Skåne borde vara självständigt

Ja Lyco!! Skåne är "Sveriges" guldgruva... Vad producerar man för mat i Stockholm?? ;) Inget !!!
Var kommer den mesta maten i från i Sverige? Jo!! Skåne...
Vad gör en 08 när han tjänat mycket pengar? Jo!!! Köper ett hus i Skåne... Och känner sig kulturell..
Typ Ulf Lundell som sitter i Skåne nu och flummar på gamla dagar.. En 08:a.... Öppna landskap mm bullshit...
Hur mycket öppna landskap finns det i Stockholm? ;)
Skåne kan behålla sina spettekakor och gåsar.Norr om Hallandsåsen äter vi älg och potatis.Det är grejer de!

Har en vän i Oskarshamn ( Smålänning = farang) som brukar påminna mig.. Det lär finnas en förening som heter "Gräv bort skåne".. :) Jag tror Trumpen har en bra lösning... Ett stort staket längs Skånes norra gräns.. :D
Som skall bekostas av Småland... :thumbsup::thumbsup::thumbsup::thumbsup: 5555555

Gå med i föreningen spittet när vi är tillräckligt många möter vi upp längs hela Skåne gränsen kör ner spitten och och spittar loss oss från ödemarken.

Det heter Spiddekagor och gäss! Och vi behåller dessa sååå gärna! :D

Ja konstigt egentligen men man säger väl så Spettekaka eller Spiddekaga men det heter ju faktiskt "Spettkaka" och gåsar har jag lärt mig att skåningar säger, vet när jag kom från Göteborg ner till Svalöv och skulle jobba hade vi ju gåsamiddag och jag hörde folk säga gåsar och jag sa men gäss heter det väll? Nä i Skåne heter det gåsar och inte heter det hinkar heller utan spannar.:D

Ja konstigt egentligen men man säger väl så Spettekaka eller Spiddekaga men det heter ju faktiskt "Spettkaka" och gåsar har jag lärt mig att skåningar säger, vet när jag kom från Göteborg ner till Svalöv och skulle jobba hade vi ju gåsamiddag och jag hörde folk säga gåsar och jag sa men gäss heter det väll? Nä i Skåne heter det gåsar och inte heter det hinkar heller utan spannar.:D
Ja!Så e de!

:( :( :( Jag är urskåning men ändå inte tydligen. :( :( :(

Lyco! Du har missat vad Berralund menade... På våren kommer gåsarna söder ifrån och då kvackar de "Yes!!!" Himma igen!!! :D:D:D

Hur är egentligen tillgången på ål nuförtiden?Har fått för mig att det var dåligt med ål för några år sen.

Ja det är väl inte riktigt rumsrent antagligen att sälja vad jag förstått men Smygehuk har i alla fall och jag skäms inte ett dugg:D

Liknande trådar

Tillbaka
Topp