Hundar och katter i skog och mark

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
De är inga snälla oskyldiga djur , jag dräper dem direkt i skogen , hunden träar dem samt att de för ett hageskott så var den sagan all ,och jag har räddat mycket vilt från kattdjäkeln som inte har jakträtten på den mark jag arrendenderar :)

Som sagt, jag har stor förståelse för att du oroar dig över att få vapenlicensen indragen om psyktester genomförs, är ju bara att läsa hur du använder ditt vapen så förstår ju vem som helst att du är direkt olämplig att få äga vapen..

Nu tycker jag att vi avslutar den diskussionen. Det finns betydligt trevligare saker att diskutera än möjliga psykiska defekt. Alla mår bäst av en god ton på forumet.

Det här var den roligaste tråd jag läst på länge! Men en detalj saknas: när parasiten som går i annans skog och tror han har samma rättigheter som markägaren, möter en katt så har han mött ett djur som tillhör en kriminell person. Vi har nämligen en lag om tillsyn över katter och att ha dom i lösdrift är idag förbjudet. Parasiten tror oftast att hans påstådda "allemansrätt" ger honom samma rätt till markerna som vad markägaren har. Detta är fel. Och jakten är en del av de nyttigheter naturen avkastar och det är därför löslöpande katter är så illa sedda. Katterna är troligen de allra svåraste predatorerna på småvilt och att låta sin katt löpa fritt i naturen är ett direkt tjuvnadsbrott. Kattägaren stjäl från markägaren. Det var väl en svår tanke för de idioter som tror att "naturen tillhör hela folket" och som inte fattat att varenda kvadratmeter mark ägs av någon som betalar skogsvårdsavgifter och skatter ? Och som vill ha avkastningen av småviltsjakten för sig själv, eftersom det är han (hon) som betalar avgifterna. Problem med äganderätten, någon?

Det här var den roligaste tråd jag läst på länge! Men en detalj saknas: när parasiten som går i annans skog och tror han har samma rättigheter som markägaren, möter en katt så har han mött ett djur som tillhör en kriminell person. Vi har nämligen en lag om tillsyn över katter och att ha dom i lösdrift är idag förbjudet. Parasiten tror oftast att hans påstådda "allemansrätt" ger honom samma rätt till markerna som vad markägaren har. Detta är fel. Och jakten är en del av de nyttigheter naturen avkastar och det är därför löslöpande katter är så illa sedda. Katterna är troligen de allra svåraste predatorerna på småvilt och att låta sin katt löpa fritt i naturen är ett direkt tjuvnadsbrott. Kattägaren stjäl från markägaren. Det var väl en svår tanke för de idioter som tror att "naturen tillhör hela folket" och som inte fattat att varenda kvadratmeter mark ägs av någon som betalar skogsvårdsavgifter och skatter ? Och som vill ha avkastningen av småviltsjakten för sig själv, eftersom det är han (hon) som betalar avgifterna. Problem med äganderätten, någon?
Detta gäller icke EU-immigranter.:laugh:

Det här var den roligaste tråd jag läst på länge! Men en detalj saknas: när parasiten som går i annans skog och tror han har samma rättigheter som markägaren, möter en katt så har han mött ett djur som tillhör en kriminell person. Vi har nämligen en lag om tillsyn över katter och att ha dom i lösdrift är idag förbjudet. Parasiten tror oftast att hans påstådda "allemansrätt" ger honom samma rätt till markerna som vad markägaren har. Detta är fel. Och jakten är en del av de nyttigheter naturen avkastar och det är därför löslöpande katter är så illa sedda. Katterna är troligen de allra svåraste predatorerna på småvilt och att låta sin katt löpa fritt i naturen är ett direkt tjuvnadsbrott. Kattägaren stjäl från markägaren. Det var väl en svår tanke för de idioter som tror att "naturen tillhör hela folket" och som inte fattat att varenda kvadratmeter mark ägs av någon som betalar skogsvårdsavgifter och skatter ? Och som vill ha avkastningen av småviltsjakten för sig själv, eftersom det är han (hon) som betalar avgifterna. Problem med äganderätten, någon?[/QUOTE
Jo, så är det Birger , ett strikt ansvar för sin hund eller katt , men kattägare äger oftast inte sina katter när de ställer till ofog eller skada , tillex pissar i grannens nya Hammock .

Det är superkul att läsa denna tråden. Svårt att förstå hur man kan bli så upprörd över snälla små kattor ...

Forumvärdarna ber er att inte fortsätta att skriva elakheter och ändå fortsätter du med att idiotförklara folk kan du så kan jag din gamle HP

Jag känner till ytterligare ett användningsområde för katter, nämligen bete i kräftburar. Har en bekant som påstår att detta är oslagbart, han fick mängder av kräftor.

Personligen skulle jag aldrig kunna skada ett djur som hund och katt, det är enbart skadedjur som råttor och möss som behöver känna sig osäkra i min närvaro.

Har man ingen katt att döda, och sätta i buren, så går det lika bra med surströmming. Tor ni inte så prova själva.

Det är superkul att läsa denna tråden. Svårt att förstå hur man kan bli så upprörd över snälla små kattor ...

Hahaha, nu börjar ju sanningen krypa fram och det verkar inte vara de små kissemissarna i sig som är problemet utan det är den där förbenade allemansrätten som ställer till det :clap_tranparent:

Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

M
Svar
17
Visningar
2 K
glimten66
G
A