Ser jag ut som en j-a hippie eller?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag valde att åka till Phuket och till det värsta turiststället av dom alla eftersom det finns guldkorn att plocka även där (Patong) Vill man koppla av, ha lite kul, äta gott, bada och varje baht inte spelar så stor roll så fungerar Phuket för mig. Sen hindrar det ju inte att det finns många saker som jag ogillar i Patong eftersom saker och ting kunde ha varit ännu bättre. Men det är mitt fria val och det kan gott hända att jag åker dit igen när jag blir sugen. Just nu känns det som om jag ska åka till ett mer seriöst ställe nästa gång. Patong är en turistfasad som någon skrev, helt rätt men ibland är man nöjd med fasaden och accepterar den.

"Furir Revär " sa:
Jag valde att åka till Phuket och till det värsta turiststället av dom alla eftersom det finns guldkorn att plocka även där (Patong) Vill man koppla av, ha lite kul, äta gott, bada och varje baht inte spelar så stor roll så fungerar Phuket för mig. Sen hindrar det ju inte att det finns många saker som jag ogillar i Patong eftersom saker och ting kunde ha varit ännu bättre. Men det är mitt fria val och det kan gott hända att jag åker dit igen när jag blir sugen. Just nu känns det som om jag ska åka till ett mer seriöst ställe nästa gång. Patong är en turistfasad som någon skrev, helt rätt men ibland är man nöjd med fasaden och accepterar den.

Jag ogillar i regel att hålla med folk... Men i detta fallet gör jag ett undantag :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

"Furir Revär " sa:
Jag valde att åka till Phuket och till det värsta turiststället av dom alla eftersom det finns guldkorn att plocka även där (Patong) .....

Hallå!
Nej, hela Phuket är naturligtvis inte det "värsta turiststället" av dom alla, jag menar ju Patong som ni förstår. Även Karon och Kata är "turistillusioner" och de flesta som varit där tycker nog likadant.

Att man som jag väljer att åka dit med öppna ögon är väl helt OK. Visst kan man säga att man varit i Thailand när man besökt Patong, Kata, eller Karon, Pattaya etc. De är genuina Thailändska turistorter ju. Däremot blir man ingen "Thailandkännare" men möjligtvis "Patongkännare" om man inte reser utanför. Även Sverige har ju orter som lever nästan enbart på turism, exempelvis Smögen. Det är ju också en del av Sverige och man får hoppas att de turister som varit där inte tror att alla svenskar bor i sjöbodar och käkar räkor.

Ha en fin dag!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
29
Visningar
3 K
จิมมี่ พายุหิมะ

Tillbaka
Topp