Trump har drabbats av covid-19.

 
Den politiska skvallertabloiden Washington Post?
Seriösa?
Är du seriös?

/ SatanG
Den är vänsterindoktrinerad därav hans bedömning att den är seriös. Jag själv brukar bara beteckna oberoende och neutrala media som oftast seriösa.
Olika personliga bedömningsgrunder.
En god ansats jag brukar använda: Jag tror inte på ett ord som står i media, generellt sett brukar de ljuga eller förvränga fakta baserad på bias eller okunskap ämnet. Washington Post är känd som ett Media där man bör kontrollera deras källor för att verifiera påståenden. Dvs, inte så seriös som IL vill påskina. Media, speciellt idag när världen är så polariserd är känd för att inte vara en källa för fakta.

Vad gäller påståendet om Trump lögner har jag sagt i tråden att visst har han farit med osanning, rätt så ofta också. På samma sätt som alla övriga. Biden är inte heller något lysande undantag utan rätt känd, utöver att han har problem med hjärnkontoret på grund av ålder.
Men vad gäller specifikt påståendet med 20 000 lögner eller vinklingar av Trump , är det påståendet ett falsarium, därav min anmärkning mot IL när han hävdar att det är så, den är sann, det är Trump personlighet, han är så dålig.

När man väljer att gå till källan och se vad de hävdar i den här listan, ser man omedelbart hur de lyckats skapa den.
En statistiker som gjort en sådan sammanställning och hävdat att den är korrekt skulle troligen bli friställd från sitt arbete som olämplig då han inte förstår sitt jobb.
Istället för att jag skriver ännu mer än jag gjort i denna post, följ den här personens genomgång av vad listan hävdar och bedöm själv.
No, Trump Hasn't Made 20,000 'False or Misleading' Claims | RealClearPolitics

Min poäng i mina post är att man bör försöka vara anständig och saklig. Att ge sig in i att i en massa post hävda att det är sant och att man bara har en politisk agenda om man säger emot, när fakta faller på det här sättet, tillhör inte anständighet.
 
Senast ändrad:
.

FB_IMG_1602020479949.jpg.9c17fc70faebbac1bd920180fb2fd4df.jpg
 
Trump verkar vara bra på att hålla vallöften iaf.
Många saker som tex Svenskar ser negativt på var sånt han gick på val och vann valet.

 
Visst är han politiker. en synnerligen ovanlig politiker. Precis lika maktkåt som alla de andra. Det är det som är drivkraften till att bli politiker.

De flesta politiker måste kämpa länge inom ett parti, armbåge sig fram, lära sig att propagera för saker man egentligen inte tror på. Många politiker söker makt och rikedom, Trump föddes med rikedom. För att bli president i USA måste man ha pengar till valkampanjen. Om någon betalar för valkampanjen vill de senare ha någonting tillbaka. Biden kommer, om han vinner valet, att upprepa det som globalisterna viskar i hans öra.
Jag ser Trump i först hand som en företagsledare som jobbar för sitt företag USA.
 
Jag hoppas att den som blir/förblir president gär det med folkets stöd. Detta gör mig bekymrad:

Med USAs behöver man inte ha mest röster. Trump försökte rigga med att göra det svårt för postverket att få fram poströsterna i tid genom nedskärningar och anklaga poströstande för röstfusk och nu ifrågasätter han de rösternas giltighet.
Även de som för tillfället inte finns i delstaten skulle diskas från att rösta eftersom de inte är i delstaten.
 
Nåt jag dock inte förstår är hur Svenskar kan hålla på Trump.
Ok att Amerikaner gör det, för han har ju infriat många löften som gynnat hans land.
Men för EU och Sverige så har hans politik varit allt annat än positiv.
För en USA invånare så har hans politik kanske varit bra, för Europa nej. Så förstår verkligen inte Svenskar som vill att Trump skall leda USA?
Hans politik gynnar inte Sverige på ett enda område, tvärtom så har han infört högre tullar på viktiga exportvaror ifrån Sverige.
Han har dragit sig ur dom flesta stora internationella sammarbeten och lämnat Europa för sig själva.
Att som Europe hylla en som för negativ politik mot Europa både när det gäller handel och militärt, han ser ju inte Europa som en sammarbetspartner, han ser Amerika först.
Som Svensk och Europe är man väl nästintill landsförrädare genom att hylla Amerika först?
 
Senast ändrad:
Man är väl helt enkelt avundsjuk och önskar att också vi kunde få politiker som ser till pursvenskens väl och ve i första hand. :p
Ja men Trump var fortsatt inget bra för Sverige så förstår inte att man som Svensk ville ha han 4 år till. En amerikan som vill ha han 4 år till förstår jag.
 
Ja men Trump var fortsatt inget bra för Sverige så förstår inte att man som Svensk ville ha han 4 år till. En amerikan som vill ha han 4 år till förstår jag.

Han väckte hopp om att de vänstervridna skulle tvingas på reträtt och allt vad identitetspolitik heter skulle kunna rensas bort. Rensa i det korrupta träsket som såzzarna har förvandlat Sverige till. Kan det t ex finnas en fri press och TV om den existerar pga. skattemedel och presstöd?

Varför tror du svenska politiker och journalister hatar Trump över allt annat - han är deras värsta mardröm.
 
Nåt jag dock inte förstår är hur Svenskar kan hålla på Trump.
Ok att Amerikaner gör det, för han har ju infriat många löften som gynnat hans land.
Men för EU och Sverige så har hans politik varit allt annat än positiv.
För en USA invånare så har hans politik kanske varit bra, för Europa nej. Så förstår verkligen inte Svenskar som vill att Trump skall leda USA?
Hans politik gynnar inte Sverige på ett enda område, tvärtom så har han infört högre tullar på viktiga exportvaror ifrån Sverige.
Han har dragit sig ur dom flesta stora internationella sammarbeten och lämnat Europa för sig själva.
Att som Europe hylla en som för negativ politik mot Europa både när det gäller handel och militärt, han ser ju inte Europa som en sammarbetspartner, han ser Amerika först.
Som Svensk och Europe är man väl nästintill landsförrädare genom att hylla Amerika först?
HD hotade ju med att flytta utomlands jag vet inte hur det blev med det men nu kanske dom stannar
 
Han väckte hopp om att de vänstervridna skulle tvingas på reträtt och allt vad identitetspolitik heter skulle kunna rensas bort. Rensa i det korrupta träsket som såzzarna har förvandlat Sverige till. Kan det t ex finnas en fri press och TV om den existerar pga. skattemedel och presstöd?

Varför tror du svenska politiker och journalister hatar Trump över allt annat - han är deras värsta mardröm.
Om inte annat står han upp för yttrandefriheten på sociala medier 555...

Han är emot mycket av den globalistiska agendan
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp