Tuk-Tuk sprider sig bortom sydostasien- Snart i en stad nära dig

 
Tuktuk Thailand

mbk-tuk-tuk.jpg


tuktuk03-vi.jpg
 
Dette är en elbil i Norge
Öyvind Berger satser på asiatisk favorit
Dom skal säljs i Norge

Oyvind_Berger_Engine_Room_Tuk_Tuk.jpg
 
Nu när ämnet blivit så brett (ok, kanske mest mitt eget fel som drog iväg från gbg till hela världen), så tycker jag det är lite synd att alla Cyclos som en gång fanns i Saigon är förbjudna idag. Att de slöar ner trafik förstår jag, att de skulle vara en trafikfara har jag svårare att förstå, i vart fall i ett land med så slappa trafikregler som Vietnam.
Tror fortfarande man kan finna ett fåtal i Kambodja, men de flesta är de den mer Thailändska/Indiska modellen av sam-lor som EV lade in ett foto på ovan (Veteran tuktuk)
Men cyclos hade sin egen charm. 2006 hittade man fortfarande många i Phnom Penh. Men den staden ändras fort :/
a-cyclo-in-saigon-417389-20130729134550-8.jpg
 
Holländska företaget Tuk tuk Factory bestämde sig för att börja göra elektrisk tuktuk for några
år sedan och har nu infört den till den Eropeiska marknaden .

tuktuks.jpg
 
Ja så grymt, men som sagts säsongsbetonat om man nu inte gör dem vinterbonade:)
 
555 Här har vi verkligen en tråd där vi kan snacka om att - bitvis -ha gått "Off Topic", men jag vet inte med er andra, kändes naturligt för mig :p
 
Mötte en tuk-tuk i Mälarhöjden, Stockholm, i eftermiddags. Jag har aldrig sett det i Stockholm innan och inte min fru heller som blev helt paff!
 
Mötte en tuk-tuk i Mälarhöjden, Stockholm, i eftermiddags. Jag har aldrig sett det i Stockholm innan och inte min fru heller som blev helt paff!
Det har jag aldrig heller sett här, helt klart att man skulle bli snopen om man fick se en här
 
Senast redigerad av en moderator:
Fick ett mail från en som tillverkar nya tuk tuk i Thailand, en 3-sitsig tuk tuk ville han ha 220.000 bath för.
 
 
 
Tillbaka
Topp