Var har alla hundar tagit vägen?

• Trådstartare Trådstartare magnusjansson
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
M

magnusjansson

Gäst
när jag var i thailand första ggr var det hundar överallt!
nu på senare år har det försvunnit massor av hundar,
nu pratar jag om storstäder, semesterorter.

var är dom ?
någon som läst el vet något om detta

Dom har ju haft en kampanj iallafall i Phuket där folk fick säga sin mening om vad som skull göras åt alla hundar. Sterilisering, avlivning eller flytta dom till Chaiyaphum.
Nä så var det inte med flytten :D
Men det andra gäller. Sen har jag hört att veterinärer från dom Nordiska länderna varit nere och hjälpt till.
Exakt med vad vet jag inte, troligtvis att sterilisera hundarna.
Det är det jag vet.

"magnusjansson " sa:
när jag var i thailand första ggr var det hundar överallt!
nu på senare år har det försvunnit massor av hundar,
nu pratar jag om storstäder, semesterorter.

var är dom ?
någon som läst el vet något om detta

Jag vet inte hur det är idag, men första gången jag var på koh samui så var det hundar överallt. Något år senare hörde jag att antalet hade minskat.
Eftersom Thailand är budister så ville dom själva inte "döda" hundarna, så dom anlitade folk från Malaysia som kom dit och sköt ihjäl hundarna. På den tiden gjordes det tydligen så ca vart annat år.
I Chiang Mai är det mindre lösspringande hundar idag mot det var förr.
Anledningen vet jag inte.

Jag var i Chiang mai før ett år sen kan inte minnas att jag såg en enda hund var vældigt tomt på dem.

Jag har också sett en minskning sedan jag var här första gången för fem år sedan. Men det gäller bara turistorterna, förmodligen ett krav från oroliga turister och de som jobbar med turisterna.

Jag har varit inne på det här förut under Thailändsk kultur tråden. Jag tycker det är tråkigt när västerlänningar kommer hit och kräver förändringar och sedan åker hem...

Som Lego säger, här i Isaan är det en del av husets skydd mot såväl intrång som spöken och ingen skulle komma på iden att skjuta av dem.

När hundfångaren kommer hemma i byn så sägs det att jyckarna körs till Sakhon Nakhon eller Laos. Där hamnar dom förmodligen på något middagsbord. :'(

Antalet hundar här i Phuket har inte minskat och det beror säkert på att här står inte hund på matsedeln som i tassemarkerna i norr. ;D ;D ;D

"ledarn " sa:
Nu är det ju så att Fablo Rolf har redan skrivit att det minskat i Phöket....
Och han tillhör "staff" så han har mer rätt än dig !! Så det så :P :P

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
Jag bor här och det gör inte han som förmodligen tror att Patong är Phuket. 8)

"gunnarg " sa:
Antalet hundar här i Phuket har inte minskat och det beror säkert på att här står inte hund på matsedeln som i tassemarkerna i norr. ;D ;D ;D

Vad menar du för tidsperiod???

jag skrev att dom minskat drastiskt sedan ca 15år
dvs 1990 tills nu

i början av 90 talet var det flockar av hundar i phuket!!!

om det inte minskat enligt dig,
vad menar du sista halvåret eller?

"magnusjansson " sa:
Vad menar du för tidsperiod???

jag skrev att dom minskat drastiskt sedan ca 15år
dvs 1990 tills nu

i början av 90 talet var det flockar av hundar i phuket!!!

om det inte minskat enligt dig,
vad menar du sista halvåret eller?
Jag menar dom senaste 10 åren på ön Phuket inte på turistremsan runt Patong. 8)

Kom på nu när jag läste tråden igen att dom hundarna som jag ser i C/M är kanske inte det som TS menade med lösspringande hundar. Dom hundarna som är lösa där tillhör ju någon på den soien.
Likadant har det vart i Bangkok, dom hundarna som har varit bland dom hyreshus och villor som jag har vart vid tillhör ju också nån.
Ibland kan ju en soi ha en gemensam hund som dom matar så han håller sig där.

Min tjej bryr sig om hundarna sen hon blev biten av en hund i bangkok på vägen hem. Hon fick behandling mot radies i förebyggande syfte och ett fett bandage några veckor. Nu tycker hon säkert allihop borde skickas till Chaiyaphum. :) Fått uppfattningen att hennes familj och vänner där inte alls vill ha dessa hundar kvar, ingen verkar gilla dom. Sen finns det ju undantag på hundar som någon ser efter som kycklingen säger.

Fortfarande mycket vildhundar i thaikvarteren i bangkok. Alltså bortanför nana plaza :nod:

Försökte senast ta en genväg till en liten färja i Phra Pradeng genom kvarteren, fick vända om i den smala gränden då ett 10-tal skabbiga hundar ockuperade stället och såg allmänt utsvultna och bitsugna ut. Inte ens de 2 thai som var med ville jaga bort dom vilket jag hade förväntat mig dom är ju vana hundarna.

Fasen jag gillar inte dom kräken.

Och tyvärr så blir ju en del hundar även förgiftade .......
o en del bara försvinner själv älskar jag hundar
sen brukar dom flesta hundarna vara mer rädd för er än va ni behöver vara brukar räcka att göra ett utall mot dom skällande hundarna så drar dom

Kul med hundar men dom luktar förfärligt, skäller, dreglar och fiser surt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
7
Visningar
3 K
Anonym
A
P
Svar