Hur ser Svenska Tjejer på Thailändska tjejer?

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"legolas " sa:
Kycklingen, skall du kackla så gör det med rätt personer. Du har tagit upp en tråd ifrån Nisse till ytan igen. Du bevisar att han och jag i viss mån har helt fel, och detta beroende på att du hänvisar till svenska män som berättar godvilligt hur bra den svenska kvinnan är. Kanske vore det bättre om du gick ut och pratade med den svenska kvinnan istället. Så kanske hon kan berätta hur avundsjuk och svartsjuk hon är på den thailändska kvinnan. Tror inte det va.???

Få en svensk kvinna att erkänna det inför öppen ridå.... Nä det är nog lite lurigt det här att få fram ärliga svar. En del av killarna har jag själv märkt som bor i Sverige med sina thaidamer umgås mer och mer enbart med ett umgänge som växlat över till samma som hans egna förhållande = han svensk hon thai, och de lever väl där ganska ofta i en go liten bubbla och träffar väl inte för ofta svenska kvinnor som får en chans att uttrycka sin åsikt...

Å ena sidan så skriver du att man ska fråga den svenska kvinnan vad hon tycker men då kommer hon inte svara, å andra sidan skriver du att dom svenska kvinnorna inte har en chans att uttrycka sin åsikt.
Slutsatsen man då kan dra av det är ju att man aldrig kan veta vad den svenska kvinnan tycker om den thailändska kvinnan, så min fråga till dig är då hur kan du då vara så säker på att svensk kvinnor är avundsjuka på thailändska?

Avundsjuka vet jag inte om de är. Men rasismen riktad mot asiater är väldigt utbredd och accepterad i västerländska samhällen (ingen skulle våga säga samma sak öppet om muslimer t ex). Titta bara på en slumpvis reklamfilm där en asiat figurerar så är det nästan alltid i en förlöjligande form denne medverkar (om det ens är en asiat och inte spelad sådan med sockerbitar som tänder, vilket är en vanlig stereotyp).

Värst av alla är de militanta feministerna, ROKS och Fi!-anhängare, de som på allvar tror att svenska män är potentiella våldtäktsmän och medlemmar i satanistsekter. De hatar thailändska kvinnor med passion och det finns inga gränser till vilken dynga de sprider ur sig. Det intrycket har jag fått av efter att jag hängt i ett otal forum, b la Sveriges största och diskussioner i verkligheten med dessa. En generell syn i samhället på thailändska kvinnor med västerländska män är att de är pr*stituerade och männen latenta pedofiler. Men den synen har både män och kvinnor, invandrare som svensk. För egen del är de enda som skrikit okvädesord (h**a b la) efter min flickvän och mig ett gäng somalier i tonårsåldern. Svenskar pratar kanske bakom ryggen istället och det är lätt att fiska fram obehagliga åsikter när de ovetandes om att man har en thailändsk flickvän efter ett par öl på krogen kommer in på ämnet.

Det här ämnet väcker tydligen starka känslor. Jag kan inte uttala mig om den svenska kvinnan i allmänhet. Det saknar jag underlag för. Men från min egen ankdamms horisont har jag noterat följande.

Kvinnorna dikterar villkoren för vilka familjen umgås med. På tu man hand träffar jag mina gamla kompisar. Kompisar = männen i de familjer vi umgicks med. Men till de gamla traditionella träffarna (Nyår, valborg, midsommar mm.) Kommer ingen inbjudan. När jag bjuder så är det bara i undantagsfall någon från det gamla umgänget dyker upp.

När jag och min förra fru gick skilda vägar så hände i princip inget med den gamla vänkretsen. Både min gamla fru och jag kom med nya partners och ingen tittade snett på någon. Men när jag sedan träffade min nuvarande fru (Thailändska) så blev det annat ljud i skällan.

Detta bevisar enligt mitt förstånd att kvinnorna dikterar villkoren för familjernas umgänge och att de reagerade mycket starkt på min Thailändska fru. Det spekuleras om hur länge vårt förhållande skall hålla och om att hon lurar mig på pengar osv,osv. Om detta är avundsjuka eller något annat vet jag inte. Hur vet jag då detta, jo jag sa ju tidigare att jag fortfarande träffar mina gamla kompisar som i förtroende och med sorg i hjärtat håller mig informerad.

Anubaan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
29
Visningar
3 K
จิมมี่ พายุหิมะ

Tillbaka
Topp