Då var man hemma. 50 veckor kvar till dess man får vara farsa igen
Efter en lång flygning tar vi pendeln till Uppsala och möts av en yngre "herre" som står och skriker högljutt om att han blivit orättvist behandlad på något sätt (kanske saknades hen toalett?) på perrongen och får släpas därifrån av polis.
Väl på mitt jobb (där jag ställt min bil) visar det sig någon lustigkurre brutit sönder hela bilen som stod inlåst i en inhägnad så den går inte att köra därifrån utan får bärgas.
Tänkte lösa problemet genom att ta tjänstebilen. Då hade den batteritorsk.
Tar en taxi för 500 SEK med någon utländsk förmåga som inte gick att kommunicera med och som inte hittade adressen.
Kommer hem till min dam som blir sur över att bli väckt.
Sover ett par timmar och åker till jobbet på mc:n där jag möter en kvinnlig kollega som känner ett behov av att förklara för mig att hon tycker att det är helt rätt att jag inte får träffa mina barn.
Stänger in mig på arbetsrummet och ser fram emot lugn och ro men får åka på en blixtutryckning åt polisen på en befarad dödsolycka. Tjänstebilen fungerade ju som sagt inte så jag får låna en transportbil som grannfirman använder för att köra substrat till biogas, dvs grisavföring.
Välkommen till verkligheten....
Nåja, jag har 2 underbara veckor i Thailand att tänka tillbaka på i vilket fall!
Sista 5 nätterna tillbringade vi i Bangkok. Först på Asia hotel som var helt super för vår del eftersom du går direkt in i BTS:en och det är bra om det ösregnar
vi ägnade oss huvudsakligen åt att promenera omkring och äta. Vi gick över 6 mil i Bangkok på 4 dagar.
Ungarna var först lite skeptiska till streetfood men sen släppte det och de åt allt möjligt inklusive sån där vidrig Duriam frukt och diverse insekter och annat som vi inte lyckades lista ut vad det var.
Vi var upp i Bayoke hotel, vi var på IMAX bio, vi shoppade lite på MBK, vi hamnade på en konstig tillställning någonstans där du skulle håva upp din egen seafood från en bassäng och grilla vid bordet samtidigt som det stod en katoy och ylade något oidentifierbart på en scen, ungarna fick en lektion i att steka bananpannkakor av en streetfood nasare, vi hamnade på en nattmarknad där jag kom i samspråk med en arab från Bahrain som förklarade hur han hade löst det rent praktiskt med 2 hustrur och det slutade med att han ville att jag skickade mitt CV.
Kort sagt, det var skitkul!
Äldsta grabben tyckte ATV turen var bäst, yngsta adrenalinjunkien gillade bananbåten bäst och jag gillade promenaderna i Bangkok bäst.
Vi gillade Pattaya allihop!
Twin Palms var helt rätt hotell, vettig standard, lågt pris och nära till allt.