Thailändsk kvinna och körkort i Sverige

Korsningsregler i en rondell, får väl göra som @andrejsdenruskige skrev innan med införa högerregel i rondell om korsningsregler skall gälla.
Helt enkelt logiskt följ trafiken en rondell i Sverige går bara åt höger, blinka dig ut, enkelt och inga konstigheter, slipper tänka på 2,3,4,5,6,7,8.......

Bättre att folk blinkar än inte blinkar alls är min åsikt i denna fråga. Blir mest förbannad när jag kommer till en rondell och ska in och samtidigt kommer det en från vänster som ska in i rondellen, jag stannar och får se bilen ta första avfarten ur rondellen utan att blinka. Så där står man o väntar istf att om den andra bilisten varit lite sjysst och blinkat höger när han kommer mot rondellen och visat att han skulle ta första avfarten så hade jag ju sluppit stanna. Det är såna som man visar fingret för när dom passerar.

Ja filbyte i rondell har samma regler som på rak väg.

Vänsterblinkersens vara eller inte vara tycker jag är det minsta problemet i Umeå.
Här är det stora problemet att alla ska ligga i ytterfilen oavsett vart dom är påväg.
I tillägg till detta så blinkas det väldigt underligt. Vänsterblinkers kan åka på när folk ska ut, in eller om dom har bestämt sig för att ta en pisspaus mitt inne i rondellen.

Som sagt, det har blivit bättre åtminstone. För några år sedan så var det helt jävla hopplöst.

Ja filbyte i rondell har samma regler som på rak väg.
Och korsnings blinkers existerar inte i lagtexten, slå upp det istället, står ingenstans i trafikreglerna att du skall blinka vänster om du skall ta av vid 3dje.
Fan undrar hur ni ens klarar av att ta er fram på vägen.
Vem är det ni skall visa med vänsterblinkersen?
Han bakom dig?
Eller han framför dig i rondellen som du ändås måste låta passera.
Eller bilarna utanför rondellen som väntar på att komma in men ändås inte ser vänster blinkers.
Vem är det du skall visa vad som försigår i ditt huvud och vad du tänker?

Vänsterblinkersens vara eller inte vara tycker jag är det minsta problemet i Umeå.
Här är det stora problemet att alla ska ligga i ytterfilen oavsett vart dom är påväg.
I tillägg till detta så blinkas det väldigt underligt. Vänsterblinkers kan åka på när folk ska ut, in eller om dom har bestämt sig för att ta en pisspaus mitt inne i rondellen.

Som sagt, det har blivit bättre åtminstone. För några år sedan så var det helt jävla hopplöst.

Ja folk som ligger i ytterfil och sedan svänger vänster i rondellen har jag svårt för men ofta helt lagligt. När jag besökte min polare i Umeå fick jag köra. I en rondell blev det konstigt och personen tutade på mig. Jag frågade vad jag gjorde gör fel. Inget svarade polarn. Hade det varit Stockholm hade inget missförstånd uppstått. Ja tänk så olika det kan vara.

Och korsnings blinkers existerar inte i lagtexten, slå upp det istället, står ingenstans i trafikreglerna att du skall blinka vänster om du skall ta av vid 3dje.
Fan undrar hur ni ens klarar av att ta er fram på vägen.
Vem är det ni skall visa med vänsterblinkersen?
Han bakom dig?
Eller han framför dig i rondellen som du ändås måste låta passera.
Eller bilarna utanför rondellen som väntar på att komma in men ändås inte ser vänster blinkers.
Vem är det du skall visa vad som försigår i ditt huvud och vad du tänker?

Varför hetsa upp sig så. Jag tycker bara att det blir tydligare med körriktningsvisare. Jag klarar mig utmärkt i trafiken både i Thailand, Sverige och andra länder. Bästa land att köra i är ändå USA tycker jag.

Varför hetsa upp sig så. Jag tycker bara att det blir tydligare med körriktningsvisare. Jag klarar mig utmärkt i trafiken både i Thailand, Sverige och andra länder. Bästa land att köra i är ändå USA tycker jag.
Du låter som en thaikvinna i trafiken och hetsar inte upp mig, tycker bara att övertydlighet är otroligt korkat, en rondell är enkelriktad, blinka när du skall ut, klara regler och inga missförstånd.
Jag känner mig som logisk och enkel, men irriterar mig på löjligt tillkrångel pga princip.
Principer är många gånger grunden till idioti...

Du låter som en thaikvinna i trafiken och hetsar inte upp mig, tycker bara att övertydlighet är otroligt korkat, en rondell är enkelriktad, blinka när du skall ut, klara regler och inga missförstånd.
Jag känner mig som logisk och enkel, men irriterar mig på löjligt tillkrångel pga princip.
Principer är många gånger grunden till idioti...

555555 ja får stå för dig. Jag klarar mig fint. Trevlig söndag på dig ;)

Ja folk som ligger i ytterfil och sedan svänger vänster i rondellen har jag svårt för men ofta helt lagligt. När jag besökte min polare i Umeå fick jag köra. I en rondell blev det konstigt och personen tutade på mig. Jag frågade vad jag gjorde gör fel. Inget svarade polarn. Hade det varit Stockholm hade inget missförstånd uppstått. Ja tänk så olika det kan vara.

Ja, det är inte något trafikbrott om det inte finns skyltar eller vägmarkeringar som visar att man ska ligga i innerfilen.
Sådana skyltar och vägmarkeringar finns väl över hela Sverige. Dock så saknas detta i Umeå och folk har absolut rätten på sin sida.
Problemet är att Umeå är fullsmetad av rondeller och den här stan består mestadels av folk med doktorsgrad i genusteori.

Det jag skrev om tidigare.
Du skriver så mycket å garderar dig, att det är svårt att hänga med :p men så här ligger det tydligen till;)
Screenshot_20201213-105930_Google.jpg

Liknande trådar

Tillbaka
Topp