Passera Bangkok på moppe

Undrar om du ar riktigt ok i klumpen mellan axlarna ,att trafficoffice skriver den i ditt namn utan att gamla agaren ar med ,glom det . Den boken star pa ager moppen , inte du ,nya agaren skall vara med ,de skiter i dina kvitton :p
Sen 55k för en click är väl nypris, dyrt för en begagnad, vet jag inte dagens pris men köpte en ny för 7 år sen för 40k, kan väl inte stigit så mycket i värde?

Ena stunden vill du köra moppen själv, nästa hyra pickup, nästa kolla upp tågmöjligheten igen.
Svårt att hänga med?
Då är det bara att leta uthyrningsfirmor som gäller och resten är ointressant och det klarar du nog bäst själv att hitta uthyrningsfirma.
Har du svårt att hänga med? Jag vill ta med mig min moppe till Sa kaeo och vill veta hur jag ska göra! Jag söker den bästa vägen. OK?
Är du seg i steget? Krävs det inte någon form av intelligenstest för att få tillgång till forumet?

Att som rokie hoppa pa folk i detta forum ar ett misstag ,finns for mycket kunskap och erfarenhet har , moppen skriver de aldrig over i ditt namn ,skall signas pa plats pa trafficoffice i Pranburi, har sjalv gjort detta kanske 15 ggr ca,under 14 ars tid med mc affarer i Thailand . Akta dig for att gora misstaget att tro den ar din :police:Tam load kan bli arg

Har du svårt att hänga med? Jag vill ta med mig min moppe till Sa kaeo och vill veta hur jag ska göra! Jag söker den bästa vägen. OK?
Är du seg i steget? Krävs det inte någon form av intelligenstest för att få tillgång till forumet?
Jo jag förstår det.
Du frågade först om bästa vägen att köra själv med moppe.
Sen hade du vart och kollat busstransport men det kunde du inte få.
Sen var det om du kunde få tag på en transport som kunde ta allt då du hade flera saker och bästa var om du kunde få allt i en transport.
Sen skulle du kolla tågtransportmöjligheterna igen.
Nu vill du helt plötsligt hyra pickup och transportera allt själv.
Nä det behövs bevisligen inget närminnestest iallafall ;)

Borde du ju ha markt att vem som helst kan yttra sig har ....:rolleyes:ingen som annu satt ner foten om dina daliga yttranden , du kan ju allt ,sa varfor kafta vidare .

Jag har även funderat på att hyra en Pick-up då jag har en del saker som ex.vis frysbox m.m som jag skulle behöva ta med mig men det är inte så lätt att hitta någon som hyr ut annat än vanliga bilar.

De stora uthyrningsföretagen, Avis, Hertz, Europcar, ThaiCarRent osv har pick-uper de hyr ut. Oftast är dessa bolag också billigare än någon "på byn" som hyr ut en privatbil. Tänk också på att försäkringen för privatbilar inte gäller för uthyrning, så händer något har man "lånat" bilen.

Vill inte tänka på vad som händer med självrisk och ersättning för skador.

Hyr bara av Avis och Hertz när jag är nere.

Sen 55k för en click är väl nypris, dyrt för en begagnad, vet jag inte dagens pris men köpte en ny för 7 år sen för 40k, kan väl inte stigit så mycket i värde?
Ja Nypris! Registrerad med all utrustning som larm, "packbox" 54.300 bath inkl garanti och försäkring i två år och har gått 13 km och varför den är "begagnad" beror på att farang kan inte köpa fordon i Thailand annat än i Pattaya och dom som köpt där riskerar att få sina fordon förverkade med de nya lagar som kommer att träda ikraft så min kompis köpte den i sitt namn till mig och så gör vi bara ett ägarbyte. En svår framtid i Thailand för faranger som inte vet vad som väntar. Så jag har inte betalt överpris utan bara boxen och larmet är ca 8.000 bath så 46" för hojen är okej!

Ja Nypris! Registrerad med all utrustning som larm, "packbox" 54.300 bath inkl garanti och försäkring i två år och har gått 13 km och varför den är "begagnad" beror på att farang kan inte köpa fordon i Thailand annat än i Pattaya och dom som köpt där riskerar att få sina fordon förverkade med de nya lagar som kommer att träda ikraft så min kompis köpte den i sitt namn till mig och så gör vi bara ett ägarbyte. En svår framtid i Thailand för faranger som inte vet vad som väntar. Så jag har inte betalt överpris utan bara boxen och larmet är ca 8.000 bath så 46" för hojen är okej!

Intressant! Berätta gärna mer om dessa nya lagar. Alltid spännande att höra. Vad mer gör framtiden svår för falanger i Thailand?

Lägg ner nu, farang kan inte köpa fordon?
Du visste ju hur allt fungerar.
Forumet är ju fullt av faranger som har fordon i Thailand och Pattaya är ett av dom trafikkontor i landet som är striktast.
Här är mitt fordon i mitt namn.
Jag har tom billån i Thailand i mitt namn.

1574440233901731967089.jpg

1574440233901731967089.jpg

De stora uthyrningsföretagen, Avis, Hertz, Europcar, ThaiCarRent osv har pick-uper de hyr ut. Oftast är dessa bolag också billigare än någon "på byn" som hyr ut en privatbil. Tänk också på att försäkringen för privatbilar inte gäller för uthyrning, så händer något har man "lånat" bilen.

Vill inte tänka på vad som händer med självrisk och ersättning för skador.

Hyr bara av Avis och Hertz när jag är nere.
Ok Tack, Jag ska kolla med dom, när jag sökte för ett par månader sedan så hade dom inte pick-uper för uthyrning i Hua - hin men jag ska kolla igen. Tack.

Thai gillar att säga nej men det ska du inte acceptera för det går att skicka på tåget.
Fråga inte om det går, be bara att få köpa en biljett.

PS.
Varför lever du med en argsint kvinna?
Såna dumpar man direkt utan pardon.
När det gäller transport tycker jag oftast dom brukar säga ja och är otroligt lätt.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp