Så blir du en djurvänligare turist

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Grannen Olsson

Aktiv medlem
10 steg – så blir du en djurvänligare turist
  1. Avstå från djurshower
  2. Låt dig inte fotograferas med vilda djur
  3. Rid inte på djur som elefanter, kameler och åsnor
  4. Undvik attraktioner med marina däggdjur
  5. Var försiktig med att besöka djurparker
  6. Gå inte på evenemang som innehåller djurmisshandel (tjurfäktning, tuppkamper)
  7. Köp inte souvenirer som kommer från djur
  8. Ät inte mat från djur som utsatts för lidande (som gåslever från tvångsmatade gäss)
  9. Dokumentera gärna om du ser djur som lider eller blir misshandlade och kontakta den lokala polisen eller turistkontoret. Eller World Animal Protection.
  10. Vill du se vilda djur? Beundra dem i deras naturliga miljö där de hör hemma.

Ovanstående lista publicerades i Aftonbladet. Tycker det verkar bra.

Undrar hur thailändare skulle reagera på listan. De som ser djur som sin inkomstkälla kommer nog att vara negativa.

Jag e med djurvän :)
aja5ata7.jpg
ahe5u4as.jpg

Det kommer aldrig att fungera i det här landet inte det här heller

10 steg – så blir du en flickvänligare turist

Avstå från Flickshower
Låt dig inte fotograferas med flickor
Rid inte på dom
Undvik attraktioner med flickor
Var försiktig med att besöka Pubbar med flickor
Gå inte på evenemang som innehåller kvinnomisshandel
Köp inte flickor
Ät inte mat från gatukök där flickor slavar för en liten slant
Dokumentera gärna om du ser flickor som lider eller blir misshandlade och kontakta den lokala polisen eller turistkontoret. Sen får du problem.
Vill du se flickor? Beundra dem i deras naturliga miljö där de hör hemma.

Ja jag läste den artikeln med idag, tänkte åkt till elephant village och Elephant tracking denna ledigheten men kanske hoppar över det nu.

Vad säger Aftonbladet om isaan-musikklubbar? E det fortfarande ok att gå dit? Kan bli en sväng dit inatt om det e grönt ljus... ;D ;D

Jag går av princip aldrig på shower där djur kan plågas och tvingas utföra saker som är helt onaturliga för dom. Och jag försöker alltid varna för zoo med dåliga förhållanden för djuren. Khon Kaen Zoo var ett undantag i Thailand med fina ytor och miljöer för djuren.

Det är viktigt att ta med barn på zoo för att öka deras medvetenhet och samtidigt förklara om problemen i naturen med utrotningshotade arter mm.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp