Prat om Lag och ordning vart vi vill i världen

Håller med om detta, irriterar mig också på sölkorvar. Kör själv aggressivt mestadels i trafiken, lite lugnare när kidsen är med. Uppenbarligen var min text lite otydlig, skulle det vara bilen bakom mig i kön som körde upp jämte mig skulle jag få mig en tankeställare. Nu är ju det aldrig fallet och har du inte sett de som kör förbi hela kön vid u-svängar så kanske det beror på att du bara sitter på Songthaew i HH och transporterar runt dig när flickvännens Honda click är borta :) Eller berätta vad det är för pulver i din bil som du vill rekommendera åt mig? Skulle även vara intressant att få veta hur snabb din pulverbil är i bangkoks rusningstrafik?

/ SatanG
Varför köra aggressivt i HH där har trafiken minskat betydligt i år .Det finns väl en dragstrip å testa på då får man hastighet/sluttid sen kan ni jämföra utan SKRYT bra va

Hänsyn, för mig, innebär helt enkelt att den som kom först åker först. Det behöver knappast förklaras mer ingående än så hoppas jag.
Jag visar inte alltid hänsyn i bangkoktrafiken för då kommer man ingenstans men det finns ju olika grader på det. Retar mig t.ex. på att nägon skapar en extra fil i väggrenen för att kunna åka förbi så många som möjligt och sedan aggressivt förvänta sig bli insläppt igen när det inte längra går att köra där enligt någon jävla högre rättighet. Eller kör förbi hela kön och sedan skapa en andra fil ut ur t.ex. en u-sväng. Dessa idioter verkar tro att alla andra är ute och nöjesåker utan mål och de har rätt att bete sig som skit för de anser sig ha mer bråttom än andra. När dessa lågpannor i sina ofta höga pick-ups ställer sig jämte i u-svängen är det omöjligt att se trafiken komma och man kan inte köra ut förrän idioten gör det. Ofta "råkar" dessa ändå ta den första filen och för de som inte står emot får då se sig omkörd.

Jag antar du håller med att sånt här beteende suger?

/ SatanG

Håller med dig helt. Märks att du är van att köra i stad med mycket trafik.

Är inte denna tråd och diskussion ett bevis på att vi tolkar allt lite som vi vill och inte som det borde tolkas, lite som för övriga regelverk.

Därför ser trafiken ut som den gör och inte som den borde se ut om vi följde regelverken.:)

Är inte denna tråd och diskussion ett bevis på att vi tolkar allt lite som vi vill och inte som det borde tolkas, lite som för övriga regelverk.

Därför ser trafiken ut som den gör och inte som den borde se ut om vi följde regelverken.:)
Så är det ju, och i de flesta ställen där trafikintensiteten inte är så hög spelar det ingen roll ... mer än att det retar andra ... en del tror ju att dem får köra i bussfilen bara för den är ledig ...

En sak som har ökat och beror på antingen okunskap eller ärvt beteende och det är varningsblinkers.

Dessa skall ju endast användas om du i något sammanhang är i nöd, som olycka eller motorstopp som gör att du hindrar övrig trafik och vill då varna andra.

Idag används dessa varningsblinkers hur som helst, vanligt är att man helt enkelt stannar mitt i körfältet om det inte finns parkering, sätter på varningsblinkers och går in och handlaro_O:eek::oops:

En sak som har ökat och beror på antingen okunskap eller ärvt beteende och det är varningsblinkers.

Dessa skall ju endast användas om du i något sammanhang är i nöd, som olycka eller motorstopp som gör att du hindrar övrig trafik och vill då varna andra.

Idag används dessa varningsblinkers hur som helst, vanligt är att man helt enkelt stannar mitt i körfältet om det inte finns parkering, sätter på varningsblinkers och går in och handlaro_O:eek::oops:
Va så ett tag här uppe också, tycker det blivit bättre här med det, kanske iofs är att jag kör mindre inne i stan numera, känner inte att jag har behov då det är svårt hitta parkering och väldigt dyrt. Bättre åka kommunalt.

Håller med om detta, irriterar mig också på sölkorvar. Kör själv aggressivt mestadels i trafiken, lite lugnare när kidsen är med. Uppenbarligen var min text lite otydlig, skulle det vara bilen bakom mig i kön som körde upp jämte mig skulle jag få mig en tankeställare. Nu är ju det aldrig fallet och har du inte sett de som kör förbi hela kön vid u-svängar så kanske det beror på att du bara sitter på Songthaew i HH och transporterar runt dig när flickvännens Honda click är borta :) Eller berätta vad det är för pulver i din bil som du vill rekommendera åt mig? Skulle även vara intressant att få veta hur snabb din pulverbil är i bangkoks rusningstrafik?

/ SatanG
Köra aggressivt tycker jag inte är en bra grej, bra planering däremot och inte va en mes. Vill jag över Petchkaseem som huvudgatan heter här så inte fn står jag å väntar tills det blir en lucka, jag smyger ut sakta men säkert och tvingar till slut nån mes att stanna, men aggressivt nej.
Sällan jag ser nån köra förbi hela kön vid u-svängar faktiskt och inget jag stör mig på, stör mig mer då på mesarna längst fram som inte vågar köra. Trafiken i HH går ju heller inte att jämföra med Bkk eller Pattaya, visst är det mycket bilar på helgerna och på em men jag kan smygvägarna så sällan jag behöver ut å knö. Däremot när vi körde till Korat vid jul så va det sjukt mycket köer och jag tillhör då dom som använder vägrenen om den är snabbare.

Köra aggressivt tycker jag inte är en bra grej, bra planering däremot och inte va en mes. Vill jag över Petchkaseem som huvudgatan heter här så inte fn står jag å väntar tills det blir en lucka, jag smyger ut sakta men säkert och tvingar till slut nån mes att stanna, men aggressivt nej.
Sällan jag ser nån köra förbi hela kön vid u-svängar faktiskt och inget jag stör mig på, stör mig mer då på mesarna längst fram som inte vågar köra. Trafiken i HH går ju heller inte att jämföra med Bkk eller Pattaya, visst är det mycket bilar på helgerna och på em men jag kan smygvägarna så sällan jag behöver ut å knö. Däremot när vi körde till Korat vid jul så va det sjukt mycket köer och jag tillhör då dom som använder vägrenen om den är snabbare.

Vad sa du att det var för pulver du hade i bilen och rekade mig att skaffa?

/ SatanG

Bifogar en tidningsrapport om Lag och ordning i en Stockholms förort nu i januari 2018.

Det handlar om snatteri av aluminiumfolie i en ICA butik, en småsak,
men det större problemet är dessa ungdomars attityd till Lag och ordning i samhället, och att de beväpnar sig med knivar, pistoler och granater för att skapa sin egen Lag och ordning.

Vad kan de ställa till med när de blir äldre och missnöjda med polisen, arbetsgivaren, sjukvården etc ?
Om de inte grips och straffas är risken stor, och att de även blir förebilder för yngre pojkar.

Vem vill leva i ett sådant samhälle i framtiden?

Lokalt gäng snattar från Ica i Sätra – nästan ingen döms | Nyheter | Expressen

Jo,Jonas ,du har naturligtvis ratt .men risken att vi hamnar i samma sits med medborgargarden i Sverige ar stor ,om polisen inte kan skydda landets medborgare for att man har en handlingsforlamad polisledning samt en pajas till regeringschef ,da kommer vanligt folk tillslut att bevapna sig ,inte backar jag om min jag sjalv eller min familj hotas ,jarn har ja sa det racker ,skulle aldrig tillata buset att styra om jag vore regeringschef ,nu sager de att de skall "prata" med buset ,fy fn vilka tontar ....blir spyfardig :confused:

Risken att det bildas medborgargarden i Sverige är lika med noll, Svenne är alldeles för flat, korkad och toppstyrd av PK-eliten för detta.

Risken att det bildas medborgargarden i Sverige är lika med noll, Svenne är alldeles för flat, korkad och toppstyrd av PK-eliten för detta.

Beror nog lite på hur man räknar. Klaner som kontrollerar områden och ser till att icke medlemmar inte begår brottslighet där får väl nästan också räknas in som medborgargarden. Även nysvenskar är medborgare och dessa är rätt duktiga på att organisera sig på vissa ställen. Det är därför vi har en poliskår som måste böna och be till klanledare och vips så minskar våldet på orten.

Beror nog lite på hur man räknar. Klaner som kontrollerar områden och ser till att icke medlemmar inte begår brottslighet där får väl nästan också räknas in som medborgargarden. Även nysvenskar är medborgare och dessa är rätt duktiga på att organisera sig på vissa ställen. Det är därför vi har en poliskår som måste böna och be till klanledare och vips så minskar våldet på orten.

Medborgargarden brukar man benämna de som tar till åtgärder mot buset.

Lynchmobb är en synonym. D.v.s. lynchas vem som helst efter påstådd misstanke. Förstår dock känslan av vanmakt och önskan att vilja hjälpa till för att rätta till problem.

Om man i ett villaområde deklarerar att man har bildat ett medborgargarde, och att besökare med kriminella avsikter kanske löper ökad risk för en olyckshändelse, torde brottsligheten gå ned till noll - då området kommer att krylla av tungt beväpnad polis som skall jaga efter eventuella familjeförsörjare som försöker skydda sina familjer och egendomar. :police:

Om man i ett villaområde deklarerar att man har bildat ett medborgargarde, och att besökare med kriminella avsikter kanske löper ökad risk för en olyckshändelse, torde brottsligheten gå ned till noll - då området kommer att krylla av tungt beväpnad polis som skall jaga efter eventuella familjeförsörjare som försöker skydda sina familjer och egendomar. :police:
Ett av de bättre inläggen i detta forum ,, grymt träffsäkert :):):)55555

Kan nog säga att du har helt fel i detta , där jag befinner mig i Swea bildas det just ett medborgargarde , vi har även börjat att diskutera vilka grupper som skall ansvara för vilka skyddsobjekt i händelse av terrorhot i vårt samhälle, vattentornet , telestationer /master samt el och värmeverk som vi har eget inom byn (ett större flisvärmeverk som bla försörjer de hus som vi bor i ) Vi räknar inte med hemvärnet då finns tre mil bort samt att de inte som vi andra i byn har vapen i hemmet , Vi är 900 boende i byn , ca 250 civila vapen , både jakt vapen samt andra typer av civila samt militära vapen . Väldigt lätt att hemvärnet idag blir helt tandlöst när deras vapenkasun är bortsprängd innan de ens larmas .. I Vår by skall de inte tro att de bara kliver in , massor med jägare samt civila skyttar av olika slag , i händelse av att samhället inte kan skydda oss medborgare så kommer vi i vår by att skydda oss själva. Folk pratar om prepping , dvs folk hamstrar konserver , alla har i stort sett över detta spritkök , fotogenkaminer för uppvärmning mm , lysfotogen för en månad eller två , vatten har vi i våra närliggande sjöar , fullt drickbart .. Så Svensken är nog inte så korkad som du tror Stefan XEriksson .

Lysekil medborgargarde

Nu var det också så att dessa åkte dit och tjuvarna gick fria. En nackdel med just medborgargarde i Sverige speciellt. Polisen får resurser till att plocka dessa och de kriminella som målet var att stoppa från början går fria.

Oavsett vad man tycker om det så är vita, medelklass, medelålders män enklast för polisen att plocka. Det finns resurser, fast adress, något att förlora och svårare för dessa att gömma sig. I händelse av krig/inbördeskrig så kommer dessa medborgargarden också att bli mål för militären vilket skulle försvåra för det i princip obefintliga försvar vi har idag.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp