Shopping i Thailand stark krona svag baht.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Eller nej fel dom kläderna och skorna köpte jag på outlet, lite full nu med ;)

Själv gillar jag inte kopior. Tycker de är av sur kvalle helt enkelt. Köper jag en äkta märkesplagg så spelar det ingen roll att det kostar flera gånger mer. Känslan av bra kvalle är värt varje sekin. Jag köper enbart kläder i Thailand på riktiga butiker också. Som på Central och liknande. Men det är ju jag det.. :)

Jag var väl motvals köpte i märkesbutiker innan men gått till det billigare för tycker inte det är skillnad på kvaliten.

Jag har inget emot några kopior så länge de bara passar min vackra lekamen. Resväskan brukar vara ganska full av sådana när jag återvänder till Sverige. Billigt är bra.

Tandläkare, kiropraktor är 2 saker jag brukar fixa med i Thailand och detta blir ju billigare nu :)

"BaBoo " sa:
Tandläkare, kiropraktor är 2 saker jag brukar fixa med i Thailand och detta blir ju billigare nu :)
Blåser du Sverige på dom pengarna, är inte det korkat och omoraliskt enligt ditt tänk?

"BaBoo " sa:
Sånt kan ju vara bra. Bara man inte får som polarens tjej som kom hem till Sverige efter ett rejält tandjobb. En månad senare: ont som f-n i käften. Slutade med att hon fick uppsöka tandläkaren hemma som skrek som en galt: "VEM FAN HAR GJORT DETTA?". Hon åkte på att göra om allt och det var inte billigt ;)

"Bond " sa:
Sånt kan ju vara bra. Bara man inte får som polarens tjej som kom hem till Sverige efter ett rejält tandjobb. En månad senare: ont som f-n i käften. Slutade med att hon fick uppsöka tandläkaren hemma som skrek som en galt: "VEM FAN HAR GJORT DETTA?". Hon åkte på att göra om allt och det var inte billigt ;)

Sometimes you win, sometimes you loose. Men uppsöker man en kvalitetsklinik så är risken nog tämligen liten. Frugan var på en sådan för något år sedan och dom gjorde ett utmärkt jobb enligt tandläkaren här hemma.

Ja lagade ett hål, det va ett stort jobb, tog ca en timme, 2400B. Man kan väl få samma lagning utförd på landet på 5 minuter och 200B ... ::)

"krister " sa:
Ja lagade ett hål, det va ett stort jobb, tog ca en timme, 2400B. Man kan väl få samma lagning utförd på landet på 5 minuter och 200B ... ::)

Det var i Khon Kaen hennes lagning utfördes. Fin klinik men lite av "löpande bandet" med snabba expeditioner.

Jag har inte besökt tandläkaren därnere ännu, går på Folktandvården här hemma. Men blir det aktuellt med större jobb typ broar och kronor någon gång så lär det bli en thailändsk klinik som får göra det. Många sköna slantar att spara.

Men det billigaste är ju att sköta tandborstningen, tandtråd och fluor dagligen. ;)

"Bond " sa:

Har besökt Bangkok-Pattaya Hospital och åtgärdat tänderna genom åren, bl.a ett implantat, de gör bra jobb, de kostar litet mer men det är oerhört viktigt att tandarbeten görs professionellt.

Har kollat med en privat-tandläkare i Stockholm han ger dem högsta betyg! De kan göra usla jobb i Sverige också, blev felbehandlad av Folktandvården, fick en infektion i käken, de hade rensat en kanal i en tand som var infekterad och lämnat de övriga utan åtgärd, blev infekterad i käken. Min privattandläkare rättade till det hela! Hygien är viktigt vid tandläkarbehandlingar och att ev. infektion kontrolleras, en tand där kanalerna skall regöras skall inneslutas före behandling så infektionen kan hållas under kontroll.
Bangkok Pattaya Hospital håller en hög nivå och jag rekommenderar dem varmt, c:a 1/2 priset mot Folktandvården i Stockholm!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp