Ska du vaccinera dig mot covid-19 när ett vaccin finns tillgängligt?

Vaccinera mot covid-19

• Ja

Röster: 45 78.9%
  • Nej

Röster: 8 14.0%
  • Vet inte

Röster: 4 7.0%

• Totala väljare
    57

"Christian Erikson - Did The Vaccine Do That?"

Blev alla Inter Milans spelare vaccinerade? Undrar vad som händer om fler unga män får hjärtproblem. :unsure:

Fast här hävdas att han inte var vaccinerad!

Vilket verkar vara en trovärdig källa i det här sammanhanget. Det verkade i och för sig rimligt att div. topplag skulle ha vaccinerat hela spelartruppen. Har inte en av de sjuka svenska spelarna varit vaccinerad, eller hade han varit sjuk tidigare?

Det var min första tanke med. Pfizer har ju haft ett antal fall av hjärtmuskelinflammationer på folk under 30.

BTT
Kom att tänka på vad som hände orienterarna för några år sedan. Då talades det om något som kallas för TVAR.
Kanske på tiden med hårdare hälsokontroll av toppspelarna. Det kan bli masspsykos när media skriver om vad som händer dem.

Kom att tänka på vad som hände orienterarna för några år sedan. Då talades det om något som kallas för TVAR.
Kanske på tiden med hårdare hälsokontroll av toppspelarna. Det kan bli masspsykos när media skriver om vad som händer dem.
Är ju inget nytt och ovanligt, att toppspelare står på plan och plötsligt får ett hjärtstopp har ju hänt åtskilliga gånger...

Plötsligt hjärtstopp i samband med idrott, för att förhindra eller minska risken föreslår Socialstyrelsen en så kallad riktad hjärtkontroll (frågeformulär och EKG) av elitidrottare från så kallad B-juniornivå, det vill säga 16 års ålder. Idrottare som tränar och tävlar på elitnivå utsätter sin kropp och därmed sitt hjärta för extrema påfrestningar. Vid strukturerade hjärtundersökningar kan olika hjärtfel identifieras och passande behandling inledas.

Vid strukturerade hjärtundersökningar kan olika hjärtfel identifieras och passande behandling inledas.
Fast just i det här fallet verkar tidigare undersökningar inte ha varit till någon hjälp.

"Ännu är det oklart vad som föranlett att Christian Eriksen föll ihop på Parken i går.

Men enligt hans förre läkare, som han hade under tiden i Tottenham, har man aldrig tidigare hittat något fel.
– Jag tänkte, ”herregud, är det något vi missat?”. Men jag har tittat på alla testresultat och allt såg perfekt ut, säger läkaren Sanjay Sharma vid St. George's Hospital of London till The Mail.

Den danske Inter-stjärnan testades varje år, från 2013 och framåt. Värdena genom denna tid har varit normala.
– Självklart var hans tester fram till 2019 helt normala, utan några uppenbara tecken på underliggande hjärtsjukdom. Jag kan gå i god för det, eftersom det var jag som utförde undersökningarna, säger Sharma.

Sedan gårdagen har spekulationer om att covid 19-vaccination legat till grund för händelsen florerat. Inters vice direktör, Guiseppe Marotta, ryter dock ifrån och menar att spelaren inte har tagit någon vaccinationsspruta."

Han är tydligen frisk som en nötkärna, värd åtskilliga miljoner för Inter, som inte skyddar sin balansräkning genom att vaccinera spelarna. Då återstår väl bara kokain som förklaring, det brukar ju ligga bakom hjärtstopp hos en del unga och friska (samt en och annan toppcyklist.) ;)

Fast just i det här fallet verkar tidigare undersökningar inte ha varit till någon hjälp.

"Ännu är det oklart vad som föranlett att Christian Eriksen föll ihop på Parken i går.

Men enligt hans förre läkare, som han hade under tiden i Tottenham, har man aldrig tidigare hittat något fel.
– Jag tänkte, ”herregud, är det något vi missat?”. Men jag har tittat på alla testresultat och allt såg perfekt ut, säger läkaren Sanjay Sharma vid St. George's Hospital of London till The Mail.

Den danske Inter-stjärnan testades varje år, från 2013 och framåt. Värdena genom denna tid har varit normala.
– Självklart var hans tester fram till 2019 helt normala, utan några uppenbara tecken på underliggande hjärtsjukdom. Jag kan gå i god för det, eftersom det var jag som utförde undersökningarna, säger Sharma.

Sedan gårdagen har spekulationer om att covid 19-vaccination legat till grund för händelsen florerat. Inters vice direktör, Guiseppe Marotta, ryter dock ifrån och menar att spelaren inte har tagit någon vaccinationsspruta."

Han är tydligen frisk som en nötkärna, värd åtskilliga miljoner för Inter, som inte skyddar sin balansräkning genom att vaccinera spelarna. Då återstår väl bara kokain som förklaring, det brukar ju ligga bakom hjärtstopp hos en del unga och friska (samt en och annan toppcyklist.) ;)
Hade vi inte några plötsliga sådana här fall i Sverige för par år sen? Även för mig någon argentinare och afrikan råkade ut för det.
Till synes friska människor utan några tecken på hjärtproblem men som plötsligt kolappsa mitt på planen utan förvarning.

Ändå så kan de ha missat något. De ser ju bara sånt de letar efter. Det sägs inget om hur ofta testerna utförs och vad de letar efter.

Tillbaka
Topp