Jag vet inte, mörda 10.000 utan rättegång för misstanke och uppmana folk till att mörda om dom har en misstänkt langare på gatan.
Lätt att bara mörda och skylla på.
När politiska motståndare blir gripna för påstådda brott och skjutna inne i cellen, ja du, jag tycker du skall sätta dig in lite mer i vad som sker i det landet innan du uttalar dig.
Helt klart oacceptabelt ur en svensk synpunkt för där ska man släppas fri för att det finns inte tid att utreda brotten, de som blir dömda lever ett bättre liv än våra gamla, fritt boende, lön, kabel-tv gratis bättre mat än både svenska skolors elever och boende på äldrevården.
Flera timmar i veckan med kurator och inga väntetider för sjukvård.
Jag kanske är hård men jag har inga sympatier att dalta med pedofiler, våldtäktsmän, droglangare på skolgårdar eller korrupta politiker som är på de kinesiska drogkartellernas lönelista. Bara att slå ihjäl dom.
Om dom dör i eldstrid på gatan eller avrättas efter en dödsdom är oviktigt, bara dom straffas hårt.
Ibland tycker jag också att en rattfull som kör ihjäl oskyldiga har förbrukat rätten att leva.
Det beräknas att en tredjedel av de döda har avrättas av medborgargarden där vanliga medborgare ingår och passat på att göra upp själva eller betalat lejda mördare att ta livet av sin dotters våldtäktsman eller langare.
Det är lite av andemeningen till familjer och föräldrar som drabbats av drogrelaterad brottslighet att göra upp själva och vi kommer inte att lägga krut på att utreda er dotters langare och våldtäktsman död.
Nu dör även politiska motståndare, tjallare och höga korrupta polischefer i thailändska fängelser och det tillhör den asiatiska kulturen.
Världen behöver mer handlingskraftiga ledare och mindre daltande med återanpassning för dyra skattemedel.