Shopping i Phuket

M

Myy

Gäst
Hej! Ska åka till Phuket om två veckor och undrar lite om var man ska bege sig för bra shopping! Tänker mig fake Louie W-väskor med mera. Och lite exempel på vad "saker" kostar! Jättetacksam för svar! :)

Phuket Night Market är rätt bra för shopping (den som ligger strax söder om Phuket Town). Vad det kostar beror lite på hur bra du är på att pruta, det kan vara allt från 2000baht till 200baht, nu kollar jag inte väskor så ofta men priserna varierar kraftigt när du väl börjar prata med försäljaren. Lär du dig några fraser på Thai, fråga vad det kostar, om försäljaren kan tänka sig ett lägre pris och även komma med bud på Thai gör gott för slutpriset.

Finns även lite ställen på "stora vägen" bakom Kata/Karon där man kan stoppa till och handla billiga saker, ingen aning om väskor men jag har stoppat där på ett par ställen och köpt ruskigt billiga skor och lite annat.

"original" kan du köpa på Central Festival och liknande, tyvärr är det inte alltid original även om du får med kvitton och "bevis".

Liknande trådar

A
Svar
23
Visningar
3 K
Anonym
A
H
Svar
25
Visningar