Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vad jag läste på Thaivisa och en länk där så gällde dom 20000 bathen för overstayers som inte kunde visa upp ett giltigt pass.
Alltså inte turist som glömt passet där gällde 2000 bath.
Vad jag läste på Thaivisa och en länk där så gällde dom 20000 bathen för overstayers som inte kunde visa upp ett giltigt pass.
Alltså inte turist som glömt passet där gällde 2000 bath.
Som jag trodde så blev det till att göra en pudel till slut, ingen förändring mot nu alltså. Undrar när Thai ska lära sig att utföra en konsekvensanalys själva innan dom kommer med nya ideer.
Som jag trodde så blev det till att göra en pudel till slut, ingen förändring mot nu alltså. Undrar när Thai ska lära sig att utföra en konsekvensanalys själva innan dom kommer med nya ideer.
Det finns många ord som vi västerlänningar tar för givet, men dom och dess innebörd saknas i detta land. Tex konsekvensanalys. Detta är ett av folkets största problem.
Scott Mallon har lagt ut en informativ video på sin YouTube Canal om detta,
-1 dags overstay -Du får inte återvända på 5 år.
-500bath per dag,- 89 dagar (och under) upp till 20.000bath.
-Beträffande passet så accepteras en kopia. Vid behov vill de kunna titta på original passet. Böter på 2000bath.
-Polisen kommer inte att fråga turister efter passet på gatan bara i händelse av bråk i bar eller liknande blir det aktuellt.
Detta var något om hur jag uppfattade vad Scott sade, han har pratat med ett insatt polisbefäl om förändringarna.
Det var under förutsättning att man blev arresterad av polisen i samband med någon händelse och att polisen kontrollerar passet och ser att man har en dags overstay, så tolkar jag det Scott säger.
Du kommer ofta med personangrepp som inte har med saken att göra hua hoa...dillerier är det du som sysslar med!
Första som kommer upp om du går in på immigrations hemsida en popup med dom nya reglerna och där står det om du blir aprehended overstay less then 1 year forbidden 5 year.
Och sen dom andra så dem kortare gäller väl om du anmäler själv men blir du tagen utan att ha rapporterat din overstay så 5 år?
Tolkar det som att det Scott säger stämmer...:"In the case the alien is being apprehended:
-Overstay less than 1 year (alltså från dag ett...) forbidden 5 year.
-Overstay more than 1 year, forbidden 10 year."
Slut citat.
Lär kosta Thailand en del, bara runt jomtien finns 100 hemlösa falanger luffare/uteliggare - ska de följa detta så ska de omhändertas och deporteras.
Tolkar det som att det Scott säger stämmer...:"In the case the alien is being apprehended:
-Overstay less than 1 year (alltså från dag ett...) forbidden 5 year.
-Overstay more than 1 year, forbidden 10 year."
Slut citat.
Lär kosta Thailand en del, bara runt jomtien finns 100 hemlösa falanger luffare/uteliggare - ska de följa detta så ska de omhändertas och deporteras.
Tycker du det är okey att det finns utländska hemlösa, luffare och uteliggare i Thailand?
Anmäl dom så Thailand blir av med dom.
(Du glömde skriva ordet "äcklig" som du kallar dom som tigger här)
Det hade du väl gjort om du hade kunnat här i Sverige.
Tycker du det är okey att det finns utländska hemlösa, luffare och uteliggare i Thailand?
Anmäl dom så Thailand blir av med dom.
(Du glömde skriva ordet "äcklig" som du kallar dom som tigger här)
Det hade du väl gjort om du hade kunnat här i Sverige.
OM man gillar dessa tiggare i Stockholm så kanske man skall ta hem några och föda dem ordentligt , håll bara i släktsilvret ... :
Tjyvar och bedragare är dessa , inte alls synd om dem , och har de ekonomi till att ta sig från Rumänien till olika länder runt Europa så har de fn råd att äta och klä sig oclså...
Så "Kyckling" varför inte låna ut gästrummet åt en eller ett par stycken , återkom sen så får vi se om du har samma åsikt efter en vecka ...
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.