Hundar och katter i skog och mark

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Om du har åldern inne för körkort vilket är tveksamt med tanke på dina inlägg, Har du det dvs åldern inne så måste jag fråga dig om du årligen gör lämplighetskontroll hos psykologen samt om du kollar synen samt din reaktionsförmåga , då menar jag att det vore lämpligt, du framför ett fordon som med en vikt på över 1000kilo lätt i ett ögonblick mejar ner 10 peroner alt flera kvinnor som går tillsammans med dagisbarn på ett övergångsställe ... Tänk på vad du skriver !! Ty det slår tillbaka om man genom korkade inlägg bevisar sin okunnighet i ämnet man diskuterar ... Är du en sån där Miljöaktivist - cyklist med stingpinne så behöver du inte förklara mer , vi vet ..........................
;)

Genomgår jägare årliga syntester, hälsotester, skjutprov etc etc, för att fastslå att de är lämpliga att bruka vapen? Som sagt, jag möter hellre en söt liten kissekatt i skogen än en okänd karl med bössa i handen. Sen får det där lilla kissekatten vara hur mkt rovdjur och minitiger som helst...

Tror inte det är så farligt för dig Knasen , om du inte ser ut som ett svin ......då kan det ju iofs smälla ....

Om du har åldern inne för körkort vilket är tveksamt med tanke på dina inlägg, Har du det dvs åldern inne så måste jag fråga dig om du årligen gör lämplighetskontroll hos psykologen samt om du kollar synen samt din reaktionsförmåga , då menar jag att det vore lämpligt, du framför ett fordon som med en vikt på över 1000kilo lätt i ett ögonblick mejar ner 10 peroner alt flera kvinnor som går tillsammans med dagisbarn på ett övergångsställe ... Tänk på vad du skriver !! Ty det slår tillbaka om man genom korkade inlägg bevisar sin okunnighet i ämnet man diskuterar ... Är du en sån där Miljöaktivist - cyklist med stingpinne så behöver du inte förklara mer , vi vet ..........................
;)

Läser man dina inlägg så förstår jag att du är orolig över förslaget på psykundersökning, dina bössor lär ju ryka fortare än kvickt :nod:

Skulle inte tro det då Ditt politiska parti ligger under 4%spärren och inte lär sitta i regeringen så länge till ..
När argumenten tryter så brukar man ganska snart se var folk hör hemma .......

Skulle inte tro det då Ditt politiska parti ligger under 4%spärren och inte lär sitta i regeringen så länge till ..
När argumenten tryter så brukar man ganska snart se var folk hör hemma .......

Hahaha, att bli kallad miljöpartist är nog fan den värsta förolämpningen jag mottagit någon gång.. Men det ändrar tyvärr inte på att psyksjuka inte ska ha någon vapenlicens....

:):thumbsup: Nä psyksjuka skall inte vapenlicens , har någon här påstått det ???? Det kan vi vara överrens om ..

Men du får nog akta dig ,skriver du såna inlägg så tolkas du lätt som en V eller MP aktivist ;)

Läser man dina inlägg så förstår jag att du är orolig över förslaget på psykundersökning, dina bössor lär ju ryka fortare än kvickt :nod:
Skillnaden mellan dig och mig är att jag är uppvuxen med jakt och fiske , tillbringade nog all tid jag kunde i skogen under mina först 40 levnadsår , även idag så är det intresset stort , inte bara jakt utan alla skyttesporter , har en mycket gedigen militär utbildning och har nog genomgått de flesta tester som du åberopar , i vissa fall är de befogade vad gäller en del utbildningar ,däremot inte psyktester när det gäller jaktvapen ... Blir irriterad när folk utan kunskap fäller kommentarer som från min sida sett är helkorkade, men det är ju i brist på kunskap , så det är förlåtet 5555;)

Skillnaden mellan dig och mig är att jag är uppvuxen med jakt och fiske , tillbringade nog all tid jag kunde i skogen under mina först 40 levnadsår , även idag så är det intresset stort , inte bara jakt utan alla skyttesporter , har en mycket gedigen militär utbildning och har nog genomgått de flesta tester som du åberopar , i vissa fall är de befogade vad gäller en del utbildningar ,däremot inte psyktester när det gäller jaktvapen ... Blir irriterad när folk utan kunskap fäller kommentarer som från min sida sett är helkorkade, men det är ju i brist på kunskap , så det är förlåtet 5555;)

Själv är jag uppväxt med katter och ser därför din aggressivitet gentemot små oskyldiga djur som en psykisk defekt. Men å andra sidan kanske det bara grundar sig i okunskap från din sida... ;)

Genomgår jägare årliga syntester, hälsotester, skjutprov etc etc, för att fastslå att de är lämpliga att bruka vapen? Som sagt, jag möter hellre en söt liten kissekatt i skogen än en okänd karl med bössa i handen. Sen får det där lilla kissekatten vara hur mkt rovdjur och minitiger som helst...

Som regel! Årligt skjutprov är som regel en förutsättning för att få delta älgjakten, alla läkarobservationer som kan resultera i indraget körkort innebär som regel också att vapenlicenser dras in, vid våldsbrott är det obligatoriskt o s v. Du vet inte mycket om jakt, eller hur?

Han vet heller inget om katter , jag roade mig under 10 års tid tillsammans med min första fru att föda upp katter samt springa på löjliga utställningar , vi korsade Svartvit sk bondkatt med Röd perser , resultatet blir då normalt ett par Sköldpaddsfärgade , dels enhelt sködpaddsfärgad samt även sk.Sköldpadd och vit ... även tigre samt sk. paddy kan förekomma i den korsningsversionen ...

Så där Knasen gick du på pumpen en gång till !!:):) Jag vet tydligen bra mycket mer än vad du kan anta ..
Dessutom har du sett harbon som plundrats av tamkatter ?? bara kropparna kvar du lustmördarna har varit framme och bitit av skallen samt lämnat resten .
De är inga snälla oskyldiga djur , jag dräper dem direkt i skogen , hunden träar dem samt att de för ett hageskott så var den sagan all ,och jag har räddat mycket vilt från kattdjäkeln som inte har jakträtten på den mark jag arrendenderar :)

Själv är jag uppväxt med katter och ser därför din aggressivitet gentemot små oskyldiga djur som en psykisk defekt. Men å andra sidan kanske det bara grundar sig i okunskap från din sida... ;)
Psykisk defekt är att tro att man är allvetande när man egentligen inte vet ett skit om någonting , där platsar du KNASEN , för övrigt ganska träffande avatar ..5555

Jag känner till ytterligare ett användningsområde för katter, nämligen bete i kräftburar. Har en bekant som påstår att detta är oslagbart, han fick mängder av kräftor.

Personligen skulle jag aldrig kunna skada ett djur som hund och katt, det är enbart skadedjur som råttor och möss som behöver känna sig osäkra i min närvaro.

Psykisk defekt är att tro att man är allvetande när man egentligen inte vet ett skit om någonting , där platsar du KNASEN , för övrigt ganska träffande avatar ..5555
Måste du vara så otrevlig i dina inlägg.
Du gör ju att nya medlemmar inte vill skriva här när du "hoppar" på med otrevliga påhopp.

Me all rspekt Kyckling , noterade du vad han skrev i sina inlägg tidigare
"Det värsta av allt är ju att dessa idioter till politiker även fredat en massa korkade jägare från att skjutas av :nod:"
Själv är jag uppväxt med katter och ser därför din aggressivitet gentemot små oskyldiga djur
som en psykisk defekt

Med de inlednade inläggen så kanske jag skall bemöta honom med silkesvantar , tycker du verkligen det Kyckling ..
Men ok du är ju forumvärd , så då ignorerar jag honom istället , så slipper jag gå i dispyt där jag blir kallad för psyksjuk .....;)

Jag känner till ytterligare ett användningsområde för katter, nämligen bete i kräftburar. Har en bekant som påstår att detta är oslagbart, han fick mängder av kräftor.

Personligen skulle jag aldrig kunna skada ett djur som hund och katt, det är enbart skadedjur som råttor och möss som behöver känna sig osäkra i min närvaro.
Katter är trevliga djur , dock skall de hållas inom hus och grund , de har inget att göra fritt ute i skog och mark ...
Annars så stämmer det att att katt ansågs som bra kräftbete förr i tiden ....

Ingen ska behöva bemöta någon med silkesvantar.
Men det måste finnas bättre sätt än det som NI håller på med nu.

Ja korrekt .därför svarar jag inte längre i denna insjuknande tråd

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

M
Svar
17
Visningar
2 K
glimten66
G
A