Lag och ordning börjar nu införas i Isaan

 
Ville bara ruska liv i denna gamla tråden istället för att öppna en ny.
När vi skulle hem igår efter att ha rullat hatt så insåg vi alltså att denna staden med runt 700.000 innevånare saknar all form av transport mot betalning. Vi lyckas till slut förklara vår belägenhet för två killar i personalen och bad dem att köra oss de 2 milen hem. Något pris nämndes aldrig men vi var bra sugna på att slippa gå så jag lovar att betalningsviljan var god.
Först trodde vi de skulle köra oss hem men de körde oss till busstationen, släppte av oss där och vägrade ta betalt. Jag fick i princip tvinga på dem en hundrig för att jag skämdes. De sa sedan att de hade ringt polisen och att de skulle köra hem oss. Beklagade artigt att de inte kunde hjälpa oss och frågade om vi ville att de skulle stanna till dess att polisen anlände.
Jag kan lova att laglydigheten, åtminstone i denna stad i Isaan, är väldigt mycket högre än någonstans jag någonsin varit.

Tror nog man får sätta in helheten i detta ang "Rulla Hatt", här gällde det att komma hem snyggt och ordentligt, utan att väcka några konstiga andar till liv, det är riktigt att min Fru fick väckas upp på natten, vilket inte riktigt följde min plan, själv hade jag kunnat liftat med oxkärra, och kanske brt666 hade tyckt att en gammal Toyota skulle funka....
 
 

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonymius
A
 
Tillbaka
Topp