Temperament på hundar

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
image.jpg
image.jpg
Jag blev inspirerad när jag såg bilden på phontas hund och undrar mer om den rasens tentamens och är det en enmanshund el lyssnar hon på alla?
Så ni som har hundar kan ni inte berätta lite om dom,

Jag har ingen egen hund men är intresserad av att köpa en framåt, än så länge är vi bara hundvakt åt min brors hund som är en vit schäfer men eftersom han är vit får han inte kallas för schäfer, enligt papperna är han en vit herdehund.
Han är som namnet säger herde, han vill att alla ska vara samlade på ett ställe och lyssnar bara på min bror, men är dom borta och vi passar honom lyssnar han bara på oss till 100%.

BT är en hund som älskar allt och alla , är orädd , Ibland väldigt busig , men lyder dem de känner att de har förtroende för .Visar klart att den skäms när hon gör något hon vet att hon inte får :) Inte skällig ,, pratar lite med oss här hemma , annars en tyst och fin hund som passar i lägenhet . Leker med bollar mmm
Vill vara nära familjen , sover helst på oss i soffan ,,
Får inte gå upp i sängen och gör det inte ,,, ..
En mini bullis är en härlig hund ,, Jag läste en gång på internet om rasen innan vi köpte henne ,
En blandning mellan hund katt och männsika ,, idag kan jag förstå den beskrivningen , otroligt snabb och vig ,, egen personlighet ,, lite tjurskallig ,, behöver veta vem som bestämmer ,, Men massor med kärlek gör det jobbet mycket enkelt , som med småbarn anser jag , poitivt samt negativt ,,

Ett exempel , när hon var lite så noterade vi att hon ofta följde med och kollade vart vi gick och vad vi gjorde på toaletten , En dag på Hotellet i Hua Hin så missade vi att hon behövde gå ut och babba ,, På natten väckte hon oss försiktigt , hon hade då bajsat en decimeter från golvbrunnen på Toaletten ,, Under fyra år har hon aldrig kissat eller bajsat på golvet , utan måste hon så går hon nära golvbrunnen i badrummet eller duschen i thailand .. smart hund ,, har sett liknande självlärda beteenden med denna tik på många sätt ..
en underbar ras ,, har ju haft mest Stövare samt Vorsteh samt taxar under mitt liv

Han väger 40kilo samma typ av temperament som vår Neil som hans husse heter berättade dock att han kan vara taskig mot små hundar som skäller på honom , Neil hade tvingats betala för en mindre hund som han helt enkelt bara "klippte" , inte en hund att skoja med på det sättet , de är tuffa som fn ,våran lilla tik står upp mot svärfars bufflar , hon viker inte en tum... BUllterrier , Googla på detta eller sök på yotube , finns en del att se där ,,

vanligt att tiken inte släpper in hanhunden , hon skyddar valaparna då han hunden annars ofta kan ta livet av valpar ,, allt får att snabbt få återpara sig :)555

Liknande trådar

M
Svar
17
Visningar
2 K
glimten66
G
A
Svar
7
Visningar