Skåne borde vara självständigt

Ja det är väl inte riktigt rumsrent antagligen att sälja vad jag förstått men Smygehuk har i alla fall och jag skäms inte ett dugg:D
För många år sen fiskade vi efter ål med långrev i sjöarna härikring i Västergötland .Fick allt en del ål men det är nog 20 år sen sist.Som glad amatörfiskare minns jag att det var ett H-vete att ta hand om ålen.Speciellt om man hade fått lite för mycket under "flytvästen"o_O

Hur är egentligen tillgången på ål nuförtiden?Har fått för mig att det var dåligt med ål för några år sen.
OT i Skåne tråden, men lite positiva nyheter. Förra sommaren så träffade flera bofasta öbor i Norrtälje skärgård, bl.a. en gammal fiskare som sa att det inte har funnits så mycket ål som nu de senaste åren på 20-30 åren. Att man inte får fiska ål var bara bra tyckte dom "eftersom det inte gäller för bofasta";) Rent ljug och tjuvfiske såklart, men finns det mycket ål så hoppas och tror jag att dom är bättre än länsstyrelsen på att bedöma det.

Ålagille och helst flatrökt ål, det är aroy mak mak. Är det nyttigt? Jag får iaf ont i magen om jag äter för mycket, vilket har hänt mer än en gång.

Lyco! Vad för cabbe har du? Säg inte Fiat 500 bara.. :):):) För då har du inte plats med ålen.. :D
207cc.jpg

555555 Läcker bil Lyco!!! Du får väl stanna till hemma hos mig, och smaka på nykokt plara...
Tanterna har gjort det i dag... Nu är det fullt ös med "tanter" och barn ute..

Ja när man inte har råd med en Mustang får man nöja sig med denna..hahaha. Visst kommer nog att våldgästa dig någon dag!

Liknande trådar

Tillbaka
Topp