Pappa + 2 tonårssöner var ska vi bo och vad ska vi göra

Jo men blev ändås en hel del av det, dom blev tagna till polisstation, förstasidesstoff i tidningarna, ordföranden för Thailands bridgeförbund "fanns ett sådant med" fick åka till Pattaya och förklara vad bridge var för polisen ;)

Klart att det skull vara ett "kap" för Polisen från början, det var därför som tidningarna var kallde, dom betalar polisen för bra tips.Dessutom får inga andra, än utvalda fotografer ta bilder mm.
Dom som fick åka, till Polisen var ett par st. som ej hade legg. Dessutom fick alla betala 5000Tb som senare betalades tillbaka till alla.

Låter farligt att pensionera sig här! ;)

Hur som helst så när vi åkte från ko sameth igår så körde taxi chauffören inte betalmotorvägen in till Pattaya. Han tog inner vägar av varierande standard med mycket, som det verkade, thailändsk fastboende befolkning. Jag tyckte verkligen om den sidan av Pattaya. Är det någon thaisnackare som bor där?

Låter farligt att pensionera sig här! ;)

Hur som helst så när vi åkte från ko sameth igår så körde taxi chauffören inte betalmotorvägen in till Pattaya. Han tog inner vägar av varierande standard med mycket, som det verkade, thailändsk fastboende befolkning. Jag tyckte verkligen om den sidan av Pattaya. Är det någon thaisnackare som bor där?

Han körde säkert 3an sedan 36an och sedan tv. in på 3an igen därefter 332 an och vidare
genom Bangsaray. Då kom du in söderifrån via 3an. till Pattaya.
Bor själv 20 km söder om Pattaya.

Vi härjar runt på vattenlandet idag. Inte mycket folk så ungarna får åka av sig ordentligt.
Nu är det bokat på asia hotell så vi åker till Bangkok imorgon!

Hur var det nu man tog bussen till Bangkok Nu igen Långeman? Mitt minne är bra men kort.... :)

Vi härjar runt på vattenlandet idag. Inte mycket folk så ungarna får åka av sig ordentligt.

Hur var det nu man tog bussen till Bangkok Nu igen Långeman? Mitt minne är bra men kort.... :)
Från pattaya till Bangkok brukar jag ta bussen från denna buss station

https://www.google.com/maps/place/R...2!3m1!1s0x3102be1c9e05032b:0x6686577d2009480a

http://www.pattayabus.com/desktop/en/

För att slippa trafiken i Bangkok så kan du ta dig till Suvarnhabumi ta tåget från flygplatsen.
Flygplatståget stannar vid skytrain en hållplats från Asia hotell, även gångavstånd, skytrain hållplatsen ligger direkt anslutet med hotellet så bara att gå rakt in till hotellet.

Gillade dom badlandet och rutschkanorna, det är rätt fin natur däromkring, åkte ni förbi den stora buddhan som är urkarvad med laser i berget jämte vingården?

Nu är vi på asian hotel! Vi knallade från Twin palms till buss stationen, buss till ekamai (vill visa ungarna Bangkok trafiken lite :)) och bts till hotellet. Mycket smidigt och fint hotell!

Jo vi såg buddhan. Laser? Låter spännande. Jo jag gillade verkligen naturen runt om men det var längre ut från Pattaya än vad jag trodde.

Nu är vi på asian hotel! Vi knallade från Twin palms till buss stationen, buss till ekamai (vill visa ungarna Bangkok trafiken lite :)) och bts till hotellet. Mycket smidigt och fint hotell!

Jo vi såg buddhan. Laser? Låter spännande. Jo jag gillade verkligen naturen runt om men det var längre ut från Pattaya än vad jag trodde.
Jag funderar på att boka på asian hotel
Läget verkar vara bra
Men jag har allergi och är känslig för heltäcknings mattor hur är golven på asia hotel?

Jag tänkte faktiskt på det när jag gick till rummet. Det är heltäckningsmatta överallt utom i badrummet. Även ute i gångarna, så är du allergisk skulle jag rekommendera något annat hotell om de inte har våningar utan mattor som är anpassade för allergiker.

Jag tänkte faktiskt på det när jag gick till rummet. Det är heltäckningsmatta överallt utom i badrummet. Även ute i gångarna, så är du allergisk skulle jag rekommendera något annat hotell om de inte har våningar utan mattor som är anpassade för allergiker.
Ok tack för att du berättade det
Då bokar jag klub hotel bangkok istället
Det är nybyggt och med trägolv

https://www.agoda.com/sv-se/klub-hotel-bangkok/hotel/bangkok-th.html?cid=-207

Då var man hemma. 50 veckor kvar till dess man får vara farsa igen :(

Efter en lång flygning tar vi pendeln till Uppsala och möts av en yngre "herre" som står och skriker högljutt om att han blivit orättvist behandlad på något sätt (kanske saknades hen toalett?) på perrongen och får släpas därifrån av polis.
Väl på mitt jobb (där jag ställt min bil) visar det sig någon lustigkurre brutit sönder hela bilen som stod inlåst i en inhägnad så den går inte att köra därifrån utan får bärgas.
Tänkte lösa problemet genom att ta tjänstebilen. Då hade den batteritorsk.
Tar en taxi för 500 SEK med någon utländsk förmåga som inte gick att kommunicera med och som inte hittade adressen.
Kommer hem till min dam som blir sur över att bli väckt.
Sover ett par timmar och åker till jobbet på mc:n där jag möter en kvinnlig kollega som känner ett behov av att förklara för mig att hon tycker att det är helt rätt att jag inte får träffa mina barn.
Stänger in mig på arbetsrummet och ser fram emot lugn och ro men får åka på en blixtutryckning åt polisen på en befarad dödsolycka. Tjänstebilen fungerade ju som sagt inte så jag får låna en transportbil som grannfirman använder för att köra substrat till biogas, dvs grisavföring.

Välkommen till verkligheten....

Nåja, jag har 2 underbara veckor i Thailand att tänka tillbaka på i vilket fall!

Sista 5 nätterna tillbringade vi i Bangkok. Först på Asia hotel som var helt super för vår del eftersom du går direkt in i BTS:en och det är bra om det ösregnar :wai: vi ägnade oss huvudsakligen åt att promenera omkring och äta. Vi gick över 6 mil i Bangkok på 4 dagar.
Ungarna var först lite skeptiska till streetfood men sen släppte det och de åt allt möjligt inklusive sån där vidrig Duriam frukt och diverse insekter och annat som vi inte lyckades lista ut vad det var.
Vi var upp i Bayoke hotel, vi var på IMAX bio, vi shoppade lite på MBK, vi hamnade på en konstig tillställning någonstans där du skulle håva upp din egen seafood från en bassäng och grilla vid bordet samtidigt som det stod en katoy och ylade något oidentifierbart på en scen, ungarna fick en lektion i att steka bananpannkakor av en streetfood nasare, vi hamnade på en nattmarknad där jag kom i samspråk med en arab från Bahrain som förklarade hur han hade löst det rent praktiskt med 2 hustrur och det slutade med att han ville att jag skickade mitt CV.

Kort sagt, det var skitkul! :p

Äldsta grabben tyckte ATV turen var bäst, yngsta adrenalinjunkien gillade bananbåten bäst och jag gillade promenaderna i Bangkok bäst.

Vi gillade Pattaya allihop!

Twin Palms var helt rätt hotell, vettig standard, lågt pris och nära till allt.

Då var man hemma. 50 veckor kvar till dess man får vara farsa igen :(

Efter en lång flygning tar vi pendeln till Uppsala och möts av en yngre "herre" som står och skriker högljutt om att han blivit orättvist behandlad på något sätt (kanske saknades hen toalett?) på perrongen och får släpas därifrån av polis.
Väl på mitt jobb (där jag ställt min bil) visar det sig någon lustigkurre brutit sönder hela bilen som stod inlåst i en inhägnad så den går inte att köra därifrån utan får bärgas.
Tänkte lösa problemet genom att ta tjänstebilen. Då hade den batteritorsk.
Tar en taxi för 500 SEK med någon utländsk förmåga som inte gick att kommunicera med och som inte hittade adressen.
Kommer hem till min dam som blir sur över att bli väckt.
Sover ett par timmar och åker till jobbet på mc:n där jag möter en kvinnlig kollega som känner ett behov av att förklara för mig att hon tycker att det är helt rätt att jag inte får träffa mina barn.
Stänger in mig på arbetsrummet och ser fram emot lugn och ro men får åka på en blixtutryckning åt polisen på en befarad dödsolycka. Tjänstebilen fungerade ju som sagt inte så jag får låna en transportbil som grannfirman använder för att köra substrat till biogas, dvs grisavföring.

Välkommen till verkligheten....

Nåja, jag har 2 underbara veckor i Thailand att tänka tillbaka på i vilket fall!

Sista 5 nätterna tillbringade vi i Bangkok. Först på Asia hotel som var helt super för vår del eftersom du går direkt in i BTS:en och det är bra om det ösregnar :wai: vi ägnade oss huvudsakligen åt att promenera omkring och äta. Vi gick över 6 mil i Bangkok på 4 dagar.
Ungarna var först lite skeptiska till streetfood men sen släppte det och de åt allt möjligt inklusive sån där vidrig Duriam frukt och diverse insekter och annat som vi inte lyckades lista ut vad det var.
Vi var upp i Bayoke hotel, vi var på IMAX bio, vi shoppade lite på MBK, vi hamnade på en konstig tillställning någonstans där du skulle håva upp din egen seafood från en bassäng och grilla vid bordet samtidigt som det stod en katoy och ylade något oidentifierbart på en scen, ungarna fick en lektion i att steka bananpannkakor av en streetfood nasare, vi hamnade på en nattmarknad där jag kom i samspråk med en arab från Bahrain som förklarade hur han hade löst det rent praktiskt med 2 hustrur och det slutade med att han ville att jag skickade mitt CV.

Kort sagt, det var skitkul! :p

Äldsta grabben tyckte ATV turen var bäst, yngsta adrenalinjunkien gillade bananbåten bäst och jag gillade promenaderna i Bangkok bäst.

Vi gillade Pattaya allihop!

Twin Palms var helt rätt hotell, vettig standard, lågt pris och nära till allt.

Härligt att läsa, att er resa var till fullo för alla, det är inte lätt, att vara alla viljor till lags.
Måst vara jobbigt att ha en sådan "saatkärring " på sin arbetsplats, men troligen, har hon större problem i sitt liv än vad du har.
Lycka till. Vi ses snart igen.

Snacka om att ha oflyt när du kom hem, men du får som sagt tänka tillbaka på en härlig resa ;)

Det måste kännas riktigt surt att få en sådan start efter hemkomsten. Precis som att någon högre makt vill tala om för dig att resa tillbaka till Thailand med det snaraste och att sedan stanna där. :)

Har nu funderat på vad "saatkärringen" sa till dig.
Dett är förtal, och diskriminerande uttalanden.Om det har skett tidigare, så ligger en anmälan på lut mot denna människa.
Troligen, så är det okunskap från hennes sida, hennes IQ ligger nog på det nedre plant i tabellen.
Då hon inte verkar förstår, innebörden av sitt uttalande, samt eventuella konskvenser av detta.
Var stark, acceptera aldrig mer av dessa kommentarer.

Jo. Känns som ett tecken på något sätt. Tänkte plita ihop cv:t till Araben i vilket fall.
Min kollega har samma jobb som mig, hon har samma utbildning och samma lön. Den enda skillnaden är att jag med råge drar in mer pengar än mina kostnader och hon knappt drar in något alls. Det spelar dock ingen roll eftersom det ser så bra ut att ha en kvinnlig maskiningenjör som anställd så hon kommer aldrig att få sparken. Hon är inte ointelligent men hon lever det ultimata Svensson livet med 2 spritt nya bilar, ett hus för 5-6 miljoner, 2 barn, föräldrar som curlat henne hela livet, sommarstuga i dalarna och utlands semestrar på loven. I den positionen hon befinner sig är det meningslöst att försöka resonera med henne, jag kan ta upp diskussionen igen då något har hänt så att korthuset har fallit. För den risken är rätt stor fastän de flesta inte vill kännas vid det. Någon av parterna i förhållandet ledsnar t.ex. Någon råkar ut för en olycka eller blir allvarligt sjuk, någon förlorar jobbet, etc. Jag säger som en gammal kollega "det är lätt att skita då magen är full". Jag har alltid fått slåss för min vattvälling, har åkt på ett par rejäla smällar i livet och aldrig fått något gratis så Jag har ett annat perspektiv. Men jag ska erkänna att när jag var sisådär 18 år så hade även jag en väldig massa fördomar och åsikter om människor som inte tyckte/tänkte/gjorde som den gängse normen angav men det har släppt.....

Tillbaka
Topp