 1000tbh.
Sedan är nog Ramayana, något man vill vara på en heldag 11 - 18.
Sedan finns det bra piller, att ta för magen, finns på 7/11, sedan bör man undvika att äta salladsblad, och andra grönsaker, som man nästan alltid sköljer i kranvatten.
Se bara till att dricka massor av vatten,även om man inte känner sig törstig,den här tiden på året känns det inte, som det är sååå varmt, men man, svettas massor i alla fall.

Ok. Då får vi försöka ta vattenlandet efter koh samet. Får ta en natt till här på vägen till Bangkok. Tänkte ränna iväg till 7/11 Nu och handla immodium

Sniglarna blev snabbt bättre! Enligt ATV firman så ska vi vara tillbaka på hotellet vid 18:15 men i turen ingår en enklare middag. Om vi hoppar över den middagen borde vi vara hemma tidigare vid 17:30 kanske. Skulle det funka?

Sniglarna blev snabbt bättre! Enligt ATV firman så ska vi vara tillbaka på hotellet vid 18:15 men i turen ingår en enklare middag. Om vi hoppar över den middagen borde vi vara hemma tidigare vid 17:30 kanske. Skulle det funka?

Tror inte detta det tar bara över 2 tim med bil till Ban Phe sedan skall du hitta båt som går så sent, tror inte dom kör då det redan är mörkt, ring hotellet och flytta fram allt 1 dag.Alt ta ATV när ni kommer tillbaka.
Sitta i Ban Phe över natten är ingen hit.

Tror inte detta det tar bara över 2 tim med bil till Ban Phe sedan skall du hitta båt som går så sent, tror inte dom kör då det redan är mörkt, ring hotellet och flytta fram allt 1 dag.Alt ta ATV när ni kommer tillbaka.
Sitta i Ban Phe över natten är ingen hit.
???
Dom är i Pattaya skall köra ATV här på east side imorgon och räknar med att vara tillbaks på hotellet vid beach road 17:30 skriver han.

Antagligen är det flera som kör och dom hämtar upp på flera hotell med samma bil så man får åka när alla är klara så tror inte middagen är att hoppa över så bara för antar att det ät ATV firman som skall köra er.
När vi körde så var det en grupp på 9 perssoner totalt vi hamnade med.

Fast jag misstänker att dom sa "a small meal", jag har ju åkt ATV turen innan och det är lite frukt som serveras efter turen bara ;)
Ha solglasögon med er för det kommer vara skitit och ni vill ha skydd för ögonen.
Ta inga finkläder på er för som sagt ni kommer vara rejält skitiga efteråt, nu är det ju inte så torrt så antar ni kommer vara mer leriga än sandiga ;)
Behövdes en rejäl dush efteråt.
Är det 14:00 turen börjar eller?
Imorgon är ju stora marknaden på soi beukaw så då kan ni ju ta er dit innan och handla nåt billigt att ha på er om ni inte har det.
Långärmad tröja får man låna.

Vi åker en Ultimate vip ATV tour på
3 timmar som börjar vid 14, upphämtning på hotellet vid 13:30. Det stod något om "Amerikansk enklare middag" men om vi utgår ifrån att vi är hemma 18:15 och tar en snabb dusch så vi är klara vid 18:30 på hotellet. Funkar det eller blir det för sent?

Vi åker en Ultimate vip ATV tour på
3 timmar som börjar vid 14, upphämtning på hotellet vid 13:30. Det stod något om "Amerikansk enklare middag" men om vi utgår ifrån att vi är hemma 18:15 och tar en snabb dusch så vi är klara vid 18:30 på hotellet. Funkar det eller blir det för sent?
Ok, det var nog inte samma trip vi körde den va på 2 timmar.
Skall höra med frugan när hon vaknar, hade ju vart gött med en plankstek och frugan är alltid sugen på en pepparbiff på News ;)

Tillbaka
Topp