Corona viruset sprider sig

Nää, så varför då ta sprutor.
Ja, något vaccin har det ju aldrig varit frågan om. I bästa fall har det handlat om "bromsmedicin" vilket kanske har hjälpt en del svaga grupper. Spridit smittan gör ju även de vaxxade och "skyddet" är uppenbarligen väldigt kortvarigt.

Ett stort problem, samma som för influensavaccinerna, är att har man väl börjat så är det närmast nödvändigt att fortsätta, då immunförsvaret inte utvecklas i kapp med de återkommande epidemierna.

Jag har bara tagit 2 sprutor, vet inte om ens haft corona än.
Vart ju sjuk denna ledigheten snuvig, ont i halsen och lätt hosta men testade ju inte så vad det var vet jag inte.
Får ibland liknande nere i Thailand, svider till snabbt i näsborren som ett stick och några timmar efter börjar näsan rinna, sen feber men hade ingen feber denna gången.
Första gången jag är sjuk på riktigt sen innan pandemin.

Rätt fantastiskt att man inte har någon "vetenskaplig" samsyn runt den sjukdomen. Även om folk i allmänhet verkar ha "tröttnat" på att vaxxa sig så är det väl fortfarande myndigheternas officiella linje att man skall besprutas.

Här har vi ett nyhetsankare som ägnade stor möda åt att "baktala" allt vad alternativa behandlingar innebar, på den tiden när alla skulle se ut som nåldynor och injiceras med div oprövade substanser. Nu behandlar han sig själv med läkemedelsbolagens fasa - Ivermectin! o_O

Rätt fantastiskt att man inte har någon "vetenskaplig" samsyn runt den sjukdomen. Även om folk i allmänhet verkar ha "tröttnat" på att vaxxa sig så är det väl fortfarande myndigheternas officiella linje att man skall besprutas.

Här har vi ett nyhetsankare som ägnade stor möda åt att "baktala" allt vad alternativa behandlingar innebar, på den tiden när alla skulle se ut som nåldynor och injiceras med div oprövade substanser. Nu behandlar han sig själv med läkemedelsbolagens fasa - Ivermectin! o_O

Fanns ju alarmister härinne som ville spärra in alla som inte vaxxade sig, för att skydda sig själva.

/ SatanG

Undrar vad facket eller fackliga företrädare hade att säga om det?

Eller, vid närmare eftertanke så var det väl dessa som var de mest extrema.
Dessutom så skulle allt vara fritt och öppet….så länge inte det kom några utbölingar till den isolerade bubblan.

Regler är regler….och dessa tillämpas olika beroende på personlig smak och tycke.

Såg på Rapport idag att högste smittskyddsbasen talade om att man bör sätta in penicillin mot alla symptom där någon streptokockbakterie kan misstänkas, typ halsfluss och en hel del vanliga infektioner. Detta som en konsekvens av agerandet under coronan.

Efter covid-isoleringarna har tydligen folk så dåligt immunförsvar att vi behöver hjälp mot allt mer? Inslaget var naturligtvis kort och ytligt, så jag kanske har missuppfattat någonting, men annars så måste man nog säga att boten verka ha ställt till mer skada än soten rörande Coronan. :sick::unsure:

Såg på Rapport idag att högste smittskyddsbasen talade om att man bör sätta in penicillin mot alla symptom där någon streptokockbakterie kan misstänkas, typ halsfluss och en hel del vanliga infektioner. Detta som en konsekvens av agerandet under coronan.

Efter covid-isoleringarna har tydligen folk så dåligt immunförsvar att vi behöver hjälp mot allt mer? Inslaget var naturligtvis kort och ytligt, så jag kanske har missuppfattat någonting, men annars så måste man nog säga att boten verka ha ställt till mer skada än soten rörande Coronan. :sick::unsure:
Isolerad var jag aldrig, men däremot så är jag idag mycket tveksam till vaccineringen , men de gjorde ju detta till ett krav för att få resa. Uträknat det med gissar jag på, en stor djäkla scam hela skiten med detta vaccin

Tillbaka
Topp