Shopping i Thailand stark krona svag baht.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det e bra att dom tänker på dom kraftiga o sänker priset så dom fortfarande har råd o äta ;)

Tyckte det var lite konstig prisättning tyckte det borde varit tvärtom.
Här på flygplatsen är whiskyn gratis iallafall vilken storlek du än har på tröjan och det är ju väl det.

Smaka den gott den första?
Du e väl som en unge i godisbutiken nu ;D

Inte direkt, är trött vart uppe sen 02, och samma billiga whiskey på alla dessa vip lounger inga höjdare man njuter av precis. 2 flyg igen innan man är på slutdestination + 30 min taxi.

Ja siktar på minst tio resor till Thailand i år, jag väljer ju den som är billigast för tillfället, får bara hoppas att det är åtminstone 4 med samma bolag eller koalition så man kan hämta ut att sånt vip kort... inte för att man e så himla törstig men känns ju bra att ha den möjligheten iaf.
Jag har handlat kläder på AIIZ uttalas A2Z och tycker dom har snygga och sköna kläder tillhyfsat pris. Jag skulle inte sätta på mig såna tshirtkopior, detgjorde jag som alla andra när jag va ny i Thailand. Inte för att dom e av dålig kvalité utan mest för att det är fult. Men det e ju min smak...
Hellre tre par shorts som passar och är snygga än tio som inte passar och e fula.

Tycker inte dom är så fula och passformen är bra för mig här bär ja 2 av dom.

20140125_172533.jpg

20140124_185946.jpg

Samt jeans shortsen är med från marknaden bra passform kanske du inte provat sen du va ny kanske bättre nu ;)

xakt, jag ligger mellan medium och large, så Large blir för långa och säckiga och medium blir oftast spännartröja.
Jeansshorts har jag aldrig använt. Jag har typ köpt hundratals sådana billiga tshirts genom åren på marknader, men jag har slängt eller gett bort alla. Nu tack vare AIIZ har jag rätt bra stil och rätt bra ekonomiskt. Handlar oftast där när dom har ngt på rea i min storlek. Jag har inte haft råd annars med så fina kläder på Robinson.

Knepigt men jag har också fastnat för AIIZ, eller kanske inte fastnat men finns rätt mycket av det märket i min garderob. Brukar åka till Premium Outlet här och handla för under halva priset mot Market Village. Annars är min garderob full av pikeer från golf shopar, sköna och snygga och håller många tvättar så typ 500 baht st är sket billigt känns det som.

Här är kopiorna jag köpte sist tycker inte dom är så fula, har du nåt foto på dom du köper från din affär så ja får se skillnaden

20131129_151719.jpg

Kanske är så att jag har mer symetrisk slim fit kropp 5555

Inget fel på dom tröjorna, riktigt bra kvalité är det också. Jag hittade en liten affär i khao lak 150b för L och större och 120 B för M och mindre. Absolut inget fel på dom.

hahaha! Ja jag ser nog ut mer som en ryss, då kanske du förstår vad jag menar!
Alla kan ju inte va så perfekta att man passar i allt! ;D ;D

Skickar dock en bild på skjortan jag fick av min sambo, den och shortsen e från AIIZ...

1533162_685235341529102_1358976256_n.jpg

"krister " sa:
hahaha! Ja jag ser nog ut mer som en ryss, då kanske du förstår vad jag menar! Jag tror att försäljarna har lätt att pracka på mig fel kläder...
Och alla kan ju inte va så perfekta att man passar i allt heller! ;D ;D

Skickar dock en bild på skjortan jag fick av min sambo, den och shortsen e från AIIZ...

Ja skjortor är svårt att få tag på, när ja bodde i Sverige gick jag alltid i skjorta lång eller kortärmad men i thailand hittar jag inga jag gillar och av tyg jag gillar.

Ja jag tycker det är riktigt bra kvalite som du säger kycklingen färg och tryck håller minst lika bra som i märkesaffär hemma.

Som sagt, försäljarna brukar oftast pracka på mig fel kläder i sådana bås, egentligen e det väl jag själv som väljer fel, det blir bättre dock om jag bara väljer svart... ::)
Här e vi på något disco tror ja, någonstans... för något år sedan. Jag tror jag köpte skjortan på ngn marknad. Typ det enda plagg jag har kvar från "marknadstiden"...

1414877_652074124845224_1593308974_n.jpg

Pratade om det ombord med Fillipinare hans ord, shirt you buy is probably original, law Thailan/Phillipines say can not sell shirt that ordered from nown brand as long you have contract for that shirt, around one year after that, same shirt made in same factory and in same standard will be sold in market. All according to law in phillipine/thailand. Ungefär så var 2dre styrman fillipinare förklaring.

Här är bara marknadskläder jag har på mig förutom conversen. Lite full så inte så snygg som ja brukar vara 5555.
allt som allt med skorna 1600 baht ca.

20140122_211704.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp