Shopping Bangkok

Jag kan inte så mycket om Bkk men tycker själv att MBK är rätt ok att shoppa på, ingen ökenhetta och stort utbud till skapliga priser.
Men ni som vet, vart finns den riktigt bra shoppingen om man ex vill köpa mycket kläder? Inget Thai bonde mode nu utan falang stuk.
Familjen kommer hit över nyår och vill gärna ta med dom på en tripp till Bkk.

Jag kan inte så mycket om Bkk men tycker själv att MBK är rätt ok att shoppa på, ingen ökenhetta och stort utbud till skapliga priser.
Men ni som vet, vart finns den riktigt bra shoppingen om man ex vill köpa mycket kläder? Inget Thai bonde mode nu utan falang stuk.
Familjen kommer hit över nyår och vill gärna ta med dom på en tripp till Bkk.

Platinum fashion mall. Pratunam.

Finns ju city complex mm på andra sidan gatan också samt in i gränderna bort mot Bayokie om du/ni vill köpa ännu billigare.

Ja skulle inte handla på pratunam till mig själv. Det blir bara AIIZ ellee möjligen Robinson. Men det e klart e man smal ung tjej och inte e så noga när det gäller kvalitet e ju Pratunam ett alternativ. MBK e ju för den som vill ha ett stort GUCCI dller D&G -märke över bröstet... det e billigt och håller ett tag .. men är det snyggt?

När min bror kommer hit (3 vändor på femton års tid) då är det bara billiga märkeskläder fr Robinson (original) som han lägger pengarna på

MBK e ju för den som vill ha ett stort GUCCI dller D&G -märke över bröstet
Det är därför jag inte åker dit och trängs med alla andra falanger där, jag överlåter MBK till er andra ;),
är JJ market öppet när jag är där så kan jag även åka dit och kolla

Senast ändrad:
Ja skulle inte handla på pratunam till mig själv. Det blir bara AIIZ ellee möjligen Robinson. Men det e klart e man smal ung tjej och inte e så noga när det gäller kvalitet e ju Pratunam ett alternativ. MBK e ju för den som vill ha ett stort GUCCI dller D&G -märke över bröstet... det e billigt och håller ett tag .. men är det snyggt?

När min bror kommer hit (3 vändor på femton års tid) då är det bara billiga märkeskläder fr Robinson (original) som han lägger pengarna på
Finns Allt en hel del bra grejer om man kollar lite, själv bryr jag mig inte om märken eller om det är original.

Finns Allt en hel del bra grejer om man kollar lite, själv bryr jag mig inte om märken eller om det är original.
Det gör det, nä, jag jag bryr mig inte heller om det är original eller ej, varannan resa så brukar jag ge bort mina t-shirt även om jag bara använt dom några gånger, till dom i byn och dom bryr sig definitivt inte om om det är original eller ej, dom är bara glada att dom får något och att det är helt.

Får bli en sväng till Pratunam och kolla in läget där.
Vart är bästa stället om man vill köpa orginal märkes grejer då?

Får bli en sväng till Pratunam och kolla in läget där.
Vart är bästa stället om man vill köpa orginal märkes grejer då?

Det finns två köpcentrum som är billiga i Bangkok
Det är Platinum och det andra är Pratunam . De som säljer klänning på Marknaden köper klär här
i stora partier på Platinum .

platinum-fashion-mall-1.jpg

Det finns två köpcentrum som är billiga i Bangkok
Det är Platinum och det andra är Pratunam . De som säljer klänning på Marknaden köper klär här
i stora partier på Platinum .

platinum-fashion-mall-1.jpg
Måste tyvärr ifrågasätta.. platinum ligger läng phetburigatan och är en del av Pratunamområdet. Jag har knappt sett någon grosshandel (nej jag har inte sett det) bedrivas inne i Platinum, deras priser ligger för högt för att butiker skall kunna köpa det och sedan sälja det vidare. Jag antar att deras hyreskostnader där, precis som på MBK, är närmast astronomiska.

Den 31 augusti för tre år sedan den svenska detaljehandel klädföretaget H & M öppnades värdens
näst största butik i Bangkok . Se video av öppning .

H & M i Bangkok är tre gånger så dyr i Bangkok som i Sverige . Min fru tittar på internett på en jeans
Pris Bangkok 2600 Baht , pris Skövde Sverige samme vare , ordinär pr. 195 kr pris REA 95 kr.
H & M klänning i Thailand är ett poppulert varumärke som är svärt dyrt i Thailand.

bangkok_h&m_shop_siam_paragpn.jpg

Ni som har koll, var någonstans i Bkk köper dom sina t-shirt m.m. som dom säljer i sina småbutiker, marknader?

Ni som har koll, var någonstans i Bkk köper dom sina t-shirt m.m. som dom säljer i sina småbutiker, marknader?
Vad då menar du? Kopiorna? Det finns ingen grossmarknad för sånt. Det drivs grossverksamhet bakom kulisserna eftersom det är olagliga varor. Skall du köpa en Gucci-tshirt har du samma möjligheter att pruta på MBK, Sukhumvit eller på trottoaren i Pratunam. Det enda som kan påverka möjligheterna till prutning är ju deras hyreskostnader för shoppen. Ett litet stånd på en trottoar ger nog bäst möjligheter till ett bra pris tror jag.

Måste tyvärr ifrågasätta.. platinum ligger läng phetburigatan och är en del av Pratunamområdet. Jag har knappt sett någon grosshandel (nej jag har inte sett det) bedrivas inne i Platinum, deras priser ligger för högt för att butiker skall kunna köpa det och sedan sälja det vidare. Jag antar att deras hyreskostnader där, precis som på MBK, är närmast astronomiska.

Min fru berätta för mig att en gång månaden kommer det nya varor i butiken , och allt som de inte har
sålt ut blir kört till ett lager och där säljes dom till marknads handlare .
Min fru har arbetat i klädaffär i Bangkok i 18 år i Central Plaza .

Min fru berätta för mig att en gång månaden kommer det nya varor i butiken , och allt som de inte har
sålt ut blir kört till ett lager och där säljes dom till marknads handlare .
Min fru har arbetat i klädaffär i Bangkok i 18 år i Central Plaza .
Platinum är fullt med små oberoende handlare, har inget med Central att göra

Var på marknaden i Bangkok och där är mycket billig man kan hitta . Här är byxor 59 Baht
Det står priser i Euro , norska och svenska kronor , på prislappen står det Kr 295 .-
Här är det så billigt , är det stöldgods ?

P1120423.JPG

P1120424.JPG

P1120425.JPG

Liknande trådar

A
Svar
53
Visningar
7 K
Hans Svensson
H

Tillbaka