Berralund, jag måste få fråga dig, för jag hade tänkt att åka ner till phuket nu äntligen och se hur fin naturen är därnere , och också stränderna förstås. Anledningen är att vi har lyckats få reda på, vilket vi inte visste förut att det finns en busslinje som lär starta i Khon Kaen, svänga förbi Chaiyaphgum och vidare ner till Phuket, med 2 goa stop på vägen. Efter Phuket så går den tydligen vidare in i malaysia sas det!!! Bussbiljetten kostar 1.300 baht.. och det måste anses vara kanonbra. jag tror utan att överdriva att bensinkostnaden fram och åter för oss minst stannar på typ 7.000 bahtingar!!!
Så min fråga Berralund, du sade att du älskade deras hummer. Så var hummern, som våran, saltad och smakade som vi är vana vid hemifrån falangland. Eller var det den vanliga vidbrända grillade osaltade hummern som man får precis överallt annars över hela Thailand.
För klarar de av att göra hummer som den skall vara enligt åtminstone en västsvensk galant, då har jag ännu mer att se framåt när vi till slut kravlar oss ner till Phuket....
legolas